Dagboek, Lieve en een beetje lelijke Krijs & beauty Lilo

Gestart door Phoebe, 31 januari 2007, 22:08:22

« vorige - volgende »

Phoebe

Hallo allemaal
Ik dacht het wordt nu toch wel tijd voor een dagboek. Ben zo trots op me valkies dus wil ze aan iedereen showen  ;D

Ik ben nog niet zo lang bezig met valkjes namelijk net een week, maar in deze week is al veel gebeurd. Had al wel een koppeltje kakarikies zitten: Mobi & LIeve maar was toch wel aangetrokken door die ondeugende koppies van valkjes. Ook worden Kakarikies wel een beetje handtam, zo doet Mobi toch echt een moord voor een zonnebloem. Hij durft ze nu zelfs uit m'n mond te pakken, al rent ie dan met buit en al wel heel snel weer z'n kooi in. Zo tam als je bij valken hoort komt toch niet zo vaak voor, kakarikies zijn gewoon speelse eigenzinnige beessies. ::)
Dus de knoop doorgehakt en op zoek naar een valk, liefst wel zelfstandig (heb 1 van m'n kakarikies met de hand gevoerd, en dat was nogal een gevecht om daar wat milliliter in te krijgen)en natuurlijk tam. En dan zul je zien staat er toch een scharminkel aangeboden op marktplaats. Genoemd Gabbertje; kop totaal geplukt en de eigenaar heeft eigenlijk geen tijd hem met de hand op te voeden. Niet helemaal de bedoeling maar acht ben nog een dik een maand werkeloos voor ik met m'n nieuwe opleiding begin dus iig tijd zat.
Dus vriendin opgetrommeld die wilde taxiën en ik er heen. Daar zat ie dan, nog lelijker als dat ik had gedacht, hij leek wel een gier met z'n kale kop. En krijsen dat hij kon, maar wel tam wilde op je zitten en je niet meer loslaten. Meenemen dus.... ;D
Zelfs in de auto heeft ie moord en brand gekrijst, ik wilde een nieuwe naam dus Krijs was snel geboren, hihi
De eerste dag kwam hij goed aan van 58 naar 66 gram. Momenteel zit hij een beetje vast op 66 gram, hopelijk komt daar gauw verandering in.
Ja z'n naam maakt hij zeker waar krijsen en roepen kan hij als de beste. Dus daar werd ik toch wel een beetje horendol van, wat is de oplossing neem er eentje bij. Nou was het voor mij weer niet helemaal de bedoeling dat dat zo snel zou gaan, maar ach komt er een leuke op je pad dan kan ik daar dan helaas ook niet meer zomaar voorbij lopen. :P
Vanavond is dus ook Lilo bij ons gekomen, een witkop geparelde vrouw van ongeveer 3 jaar. Prachtig vogeltje en ook nog eens super lief. Komt gezellig op je schouder zitten en stapt zonder problemen van je vinger op en af. Ze lijkt zich nog niet echt veel van Krijs aan te trekken, al ging haar kuif wel direct de lucht in toen ze hem hoorde roepen. Krijs vind haar volgens mij ook nog totaal niet interessant. Maar ze is wel erg lief hoor want ze zat even op m'n schouder toen ik nog even haar stokjes aan het verhangen was, en Krijs op de andere schouder toen besloot hij eventjes om te vliegen naar de schouder waar Lilo op zat. Ze deed netjes een stapje op zei zonder ook maar te happen of zo  ;D
Kijken hoe ze elkaar morgen vinden. Ga proberen Lilo bij het voeren van Krijs te betrekken, omdat Krijs na het eten nog even mag naspelen, kijken hoe ze dan op elkaar reageren.
Nog maar eventjes wat fotootjes

Dit is Mobi, hij kan goed voor fotomodel spelen

Nog een keertje Mobi.
Helaas van Lieve nog geen duidelijke foto's dus die ga ik ook eens proberen te schieten morgen

en dan nu het lelijke eendje ;D

hier lijkt het soms net of hij een bruin hardje aan de onderkant van z'n snavel heeft

is het geen poepie  ;D

Groetjes
Phoebe
Liefs van de beestenbende:
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

kimmie

Heey phoebe,

Wat leuk dat je ook een dagboek bent begonnen!!
Die arme Krijs, komt wel goed hoor jongen...!!
Wat is Mobi mooi!!

Ik zal proberen vaker langs te komen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Riny

Hoy Kim
Welkom bij dagboeken en verhalen.
Leuk dat je een dagboekje begonnen bent.
De titel vind ik een beetje zielig klinken voor Krijsje.
Ik ga je boekje beslist volgen.
Groetjes Riny

kimmie

Citaat van: Riny op  1 februari 2007, 09:36:39

Hoy Kim
Welkom bij dagboeken en verhalen.
Leuk dat je een dagboekje begonnen bent.
De titel vind ik een beetje zielig klinken voor Krijsje.
Ik ga je boekje beslist volgen.
Groetjes Riny

Heey Riny,

Phoebe maakte dit dagboek... ;)
Ik heb een dagboek met Karel en Lady...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Phoebe

Heyy Riny
Tja hij is nu iig nog wel een beetje lelijk hoor  ;)  en ik bedoel het natuurlijk heel lief ;D

