4 augustus 2025, 11:12:09

Max gekortwiekt

Gestart door imv, 13 februari 2007, 18:22:41

« vorige - volgende »

carco

Je wilt toch niet zegen dat je niets meer in je mond hebt :o
Zijn dat gewoon gaten ??? ;D ;D ;D

Heb ik niet gehad hoor, ze hebben mijn tandjes niet eens gevonden: ja 1 tand en 1 kies, maar gaten had ik niet hoor. Is dat wel normaal :P

Poot:
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Bij mij zitten er nu 2 witte puntjes bovenin.. ze komen dus wel terug.. hoop ik
Britt had gisteren bijna een hoektandje te pakken. ze zag hem zo naar binnen gaan  8)  Ik hou alles lekker voor mijzelf.
Waar de andere tandjes hebben gezeten zitten kleine gaatjes.

Volgens mij kluif ik ook veel harder dan jij.. dus gaan mijn tandjes er misschien lekker snel uit  ::)
Ik heb zojuist ook even wat van Kiko gepikt..ehh.. geleend.. zo'n mooi houten bal met hooi erin.. heeeerlijk!

nou, ik kluif nog even verder.

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Irene,

Ik las net hoe jij Max de eerste nachten hebt laten doorkomen.
Ira blaft 's nachts de hele flat bijelkaar en dat vind ik helemaal niet geslaagd, vooral omdat het keihard is en hij mij (en de buren) uit de slaap houdt.
Denk je dat het werkt als ik Ira 's nachts ook eerst maar weer eens in een soort doos naast mijn bed zet?
Hij slaapt dus wel graag in de bench maar gedraagt zich als een wilde als de deur dichtgaat van de bench.  :'(

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hoi Manja,
Natuurlijk gedraagt hij zich zo. Je hebt hem net bij zijn moeder weggehaald en bij zijn broertjes/zusjes. En dan laat ziet/hoort hij 's nachts helemaal nietmand meer.. Hij blaft en piept omdat hij bang is en op zoek is naar zijn roedel.
Als je hem in een doos (of in de bench) naast je bed zet, en hij gaat piepen, dan hoef je alleen je hand even in de doos te laten zakken en hij weet dat je er nog bent. Voor Max was dat al voldoende om hem weer heerlijk te laten slapen.
Doe een lekkere handdoek in de doos en een knuffeltje (zonder glazen of opgenaaide ogen). Je hoeft niet bang te zijn dat hij dalijk alleen nog maar bij jou wil slapen. Hij wil nu alleen veiligheid, en die kan jij hem bieden.

Wij hebben Max 10 dagen naast ons bed gehad. Toen hij uit zichzelf overdag en 's avonds in zijn bench kroop om lekker te gaan slapen voelde hij zich genoeg "thuis" om in de woonkamer te kunnen blijven.
Je moet hem ook Ira leren om in de bench even alleen te zijn.
Weet je hoe je dat moet doen?
Zorg er in ieder geval voor dat als je het deurtje van de bench opent je dat alleen doet als hij stil is. Zodra je hem er uitlaat omdat hij zo piept beloon je hem voor het piepen en zal hij dat steeds langer en harder gaan doen. Hij stopt echt wel een keer om adem te halen.. (of om te luisteren of hij al antwoord krijgt op zijn oproep  ;)  ) en dat moment grijp je aan om het deurtje te openen en hem uitbundig te belonen voor zijn stil zijn.  8)

Succes ermee!
En probeer het maar in een doos.. gaat echt stukken beter. Piepen = hand in de doos (maar niet "troosten")

groetjes,
Irene

ManjaV

Hoi Irene,

Bedankt voor je handige tips! Hoe hoog moet die doos zijn?
Ik denk wel redelijk hoog? Ik heb een hoge rieten wasmand, is dat wat?

Het punt is dat Ira wel al uit zichzelf in de bench kruipt om te gaan slapen. Je schrijft dat je Max in de woonkamer liet toen hij dit ging doen. Deed je toen ook het deurtje dicht?
Misschien ligt het aan het deurtje?

