20 mei 2025, 02:39:36

Wat er met wiepie??

Gestart door Little Cockatoo, 2 februari 2007, 19:37:22

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Onze Wiepie is steeds aan het kokken na het eten. Nu moet ik zeggen dat ze erg ziek is geweest en daarvoor net is uitbehandeld. Ze is erg mager geworden toen 75gram. Nu was ze gisteren 89 gram. Maar na het spugen zit ze op 79 gram.

We hebben het advies gekregen om ze over te zetten op harrison, maar wiepie moet eerst aan sterken en iets zwaarder worden.

Wiepie is nu wel erg gulzig met het eten, ook na het eten begint ze dus te kokken.
Komt dit door het gulzige eten of moeten we ons weer zorgen maken. Ze slaapt vergeleken met de andere valk ook veel, al heeft wiepie altijd al veel geslapen.

Deze foto's zijn van 1 februari

Groetjes Hanneke en Jan
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Karin

Ik denk dat je het beste weer even contact op kan nemen met je dierenarts. Misschien moet hij weer wennen aan het eten, maar toch voor de zekerheid even vragen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Little Cockatoo

Wiepie zit nu heel zielig in haar hok, ze heeft vandaag bijna niets gegeten en slaapt het meest.
Ze zit veelal op de bodem van haar kooi en heeft bijna geen kracht meer om naar boven te komen. We hebben besloten om haar niet meer te behandelen. Tis jammer, maar het heeft geen zin, ze is eerder van het randje van de dood gehaalt dit is nog geen maand geleden. En nu is ze weer zo ziek. Dus houden het maar zo, dit is het beste voor onze lieve Wiepie.
Ik hoop dat ze nog even bij ons mag blijven. En nog even van haar mogen genieten.
Ze heeft jaar bij ons mogen zijn. Het is achteraf altijd een heel lief klein en rustige vogeltje geweest. Dat veel sliep en weinig at.

Ik hou jullie op de hoogte over de gang van zaken van onze lieve Wiepie.

Hier is wiepe een maand bij ons.
Gr. Hanneke

Rianne

Hoi,

niet te snel opgeven hoor! Alleen het advies om haar over te zetten op pellets vind ik niet voldoende! Wie weet heeft ze wel een kropontsteking of kropverzuring!
Ben je bij een vogelarts geweest?

chica

NEE niet opgeven hoor.
zeker niet doen.!!!!
mijn valkje is ook 2 keer ziek geweest en is nu al heel lang gezond.en kijk ook maar naar romy die heeft ook een valkje dat bijna dood zou gaan maar ze heeft hem wel gered en het is een sgatje geworden.
ZEKER NIET OPGEVEN.ga gewoon naar de dierenarts en geef antibiotica dan zal hij er wel bovenop komen.anders zou je het jezelf je nooit vergeven.
volg alstublieft mijn advies op.
groetjes ilse
wiepie is zoon mooi lief vogeltje.

Inger m

3 februari 2007, 20:04:40 #5 Last Edit: 3 februari 2007, 20:07:08 by Inger m
Hoi,
Niet alles kan worden opgelost met een AB kuurtje. Ik lees dat ze net is uitbehandeld, dus eerder erg ziek is geweest en bovendien veel sliep en weinig at. Mogelijk is er inwendig iets niet in orde. Daarvoor is uitvoeriger onderzoek nodig door een vogeldierenarts. Als ze al te zwak is om naar boven te komen, is de situatie al ernstig.

Als je besluit te stoppen met behandelen, geef dr dan zoveel mogelijk rust en warmte. Ik kan de situatie van hieraf niet beoordelen, maar ik denk dat je het zelf het beste kunt.

Hoi Ilse,
AB werkt alleen tegen bacterien. Je hebt veel soorten AB en veel soorten bacterien. Voor elke soort is er ook weer een andere AB. Inwendige afwijkingen, virussen, schimmels en parasieten zijn niet te behandelen met AB.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Little Cockatoo

Wiepie voelt haar vandaag een stuk beter, ze is zelf al een beetje aan het spelen.
Toch slaapt ze nog wel veel. Tja wat is veel, wij vinden dat Karel weinig slaapt.
Ze slaapt ongeveer 2 keer in het uur 5 minuten, is dat veel?

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Rianne

Hoi Hanneke,

bij mij dutten ze vaak op bepaalde momenten op de dag. Valkjes kennen een heel dagritueel, van het wakker worden (met veel kabaal) tot het slapen gaan 's avonds. De tussentijd bestaat veel uit eten, spelen, poetsen en slapen. :)

chica

IK BEN HEEL BLIJ DAT AL WAT BETER GAAT MET WIEPIE.IK ZOU HET ZO ERG VINDEN ALS HIJ DOOD GAAT.IK VIND HET ALTIJD ERG ALS VALKJES DOOD GAAN.
GEEF WIEPIE EEN HELE DIKKE KUS VAN MIJ EN STERKTE.
GROETJES ILSE ;D :D ;)

mind stalker

Hoi hoop dat het met Wiepie al wat beter gaat klinkt in ieder geval wat hoop voller het laatste berichtje.
Hetg is raar dat je toch zoveel gaat houden van zo een klein lief schattig beestje!!!
Ik heb ze net 2 dagen en nu heb ik dat al :D
succes

Little Cockatoo

Het gaat nog steeds erg goed met Wiepie. Al vind ik haar nog steeds ligt met haar 81 gram. Ze heet weer goed en ze kokt niet meer.
We zijn nu bezig haar over te zetten op Harrison. Onze andere valkparkiet Karel die eet het al, alleen wil Wiepie nog niet zo makkelijk over. Men zegt zien doet eten, dus daar hopen we maar op.
Overdag hebben we alleen Harrison in de voederbakjes en 's avonds krijgen ze zaden erbij.
Hopenlijk lukt het ons op deze manier samen met wat persoonlijke aandacht. Dus ze het voer met de hand aanbieden.

gr Hanneke
Gr. Hanneke

chica

hallo
ik ben heel blij voor je dat het met wiepie al wat beter gaat.
ik dacht gisteren nog aan wiepie hoe het zal zijn met haar.
en harridson dat zijn toch pellets of niet?
naja ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt
groetjes ilse. ;D

Little Cockatoo

Ja klopt Harrison is pallets ja.

Maar wat ik zo vreemd vind aan Wiepie. Op het moment dat Wiepie flink heeft zitten eten, begint ze te kokken. Kan dit beteken dat ze last heeft van een ontstoken krop?

Verder gaat alles goed met Wiepie. Ze is aan het scharrel vliegt zelf uit de kooi om naar ons toe te gaan, ze wordt dus weer lekker actief.
Alleen ze blijft 80 gram
gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Rianne

Hoi,

een gewicht tussen de 80 en de 100 gram is goed. Dus daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Wiepie mag alleen niet meer afvallen.
Blijft ze kokhalzen? Komt er dan ook iets uit? Zo ja, ruikt dat zuur?

Little Cockatoo

Tot nu toe komt er niets uit. Wel heeft Jan (mijn vriend) eens gezien dat ze al het trostgierst weer uit kokte. Het was toen nog niet verteert. Dus het stonk niet.
Ik moet zo ie zo nog even de da weer bellen om een afspraak voor weer een vitamine spuit. Dus dan kan ik hen wel even vragen over dat kokken.

gr. Hanneke
Gr. Hanneke