29 maart 2024, 06:57:10

Tatoo

Gestart door Cobie, 22 augustus 2003, 04:58:05

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Mandy,

Jeetje zeg, folie? Ik heb nooit geen folie erop gehad.
Alleen de eerste 4 uur een gaasje, maar toen dat eraf mocht, kon ik het zo laten drogen.
Wel vaak insmeren met zalf, en idd, na een week kreeg ik allemaal bultjes erop, en mijn huid scheidde inkt af.
Ik deed de douche kop erop, en spoelde het allemaal goed schoon, en haalde de velletjes er wel af.
En het is er niet minder mooi om geworden.

veel succes.

groetjes lique

Cobie

Hoi Mandy.

Ik heb ook nooit folie erop gehad, alleen een gaasje dat er na 4 uur afmocht. Daarna goed schoonspoelen en met een milde zeep wassen. En dan inderdaad vet houden 6x per dag.
De jeuk kan ik me ook nog goed herinneren  :-/.
Ik deed er dan ook weer vet op, ik was bang dat ik ging krabben anders  :P. Maar op mijn tatoo kwamen ook velletjes, dat waste ik steeds weg. En hij is prachtig geworden mooie heldere kleuren. Mijn andere tatoos zitten er al ruim 6 jaar en zijn nog net zo mooi als toen ik ze liet zetten.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

VaLKPaRKieTJe

Hoi hoi,

Ja nu begint het hier echt te kriebelen hoor, heel erg.
Erg mooie tatoos die ik op het forum zie, heel mooi.
..........Ik wil ook!!!!!!!!!!!!  ;D

Word er dan waarschijnlijk wel een van mijn kleine Chico hoor. Dat staat bijna zo vast als een huis... of er moet toch wel iets zo geweldigs tussen komen wil ik dat gaan veranderen... Maar wil gewoon Chico op mijn schouderblad dan.  8)

Groetjes, Mariette

Barbara

29 september 2003, 17:08:31 #93 Last Edit: 29 september 2003, 17:09:55 by Barbara
hoi Mandy,

ik heb ook nooit folie er op gehad, ik vind het eigenlijk zelfs raar omdat een tattoo volgens mijn tattooeerder moet worden blootgesteld aan de lucht om mooi te genezen. Ik hoefde ze altijd maar 3x in te smeren, wel 3 weken lang. en ik mocht NIET de velletjes afpulken, maar natuurlijk zaten er ook losse op en die veegde ik er ook wel eens af. Ik mochtook 3 weken niet in de zon er mee en niet zwemmen volgens mij en de 3 weken of alleen de eerste week, dat weet ik niet meer, moest ik de tattoo onder de douche altijd dik insmeren met zalf ter bescherming. Aan het eind van de douchebeurt moest ik hem ff afwassen en opnieuw insmeren.

Wat voor zalf hebben jullie? Mij is verteld door mijn tattooeerder dat zalf met calendula het beste is, dat bevordert het genezingsproces, werkt ontsmettend en voorkomt littekenvorming. Anders is uierzalf sowieso beter dan vaseline, vaseline schijnt de tattoo te 'verstikken', waardoor die minder mooi geneest maar veel tattooeerders adviseren het nog. Nou moet ik zeggen dat die van mij zichzelf wel heel erg goed vindt en heel veel andere tatooeerders beunhazen vindt, maar ik ken calendulazalf en wat hij daarover zegt klopt wel en het klinkt wel logisch dat dat goed is. Overigens vind ik het prima dat hij zichzelf zo goed vindt, want hij heeft gewoon gelijk, hij is goed en heeft echt passie voor het vak, werkt ook voor de bond en controleert bij tattooshops op hygiëne en enzo.

Groetjes,

Barbara

Mandy

29 september 2003, 23:20:35 #94 Last Edit: 29 september 2003, 23:21:59 by Mandy
Tja, calendula zalf ja...ik ben aan de 2e tube begonnen, maar nu blijk ik daar allergisch voor te zijn en staat mijn hele enkel vol met uitslag! :o
Ik word er echt helemaal gek van en lig er wakker van, dit is echt veel erger dan het laten zetten van de tattoo!
Ik heb 'm gebeld en hij zei dat het wel eens meer voorkomt. En ikke maar smeren zeg! Ik dacht zaterdag dat ik een muggebultje had, maar het werd steeds erger. Dus ik dacht eigenlijk een verlate reactie op de folie, want dat schijnt wel eens meer voor te komen en die zalf is van VSM, homeopathisch, dus daar verwachte ik geen allergische reactie op.
Nu heb ik op advies van de dokter cardiflor van VSM erop en dat is tegen eczeem en jeuk en ik heb een Aerius tablet ingenomen, dat heb ik normaal tegen de hooikoorts en helpt ook bij eczeem en uitslag.
Morgen laat ik m'n tattoo toch maar ff bekijken, want dit doet niet veel goeds natuurlijk... :-/
Ik zal dan ineens ff navragen waarom die folie er op moest, want dat wist ik dus eigenlijk ook niet?
Dat moest dus 4 dagen, 5-6 keer per dag afspoelen met lauw water, droog deppen, half uurtje laten drogen en insmeren met die calendula zalf. Daarna 1 keer per dag spoelen, drogen en 3 keer per dag insmeren. Inderdaad niet in zon, zwembad, sauna enz. tot de tattoo met 2-3 weken genezen is en je het definitieve resultaat ziet. ::)
Maar of het nu nog wat gaat worden... :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

