12 mei 2025, 13:59:35

wassen

Gestart door sankim, 8 februari 2007, 11:08:44

« vorige - volgende »

sankim

HALLO ALLEMAAL IK HEB EEN VRAAGJE MIJN VALKJE WAST ZICH NIET FATSOENLIJK IK HEB AL ALLES GEPROBEERD VAN WASBAK TOT PLANTENSPUIT HEB NU EEN BADJE AAN DE KOOI HANGEN DAAR GAAT HIJ WEL IN MAAR STAAT MAAR WAT TE KIJKEN EN WAST ALLEEN Z'N KOPPIE KAN DIT KWAAD

GROETJES UIT LIMBURG ??? ::)

Inge88

8 februari 2007, 11:13:48 #1 Last Edit: 8 februari 2007, 11:16:46 by Inge...
Het kan echt geen kwaad of je valkje zich nou wast of niet. Hoe oud is je valkje en hoe lang heb je hem? Het kan best dat het valkje gewoon nog moet wennen. Verder is ieder valkje verschillend en kan het ook best zijn dat jouw valkje niet van badjes en water houdt.

Met hoofdletters typen is echt niet nodig... we kunnen het evengoed wel lezen.

Riny

Hallo Sankim
Als je valkje zich niet wil wassen, maakt dat niets uit.
Niet ieder valkje houdt van water.
Groetjes Riny(ook uit Limburg)

hennie

Hallo Sankim,
Toen ik een badje in de kooi gehangen had bij mijn valkje viel het mij ook op dat hij alleen zijn snavel in het water stak en dit vervolgens over zijn lijfje gooide. Dat schiet dus idd niet op! Maar als je de plantenspuit gebruikt is er voor hem toch geen ontkomen aan. Ik laat mijn valkje gewoon in de kooi zitte en haal de spullen eruit die niet nat mogen worden. Dan een plantenspuit met lekker lauwwarm water en hij moet er aan geloven! Na een poosje zul je merken dat hij het fijn gaat vinden. Nadien fóhn ik hem droog, maar daar zijn de meningen over verdeeld!
Badderen is goed voor de veren dus ik zou er echt even in doorzetten.
groetjes,Hennie