11 mei 2025, 16:46:42

rietjes gevaarlijk?

Gestart door mariek, 5 februari 2007, 12:16:52

« vorige - volgende »

mariek

hoi

ik had gelezen hier op de site dat je rietjes in de kooi van je valkje kan doen. het schijnt dat ze het leuk vinden om ermee te spelen

mijn valkje sloopt het hele rietje, is dat niet gevaarlijk voor haar? kan ze zichzelf niet bezeren??

groetjes marieke

hennie

Hallo Mariek,
Mijn valkje speelt ook graag met rietjes. Ik koop hiervoor wel de wat dikkere soort, dus niet die hele dunne! Ik heb nog nooit gezien dat die van mij het rietje kapot knaagde. Hij loopt er alleen mee rond te sjouwen. Maar die van jou maakt ze dus echt kapot. 

Denk je dat hij het echt opeet of knaagt hij het stuk en laat de stukjes op de grond vallen. Het zou natuurlijk niet goed zijn als hij het daadwerkelijk doorslikt!
Bedoel je met bezeren dat hij zich snijdt aan de scherpe randjes?

Knip de rietjes anders een keer doormidden, dan kan hij ze beter hanteren. Als je het echt niet vertrouwd, haal ze dan maar weg, voor je eigen gemoedsrust!
gr,Hennie

mariek

hoi hennie

bedankt voor je reactie

kiki mijn valkje knaagt ze echt kapot.. en weet niet of ze ze weer uitspuugt daarna dat kan ik niet zien

maar haal z evoor de zekerheid maar weg voordat zij zichzelf bezeer. heb al een wc rolletje in de kooi gedaan maar vond ze niet echt leuk om mee te spelen

heb je andere ideeen die ik in de kooi kan doen voor speelgoed??

groetjes marieke

hennie

Hallo Marieke,
Je hebt gelijk hoor, dat je het uit de kooi haalt! Als je er niet zeker van bent of ze het wel of niet opeet, zou ik het zekere voor het onzekere nemen! Die rietjes zijn nl idd vlijmscherp als ze er stukjes vanaf knagen!
Ik had laatst zelf ook een wc rolletje in de kooi gehangen. Die van mij kijkt er ook niet naar om. Ik weet niet precies wat voor speelgoed het beste is. Als je een speels valkje hebt speelt hij overal mee. Ik heb veel speelgoed staan en hangen en die van mij doet er niets mee. Hij speelt wel met het touw van de honden ???
Misschien krijg je nog andere tips!
gr, Hennie

Riny

Hoy Marieke en Hennie
Wilgentakken daar doe je ze een groot plezier mee.
Dat kunnen ze slopen zoveel als ze willen , daar bezeren ze zich niet aan.
Rond pasen verkopen ze vaak krulwilgen , als je die laat wortelen heb je altijd verse takken.
Als je een closetrolletje wil geven om te spelen kun je het beter over de zitstok heen schuiven.
Daar voorkom je mee dat je valkje het rolletje over zijn hoofdje schuift.
Groetjes Riny

hennie

Hoi Riny, ik heb een wilgentakje in de kooi liggen, maar niks hoor! Het closetrolletje had ik door de helft geknipt en één stukje aan de onderkant doorgeknipt en toen in de kooi gehangen. Ook geen resultaat! Hij stoot alleen zijn kop er telkens tegenaan. En ik denk dan : waarom wel mijn behang en niet die closetrol?
gr,Hennie

mariek

hoi riny

waar haal in wilgentakken vandaan??
want mijn valkje is een echte sloper  ;) ;)

groetjes marieke

Riny

Hoy Marieke
langs de waterkant vind je knotwilgen.

Krulwilgen zijn die takken die ze ook gebruiken voor paasbomen.

Van de twijgjes van de knotwilg vlecht ik altijd ringen voor in de voliere.
Groetjes Riny[/size]

hennie

Hoi Mariek,
Wilgentakjes kun je ook per bosje kopen bij de dierenwinkel! Kosten bijna niets. Je kunt ze in de vriezer bewaren.
gr, Hennie