24 april 2024, 08:01:04

een nieuw maatje aanschaffen

Gestart door ilske, 3 februari 2007, 12:40:45

« vorige - volgende »

ilske

Hoi,

Ik ben opzoek naar een maatje voor mijn witmasker chapi (waarschijnlijk een pop ze is namelijk heel rustig op het gebied van krijsen en fluiten). Nu is mijn vraag kan ik er beter een man of een pop bij zetten?

groetjes ilse en chapi


Karin

Maakt helemaal niet uit, 2 mannen, 2 poppen of een man met een pop, het zullen allemaal de dikste maatjes worden.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

..Neline..

hey, :D

dit maakt idd niet uit, maar hou er wel rekening mee dat als je een man neemt, dat hij waarschijnlijk wat meer zal gaan fluiten (en misschien ook af en toe krijsen) dan je popje. ik heb vaak gehoord van mensen dat ze hun valkje te veel en te hard vonden fluiten en hem dus verkochten. hier moet je dan dus wel tegen kunnen. :-\

en je hebt kans dat als je een man neemt, dat ze gaan paren en jongen krijgen. maar die eitjes kun je dan natuurlijk ook vervangen door nepeitjes (als je geen jongen wilt). ;)

maar over het algemeen maakt het niet veel uit. ze zullen elkaar even aardig vinden, of je nu een pop of een man neemt. :D

groetjes neline


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Bello

Onze Bello is een mannetje en fluit nauwelijks.
Catka het vrouwtje fluit meer maar het is niet veel.

Gewoon een rustig koppeltje

Groetjes Dorothé

Onze vorige valkparkiet Gerrit (bijna 21 jaar geworden) floot, praatte, en schreeuwde soms maar ff.

Ieder valkje is anders ;D
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Amanda*

Hey Ilse,

Vroeg me af of je al een maatje voor Chapi had gevonden.
Is het al gelukt? Of ben je nog steeds op zoek?

Groetjes Amanda

ilske

hoi amanda

Ik heb een jonge valkparkiet gereserveerd bij een kweker in bergen op zoom. Dus opzich ben ik al wel voorzien het is even het broedseizoen afwachten. En dan eerst die jonge valk op voeden en tam maken. En dan mag de nieuwe valk bij chapi maar tot die tijd zal chapi het met mij moeten doen!!

Bedankt voor je intresse

Ilse