4 augustus 2025, 00:37:29

Max gekortwiekt

Gestart door imv, 13 februari 2007, 18:22:41

« vorige - volgende »

imv

Hoi hoi,
We zijn inmiddels ruim 10 dagen verder, en het gaat echt helemaal de goede kant op  ;D

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar zijn zindelijkheid gaat goed vooruit. We vinden nu nog maar een plasje of 3 per dag.

Het "broekenbijten" is zo goed als over en zijn "vervelend-3 uurtje" is gereduceerd naar een uurtje  ;D
Alles komt goed! Het is een geweldige hond.

We merken wel een verandering... hij krijgt territoriumdrift..  ::)  Zodra er iemand voorbij de tuin loopt begint hij toch ineens te blaffen  :o :o
We moeten even kijken hoe we daar op gaan reageren  ::) En wat ik wel erg lachen vond: we hebben een hek om de voortuin, en daar staat ook wat onkruid  :-[.. daar plassen nog wel eens wat hondjes, en Max bleef er telkens aan ruiken en zo... en vanmorgen ging hij er ook ineens plassen.. Ik dacht dat hij zijn pootje optilde (is hij veel te jong voor), maar hij stond op 4 pootjes en draaide zijn lijf zó dat hij precies op dat onkruidje kon plassen .. whaahahahaaaa  ;D

Goed nieuws: Max mist zijn voortandjes. Het wisselen is begonnen  ;D

Vandaag heb ik en heerlijk kussen voor hem gekocht.. het zgn vetbed pluist hij helemaal los en dat eet hij op  >:(  Dus nu heb ik een kussen gekocht zonder "lusjes" dus die kan hij niet uitpluizen. Hij is goedgekeurd.

Maandag de eerste puppytraining. Ik ben benieuwd!

groetjes,
Irene

Anja

Hoi Irene,

Zo wat een vooruitgang zeg. Het komt helemaal goed met Max hoor.
Puppytraining maandag lees ik. Alvast veel succes allebei.

Heb je tandjes gevonden of eet Max die ook op? Doggy is zo goed als uit gewisseld maar moet nu waarschijnlijk haar snijtanden operatief laten verwijderen :'( :'(

Geef Max maar een dikke knuffel van me.

Groetjes Anja

imv

Hoi anja,[
Zoiets heb ik in je dagboekje gelezen (over Doggy). Lastig, hoor!
We hebben max zijn voortandjes niet gevonden. Britt (mijn dochter) zag ineens bloed aan een speeltje zitten. Toen kwamen ze tot de ontdekking dat hij 2 tandjes mist  8)

groetjes,
Irene

Anja

Hoi Irene,

Misschien vind je de andere tandjes nog. Van Doggy had ik er 1 gevonden en op de kast gelegd. Waarschijnlijk heb ik die zelf weer weggegooid. Het was ook zo'n ieniemienie tandje. Heb er wel een foto van gemaakt.

Groetjes Anja

Caroline

Fijn dat het zo goed gaat met Max.  :D

En maandag de eerste pupytraining, gaaf, heb ik ook altijd met veel plezier gedaan.

Alleen weet je zeker dat het a.s. maandag is, hier is alles dicht i.v.m. Pinksteren.  ::)

Succes maandag.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Ja, dat weet ik zeker  ;D
Normaal is de cursus op zondag, maar vanwege Pinksteren is het de eerste keer op maandag (2e Pinksterdag)

groetjes,
Irene

Caroline

Aha, oké!!

Veel plezier!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hé Maxie!!

Doe je best morgen, en ga je vanavond niet nog even misselijk eten hè?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Mjam mjam mjam.. huh  ???

toevallig krijg ik net een of ander elastisch snoepstaafje..
Ehhh... ik heb mijn Kong gekozen. Daar zit nog een restje Rodi-worst in  :-[

mjam mjam mjam.. toch maar eens die rare staaf proberen..
;D heeeeeeeee  ;D 

da's lekker!

Bedankt brutus.. eh.. Caroline!

pootje Max!

ps.. tuurlijk doe ik mijn best om met al die andere hondjes te kunnen spelen  ;D

carco

Hoe is het nu met Max??
Al over de misselijkheid en diarree heen?
Misschien reageert hij inderdaad erg op het wormmiddel en is het gauw weer over.
Hoe ging het op cursus?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hoi Irene,

Ben ook heel benieuwd hoe het op de cursus was!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hallo hallo,
Het ging erg goed op de cursus (denk ik   ::)  )
Wat voor een honden zitten er in mijn groepje:
Een jack russel, labrador, kleine terrier, canadesche herder, beagle en een rotweiler.
De Canadesche herder gaf aardig wat problemen. Was erg onrustig, blafferig.. hoort bij een herder.

Nou, De gemiddelde leeftijd van de pups was 16 weken (laat Max nu 16 weken zijn..haha.. de kleine terrier (ben zijn naam kwijt) was ook op 2 februari geboren). Alleen de rotweiler was erg jong, 10 weken, en volgens zijn tienerbaasje nu al dominant  ???

We moesten telkens een snoepje tegen de neus van de hond "plakken" en zogauw hij ging knabbelen gingen we bewegingen maken. Erg handig als je een hond hebt met van die wapper-pootjes   8)  die slaat telkens je hand weg. en ja! Weg is ook het snoepje  :P
Uiteindelijk had ik hem door, en had Max door dat het niet alleen om het brokje ging (slim istie he?!)
Dus toen moest hij het brokje gaan volgen.. slalom tussen mijn benen door, en in het veld door een mandje lopen, over een plank, over balkjes, slalom door pionnen.. en dat vond hij echt heel leuk, die slalom.
Op een gegeven moment moesten de pups weer slalom tussen de benen door, en moesten we na een paar keer het snoepje weglaten om te zien hoe snel je hond de bedoeling van de oefening snapt..  8) ;D haha  ::) :P  2 keer!!!  ;D

Maareh.. al die andere pups (op de herder na) bleven tijdens de uitleg lekker liggen of zitten.. of staan.. aan de kant van de baas. Maar max.. ehh.. die bleef met strakke riem gras ruiken, achter een wegwaaiend blaadje aan, languit in sluipgang door het gras. Het is een echte speurhond zullen we maar zeggen. hihi.
Over het plankje in het veld wilde meneer ook neit lopen omdat er van die mooie bloemetjes naast stonden dat hij daar toch liever even een hapje van wilde nemen  :-[

Dus ik denk dat hij het erg goed deed. Hij is wel wat onrustig en wil naar de andere honden toe.
Wat wel grappig is, is dat de hondentrainer geen idee heeft hoe een Lagotto zal reageren. Dus waar hij een andere hond even least om iets voor te doen liet hij Max voor wat hij was, want hij weet niet wat "typisch" lagottogedrag is.
Hij had wel het idee dat van ons groepje de labrador en eventueel Max de minst eigenwijze honden zijn.
Ach ja!

Ik heb het ook nog even over de zindelijkheid gehad. Totdat hij 6 maanden is hoef ik me nog geen zorgen te maken. Hij nam de beagle als voorbeeld en zei: "als je de beagle net in huis hebt denk je na 2 weken dat je het met de zindelijkheid helemaal voor elkaar hebt, maar dan ineens ben je terug bij af. Dat gaat enorm in pieken en dalen" Zééér herkenbaar bij onze Max dus. Zou hij dan toch ook een eigenwijs Beaglekaraktertje hebben?? haha

Nou, genoeg gezwetst.. ik kan wel helemaal in detail treden, maar dan is de pagina tekort.  :-[ ;D

groetjes,
Irene

ps o ja, Caroline: hij heeft gelukkig niet meer overgegeven en heeft alleen nog wat dunne poep, maar geen spuitpoep meer. Ik denk idd van de ontworming.
Komende week krijgt hij weer een pipet tegen teken en vlooien.. dan zal hij ook wel een dag niet lekker zijn  :-\

*Yvon

Hoi hoi

Zo,je hebt dus wel een druk uurtje gehad?  ;D
En tja,dat hij bij de eerste X training niet alles doet van wat jij wilt,is wel te snappen natuurlijk.  :D
En dominantie kan idd al erg vroeg bij een pup inzitten.  :-\
En daar moet gelijk goed mee omgegaan worden.
Na een paar X training zal het vast een stuk beter gaan.
Maarre wel thuis ook oefenen he !!  :P :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Haha.. de snoepjes die nog in mijn jaszak zitten vindt hij wel helemaal top!  :P
Gisteren was hij zover uitgevloerd dat ik het aandurfde de vogels los te laten.
Helaas dachten de valkjes er anders over . Alleen Goofy kwam even vliegen en Joepie heeft even op de kooi gezeten. De rest bleef toch maar liever in de voliere  :-\
Later deze week nog eens proberen.

groetjes,
Irene

Anja

Hoi Irene,

Max heeft zijn inspanning dus wel gehad zeg. Valt ook niet mee. Ja de snoepjes die vind volgens mij bijna elke hond lekker.
Gaat de trainer zich nog wel verdiepen in het gedrag van Max?
Omdat hij dus niet kon zeggen dat het echt lagottogedrag is?

Groetjes Anja