12 juli 2025, 14:26:44

groene poep

Gestart door pats, 12 februari 2007, 10:52:13

« vorige - volgende »

pats

12 februari 2007, 10:52:13 Last Edit: 12 februari 2007, 11:54:34 by pats
een van mijn jonge valkjes ongeveer 8/9 weken oud heeft in eens groene poep. Wat normaal wit is, is nu chemisch groen. De valk is ook erg rustig en gaat soms bolzitten. Nu zit ie weer op stok, maar vanochtend toen ik beneden kwam zat ie op de bodem. Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen?

Rianne

Hoi,

kan het valkje al wel zelf eten?

hennie

Hallo,
Mijn valkje heeft die "groene poep" ook. Ik heb gemerkt dat het dan vooral het poepje is die ik 's ochtends in de kooi vind. Hij doet het nl altijd op dezelfde plek en ik kan het dan ook altijd zo wegpakken. Het is vaak een grote, idd wat groenige klodder!
Ik heb weleens gehoord dat het typerend is voor zaadeters dat de ochtendontlasting anders van samenstelling is.
groetjes, Hennie

pats

Het eten ging goed. Vandaag heb ik hem niet zien eten. Wel ging hij net even en rondje vliegen. Ik maak nu een beetje pap, dan weet ik in ieder geval wel zeker dat ie genoeg binnen krijgt.

Het waren allemaal kleine poepjes. En al hij gaat bolzitten is dat natuurlijk geen goed teken.

pats

Joppie is echt ziek. Ik heb een lamp neer gezet waar hij lekker onder zit, maar hij eet niks en blijft bol zitten. Wat kan ik doen????

*Patricia*

hoi

als je het niet vertrouwd dan moet je toch even naar de DA

pats

Dat denk ik ook. Vraag me alleen af of ik hier in de buurt naar de lokale DA zal gaan of naar 1 van de lijst van de site. Ik woon in Berkel en Rodenrijs, dus ik kan zo in Rotterdam zijn, maar in de buurt is wel makkelijk als er echt wat is.

Joppie ziet er steeds zieliger uit.

kimmie

Als het echt ernstig is...
Kan je beter naar een DA gaan die gespecialiceerd is in vogels, dus eentje uit de lijst hier links...

Ik hoop dat het onder tussen al wat beter gaat...!!
Groetjes Kim, Karel en Lady

hennie

Hoi,
Wat vervelend dat het met Joppie achteruit lijkt te gaan! Hoop dat je morgen terecht kan bij de DA  en voor vannacht wil ik je veel sterkte wensen.
groetjes,Hennie

pats

Hij heeft geen diarree volgens mij. Ik hoop natuurlijk dat ie gewoon weer opknapt en morgen beter is. Ik weet niet hoe het meestal gaat met zieke valkjes? Als ie morgen ochtend er nog niet beter bij zit dan ga ik naar de DA.

pats

13 februari 2007, 08:37:48 #10 Last Edit: 13 februari 2007, 10:10:45 by pats
Joppie is niet meer. Zo snel kan het dus gaan.........

hennie

Hallo,
Wat een jammer bericht! Ik vind het heel erg voor je. Het is heel jammer dat Joppie de nacht niet is doorgekomen. Heel veel sterkte vandaag!
( eng te horen dat het zo snel kan gaan )
groetjes,Hennie

Riny

Hoy Pats
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van Joppie.
het is inderdaad heel erg snel gegaan.
Maar valkjes laten pas zien dat ze ziek zijn, als het al heel erg is.
Groetjes Riny

*Patricia*

hoi

heel veel sterkte met je verlies

Patricia