Idd alleen deur open doen als hij stil is, maar vannacht was het echt te gek.  :-[

Groetjes,
Manja

imv

Hoi hoi,
De doos moet redelijk hoog zijn. Als IRa op zijn achterpootjes staat moet hij er natuurlijk niet uit kunnen klimmen  :P

Een rietenmand kan.. kijk wel even of er geen scherpe randen aan zitten en geen gaten waar pootjes in vast kunnen blijven zitten.

Het deurtje is idd het probleem.
Probeer het overdag eens, als je Ira wat lekkers geeft in de bench, dan sluit je de deur vd bench en loop je naar de keuken. Na een minuutje kom je weer terug en als hij dan nog stil is dan beloon je hem uitbundig. Piept hij, dan wacht je tot hij eventjes stil is. Zo leert hij dat je altijd terugkomt.

De eerste nachten dat Max in de bench sliep blafte/piepte hij nog een kwartiertje of zo. Maar een hele nacht doorjanken.. dan is hij er nog niet aan toe.

Hopelijk gaat het vannacht beter.
Groetjes,
Irene

ManjaV

Hoi Irene,

Ja, een kwartiertje is nog te overzien inderdaad ;D maar dit was tergend lang vannacht  :-\
Mijn zusje heeft een kleine (reis)bench meegenomen, ik zal Ira daar vannacht denk ik in doen en deze naast mijn bed zetten. En dan verschuif ik die wel telkens, net zo lang tot hij naast de bench in de woonkamer staat. ;D
En als tip van Rianne kreeg ik nog om een t-shirt er in te doen van mij.

Zoals je het met Max hebt aangepakt, is volgens mij heel handig!
Maar helaas weet je het niet van te voren, Teddy (de hond van mijn ouders) lag de eerste nacht meteen in de bench beneden in de woonkamer, en hij heeft niet een keer gejankt of geblaft, ook niet in de nachten daarna.

Groetjes,
Manja

Caroline

Een lekker knuffeldier van pluch waar hij lekker tegen aan kan kruipen wil ook weleens helpen, dit lijkt dan op zijn broertjes en zusjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Ja, ik heb een grote knuffelhond erbij gelegd, daar kroop hij wel lekker tegenaan. :D :D

Groetjes,
Manja

imv

Hoi hoi,
Vandaag de 2e les gehad.
Erg leuk! De instructeur compimenteerde me diverse keren, zei dat hij trots op me was vanwege mijn waarnemingsvermogen (subtiele bewegingen bij een dominante herder) en mijn omgang met Max  ;D 8) :-[

Tijdens het spelen stelde hij Max en mij als voorbeeld hoe een baasje en een hond samen spelen, en toen we een negatieve prikkel moesten toedienen (hij moest onder dwang zijn bek openen) complimenteerde hij me dat ik Max direkt daarna weer vriendelijk aaide en knuffelde om meteen weer maatjes te worden.
Ik ging bijna naast mijn schoenen lopen  ;D
HEt is ook echt heel leuk, en ik vind het ontzettend leuk om me in te leven en te verdiepen in het hondengedrag.

Max is een geweldige hond en hij doet het super.
Ook al is de instructeur trots op mij.. ik ben supertrots op Max  :-*

groetjes,
Irene

Caroline

Hé wat leuk!!!!

Gefeliciteerd hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Irene,

Goed gedaan zeg allebei. Je hoort nu van een deskundig iemand dat je het goed doet en dat geeft je ook weer vertrouwen vind je niet?

Groetjes Anja

imv

ManjaV

Hoi Irene,

Wat fijn dat het zo goed gaat op de cursus en dat je zelfs diverse keren werd gecomplimenteerd door de instructeur! :D Echt een opsteker zeg, daar zou ik ook heel blij mee zijn.
Leuk dat je er zo van geniet. ;) En je mag zeker trots op Max zijn ;D

Groetjes,
Manja

imv

Hoi hoi,
Met onze Max gaat het prima! Qua zindelijkheid doet hij het op het moment super (hadden we toch naar je moeder gekund Carcoline..  ::)  , o ja.. ik had Róbin thuis..  :-\  )
Van de 10 uitgevallen tanden zijn er inmiddels 4 hagelwitte puntjes terug  ;D
Het is echt zo'n knuffelbeer.. heerlijk!
Na een uitgebreide borstelbeurt (ja, daar doe je wel even over  8)  ) wil hij toch wel heel graag nog even over de schouder hangen. haha!

Groetjes,
Irene