wat raar dat je allergisch reageert op die zalf!
duurt het echt 2-3 weken voor zon tattoo genezen is  :o
ik dacht dat die gaatjes te miniscuul waren om, ja wat kan er eigenlijk gebeuren ???

SDC:D

Mandy

Hahahaha, ach ja, ik ben ook een rare vogel, ik heb nou altijd van dat soort stomme dingen en dan roept m'n vriend weer; dat is echt weer iets voor handymandy...zucht... :-/
Ik reageer toch al gevoelig op van alles, ik zit ook in het bekende cirkeltje van astma-hooikoorts-eczeem, ik kan niet veel hebben hoor, ik kan bv ook geen riem dragen, de metalen gesp die dan tegen m'n buik aan komt geeft na een paar dagen al uitslag, ik moet alles nikkelvrij hebben of het moet van zilver, goud of titanium zijn, ook kan ik niet goed tegen plastic en goedkope make-up. Tja en tegen calendula zalf dus ook niet... Maar ik moet trouwens zeggen dat die andere créme en dat pilletje al aardig geholpen hebben, gelukkig... :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Ach, arme ziel.... ;-) Zonder dollen, natuurlijk is het niet leuk voor je en ik hoop dat je tattoo er ongeschonden uitkomt, dus niet krabben hoe moeilijk het ook is.... ik heb eens een tattoo gezien waarvan de velletjes wel waren afgekrabd en dat zag er niet uit, allemaal witte stukjes er in. Maar dat gebeurt pas volgens mij als je er velletjes afhaalt die eigenlijk nog niet los zitten, dus zo lang je maar niet al teveel en intensief krabt, zal het wel meevallen :P Succes met je tattoo, we krijgen vast nog wel een foto te zien als tie genezen is?

Mandy

Uhhhhh, als het allemaal goed komt wel ja... :-/
Ik ben vanochtend bij m'n huisarts geweest en die heeft me triamcinolon crème voorgeschreven. Als het goed is moet de eczeem binnen een week wel weg trekken.
Morgen of overmorgen laat ik m'n tattoo nog ff door die kerel bekijken (was vandaag dicht en gisteren had ik geen tijd).
Het ziet er op zich nog wel redelijk uit. Het hele zwarte is er al af verveld en zonder witte stukjes gelukkig. Als je er met je neus bovenop zit zie je wel dat het niet helemaal egaal is, het ziet er in z'n geheel donkergrijs uit. Is wel normaal denk? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Ja hoor, dat is normaal! Die van mij boven mijn enkel is heel lang (ik denk wel een half jaar) nog erg droog  en grijzig geweest en de huid leek een btje op zo'n 'craquele' paasei, als je begrijpt wat ik bedoel.... Als ik het insmeerde met vochtinbrengende cremetjes was het glad, maar zodra ik er mee stopte kwam het terug. Maar op een gegeven moment niet meer en nu is tie heel mooi en zwart, ik denk dat die plek gewoon een paar keer moest vervellen eerst. En dat grijzige komt denk ik van het bovenste laagje huid dat wil gaan vervellen, dat vormt een waasje heb ik het idee dat je nu ziet omdat de ondergrond zwart is. Net zoals bij een slang die gaat vervellen, haha... ::)

anika_en_spirit

hoi mandy,

wauw hey....
wat ist ie mooi geworden zeg !!
beetje een late reactie, maar ben de laatste tijd niet veel op het forum geweest.... te druk met school.

veel plezier met je tattoo !!

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Mandy

Dank je wel. ;)

Nou ondertussen is de eczeem zo goed als weg, maar nu heb ik weer wat anders...zucht... :-/
De gezonde huid die ook in aanraking kwam met die triamcinolon is nu wel gaan ontsteken, althans daar heb ik nu allemaal gore pukkels gekregen! :o
Vanmiddag toen ik aan het werk was, was ik zo brutaal om ff langs de dermatologie te gaan en is er even naar gekeken. Nu heeft de dermatoloog daar een zalfje voor gegeven en zou het in een week weg moeten gaan.
Wat een gedoe allemaal zeg... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl