2 mei 2025, 23:30:43

nieuwe valk erbij

Gestart door Phoebe, 31 januari 2007, 17:39:43

« vorige - volgende »

Phoebe

hoi hoi,
ik kon aan een tamme 3 jarige pop komen. Zou dit bij Krijs kunnen, met z'n 5 weekjes??. Ze is andere valken gewend dus denk niet dat het aan haar ligt.
Hoe kan ik ze dan het besten aan elkaar introduceren?? Gelijk in 1 kooi of toch nog een tijdje apart van elkaar. WEel een beetje vreemd heb dan dadelijk mischien wel 3 kooien staan  ::)
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Karin

Als ze valkjes gewend is zal het wel lukken. Ik zou haar tijdelijk in een aparte kooi zetten. Na een paar weekjes bij elkaar in de kooi.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Phoebe
Als ik een nieuw valkje krijg komt het altijd eerst in quarantaine.
Veel mensen vinden dat zielig en doen het daarom niet.
Maar toch is er zo al heel veel onnodig verdriet geweest, hier op het forum.
Dat komt ook omdat je aan een valkje pas op het allerlaatste moment kunt zien, dat die iets mankeerd.
Dus iemand kan je zonder het te weten , een ziek valkje verkopen.
Daarom is het raadzaam om ze eerst een tijdje apart te plaatsen.
Het maakt wel veel verschil of het valkje uit een binnen of een buitenvoliere komt.
Dat heeft er mee te maken dat buitenvalkjes vaak ook blootgesteld zijn aan uitwerpselen van wilde vogels.
Het leeftijdsverschil met Krijsje maakt niets uit.
Groetjes riny

Phoebe

Het valkje komt uit een binnenvoliere. Hets is echt een prachtbeestje. Heb helaas niet de ruimte haar in  een andere kamer onder te brengen. Ze zitten nu dus nog wel apart maar wel in de zelfde kamer.
Ga Krijs erg goed in de gaten houden, want ik wil natuurlijk niet dat hij ziek wordt.

Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]