28 maart 2024, 22:35:07

Zeg maar nee, dan krijg je er....

Gestart door ziralioness, 21 augustus 2003, 03:34:52

« vorige - volgende »

ziralioness

21 augustus 2003, 03:34:52 Last Edit: 21 augustus 2003, 03:37:50 by ziralioness
Hoi Allemaal!

Maak de zin maar af! ;) Yep, zo heb je geen valkje, zo heb je een valkje, zo heb je TWEE valkjes!

De verhalen van Grijsje en Nina staan wel in het dagboek en bij Tam Maken, dus daar zal ik niet over uitwijden. ;)
Wel wat ze voor me betekenen.

Toen ik nog geen dieren op mijn kamer had was ik vaak eenzaam. Nu heb ik een wat vervelende voorgeschiedenis, die ik een volgende keer wel zal vertellen, maar laat ik nu volstaan door te zeggen dat ik vaak ongelukkig en depressief ben, en overspannen ben geweest. Ik ben er eigenlijk nooit meer bovenop gekomen. Daarnaast functioneert mijn lichaam sinds twee jaar ook niet goed, ik ben snel benauwd, ga hyperventileren, voel me gewoon slap, heb hartkloppingen en soms kan ik amper op mijn benen staan... Er is, ondanks onderzoek van de internist, tot nu toe geen medische verklaring voor gevonden...

Daarnaast heb ik het Syndroom Van Asperger, dit is een Psychiatrische aandoening. In het kort houd het in dat ik veel problemen heb met sociale omgang, niet of nauwelijks kan samenwerken en totaal niet in groepen kan functioneren. Misschien zal ik nooit in staat zijn een studie te volgen of te werken, waardoor ik dus mijn hele leven een uitkering zal hebben, want dan kom ik in de WAO. WEL is dit een MISSCHIEN... dat zal de tijd leren.

Dus je kan wel zeggen dat ik het niet altijd even leuk heb. Nu heb ik gelukkig al twee jaar een hele fijne relatie, dus daar heb ik veel steun aan. Echter, we zien elkaar alleen in de weekenden...

Dus je snapt dat ik dus vaak ongelukkig en eenzaam was. Gezien ik 99% van mijn vrije tijd op mijn kamer doorbrengen, een zolderkamer, wilde ik dus gezelschap.. En ik ben een ECHTE dierengek! Maar ik wilde niet zomaar iets.

Ik wilde zo graag een dier waar ik aanspraak aan zou hebben, een dier dat echt gezelschap en interactie bood. Dus geen suffe hamster die alleen maar in zijn kooi zit en 's nachts actief word (sorry hamsterliefhebbers!) en geen konijn of cavia, die ook het meeste van de tijd in hun hokje zitten. Ook geen dier dat 's nachts actief word, en liefst een dier dat geen ZAAGSEL nodig heeft, omdat mijn vriend wat asmatisch is.

Okay... wat dan wel?

Ik had nooit aan een vogel gedacht, eerlijk gezegd, tot ik geheel per ongeluk op deze site stuitte. Zodoende is het begonnen, en ik kwam erachter dat een valkparkiet een prima dier voor mij zou zijn! En nu heb ik er dus twee!

En eerlijk gezegd is het nog beter geworden dan ik ooit had durven dromen. De vogels helpen me door mijn verdriet heen, ze doen me alle ellende vergeten, en als ik depressief ben en Nina (en nu dus ook Grijsje) losgooi voel ik me meteen al beter. Ze maken me weer vrolijk, gelukkig en rustig... Ik merk dat ik over ze praat, ernaar verlang ze weer los te hebben, ze wil zien en tegen ze aan wil praten. Ik wil ze graag weer dicht bij me hebben om me aan te steken met hun vrolijkheid en liefde... Ze geven mijn leven echt weer glans, hoe afgezaagd dat ook klinken mag.

Ook wil ik ooit nog eens een fret, dat zijn ook dieren die prima bij me zouden passen. En, in de verre toekomst, ook ooit nog eens een hond... Maar ik denk dat ik altijd valkjes zal hebben, zij geven me zoveel levensvreugde...!

Daarom heb ik dus valkjes...

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

wat een aangrijpend verhaal zeg! :o
je hebt het wel niet gemakkelijk in je leven zeg!
gelukkig vind je steun bij je valkjes en je vriend!
geniet er maar van!!

SDC:D

Marianne

Hoi Diane,

Nou wat een verhaal zeg!
Wel geweldig dat je steun hebt aan je valkjes en van je relatie natuurlijk.
Mijn jongste zoon heeft ook gedragspoblemen en daar is het syndroom van Asperger ook al een keer bij gevallen maar wat het nu werkelijk is daar doen ze nog geen uitspraak over (hij wordt volgende week 6 jaar).
Heel veel plezier met je valkjes en heel veel succes in je leven want de maatschappij kan erg hard zijn en dan kan je alle steun wel gebruiken.

Groetjes en tot een volgende keer,
Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Barbara

Hoi Diane,

moedig hoor, dat je dit verhaal hier vertelt! In al je berichtjes heb ik in elk geval nooit iets gemerkt van je 'afwijkingen', dus virtueel ben je in elk geval volgens mij wel hartstikke 'gewoon'! Dit bedoel ik absoluut goed hoor!

Ik ben een half jaar werkloos geweest vaanf januari en zat dus elke dag thuis als mijn vriend naar werk ging. De dagen waren een stuk gezelliger met mijn 1 en later 2 schatjes van valkjes!

Nog veel plezier met je valkjes en dat je maar heel gelukkig mag blijven met je vriend!

Groetjes,

Barbara

ziralioness

Dank jullie wel allemaal.. ;) Dit klinkt misschien als een heel melijwekkend verhaal, maar helaas is het echt. Straks ga ik weer studeren... Volgende week al. Ik zal mijn twee schatjes missen, maar zij zijn het eerste als ik thuiskom! ;) Ik ben zo verzot op ze. Woensdag moet ik naar een studiedecaan om mijn ''geval'' te bespreken. Misschien moet er tijdens de studie wat extra rekening mee worden gehouden... We zullen zien hoe het gaat! Gelukkig heb ik mijn twee meiden om me te troosten als het eens minder goed gaat.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Natanella

Hoi Diane, wat fijn om te lezen, dat je zoveel steun aan je vogeltjes hebt! Huisdieren zijn voor heel veel mensen toch een stimulans en steun in hun leven en voor jou is het een "extra" bij de relatie met je vriend!
Nu ik zelf een paar maanden een valkparkiet heb, begrijp ik pas echt wat zo`n vogeltje voor een mens kan betekenen.
groetjes, Anita

Paul

Hoi Diane,
Valkjes lijken soms als je problemen of verdriet hebt dat beter te begrijpen dan mensen.
Als je verdriet hebt komen ze bij je zitten en het is net of ze je dan gaan troosten.
Als ik verdriet heb en ik pak een van mijn valkjes bij me dan voel je je meteen een stuk beter en bij een valkje zit er geen kwaad in maar bij mensen moet je dat maar afwachten wat je aan ze hebt helaas.
Veel plezier met je valkjes en succes me je studie.

Groetjes, Paul

ziralioness

Yep, valkjes geven zoveel liefde en interactie... als ik dat vroeger geweten had was ik er veel eerder aan begonnen! Mijn drie katten doen dit ook, maar ja, die lopen ook gewoon weg als het hen uitkomt. De valkjes wonen in mijn slaapkamer en zijn daardoor altijd dichtbij, wat gewoon heel veel rust en geborgenheid geeft...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...