Nou het gaat best wel goed met Lilo en Krijs. Al hapt ze af en toe wel naar hem, al zijn het volgens mij meer van "laat me is eventjes met rust" hapjes
Vanochtend Krijs gevoerd en Lilo heeft vanaf de schouder mee zitten kijken. Krijs blijft nog steeds een beetje stagneren in de groei dus ga straks toch echt maar even pellets halen. Zag trouwens ook dat ik ipv nutribird 21 nutribird 19 heb staan hier, heb dus de verkeerde meegekregen. Wel slecht dat ik daar nu pas achter kom, maar het zit in zo'n zak met een klein stickertje erop, heb daar nooit meer naar gekeken.
Zal dat nog veel uitmaken ga straks denk ik dan ook maar gewoon nutribird a19 halen.
Krijs en Lilo zitten nu gezellig op m'n schouder. Eerst zat Krijs op de ene en Lilo op de ander, maar Krijs vond blijkbaar dat het tijd werd voor een kennismaking want nu zitten ze al weer een tijdje op de zelfde schouder.
Lilo is wel een schatje hoor, ze liet me haar net zelfs even kroelen, maar volgens mij niet naar wens want ze pikte me daarna ook meteen. Niet hard gelukkig.
Lilo is ook een goed voorbeeld voor Krijs, ze pakte net wat trosgierst van me aan en kleine Krijs moest meteen weten wat dat was en ging gezellig mee zitten doen  ;D
En helemaal komisch is het dan om te zien dat Krijs in Lilo z'n lang verloren moeder ziet. Ging meteen ook bij haar om eten bedelen.......

Mooie Lilo

Lilo en Krijs saampjes,
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Riny

Hoy Phoebe
Je mag Krijsje best deze nutribird voeren.
De nutribird A 19 is vertrijker als de A 21, maar dat is voor Krijsje niet zo erg.
Als het nu nog een jonkie van een paar dagen was lag het anders.
Fijn dat Krijsje ,Lilo gaat nadoen.
Zien eten , doet eten!
Groetjes Riny

Diaantje

hoi

jeetje wel zielig dat iemand voor zo een kleintje eigenlijk geen tijd meer heeft..
Fijn dat jij hem hebt opgehaald en nu goed voor hem zorgt.
Krijs wordt vast wel weer mooi.. Lilo is ook erg leuk...
Zo heb je er geen een en dan ineens heb je er twee..

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

heidi

Hallo Phoebe,

Ik vind Krijs Helemaal niet zo lelijk.

Groetjes Heidi

Hoi Krijsje,

Als je vrouwtje je lelijk vindt, vertel haar dan maar dat vehaaltje van het lelijke eendje dat de mooiste werd van de hele vijver!!

Kusjes van Quick,Silver en Yoko

Mara

Hoi Phoebe,

Nou nou, ik vond de titel erg zielig voor lieve Krijs ook al is hij behoorlijk lelijk, daar moet ik je wel gelijk in geven hoor. Maar goed, ook dat gaat veranderen want Krijs zal toch wel een mooi valkje gaan worden al duurt het wat langer.

Lilo is erg mooi, ik heb zelf ook een geparelde witmasker en dze zijn erg mooi hoor!! Gelukkig dat Krijs haar een beetje gaat na doen, want zoals Riny zegt, zien eten doet eten.

Groetjes en ik zal zeker hier eens vaker stoppen.

Groetjes

Mara

Phoebe

Haha ok dan heb de titel maar iets aangepast, hihi.
Het is echt een verschil hoor Lilo en Krijs, volgens mij past Krijs wel 3x in Lilo  ::)
Bij de middag voeding net ook wel erg schattig had het deurtje van Lilo open gemaakt en Krijs meegenomen voor z'n papje, Gaat Lilo naar Krijs roepen en kwam ze gezllig naar me toe gevlogen om vanaf m'n schouder Krijs in de gaten te houden  ;D Volgens mij gaat dat helemaal goed komen met die twee.
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Rob S

Hey Phoebe,

Krijs is nu dan nog misschien een beetje lelijk, maar ik weet zeker dat hij over een maandje ofzo wel een hele knappe valk is. En Mobi, wauw wat een prachtige vogel zeg. Ech supermooi.

Groetjes Rob

Phoebe

Het gaat echt lekker met Krijs en Lilo, al lijkt Krijs echt gewoon niet meer te willen groeien hij zit nu al 6 dagen op het constante gewicht van 66 gram. Erg weinig dus. Eten doet hij goed actief is hij ook, voer hem nog steeds 4 keer op een dag. Hij is wel actiever dan ooit met vlieg oefeningen begonnen, vind het erg leuk om m'n vinger vast te pakken en dan heeel hard te gaan fladderen.
Gister heb ik ze ook nog even laten kennis maken met de kakarikies, al waren die meer op schransjacht. Doken meteen de andere kooien in om de voerbakjes te plunderen  :P

Met mij zelf gaat het iets minder. Besloot vanochtend maar m'n waterkoker met kokend water over m'n benen heen leeg te gieten  :( Auw. Zit nou met twee bovenbenen geheel in het verband, en dat doet echt auw
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]

Inge88

Mara

Hoi Phoebe

Nou nou, dat is wel echt auw hoor. Moet je ook niet doen om kokend water over je benen gieten.

Liefs

Mara

Phoebe

Joepie!!!! Krijs is eindelijk weer wat aangekomen!! Van 66 gram naar 71 gram! Ben erg trots op m'n kleine ventje!
Mischien gaat hij toch weer verder groeien.
Gister lag er ineens een ei in het hok  ??? Lilo is wel heel enthousiast hihi. M'n kakarikies zien het ook al helemaal zitten, zo voert Mobi Lieve zeer regelmatig. Volgens  mij hebben ze allemaal de vlinders in hun kop  ;D

M'n bovenbenen zitten lekker helemaal in het verband  :-\ Maar het doet gelukkig al een stuk minder pijn als gister.
Krijs & Lilo
Mobi & Lieve
Sien & Chim
Ot & Pheeps[/glow]