19 april 2024, 13:49:36

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

febvisje

Jullie ook alllllemaaaal een
GELUKKIG NIEUW JAAR

IK heb eens een vraag. Hoe lang duurt zo ongeveer een rui? Chico zit nu nog altijd in de rui. Dat is al bijna vier maanden. Is dat normaal? Ze zit ook momenteel een beetje bol, maar is voor de rest actief. Ik zie ook vele witgele veren op de grond liggen, dat kan dus bijna alleen van haar zijn. Ik maak me gewoon zorgen. Dat is toch niet normaal???!!!


Grt jane[/b][/color]


Riny

Hallo Jane
Bij de meeste valkjes duurt de rui 6 / 7 weken.
Wel kun jij je valkje beter de rui door helpen door extra dierlijke vetten, aan zijn voeding toe te voegen.
Extra sproeibeurten bevorderen de rui ook meestal.
In dierenspeciaalzaken en bij dierenartsen zijn ook middelen nte koop om de vogel beter  door de rui te helpen.
Groetjes Riny :D

ManjaV

Hey Jane,

Bij deze wens ik jou ook een heel fijn nieuwjaar toe! :D

Dreamy hier was wel vier maanden in de rui. Ik vond het ook niet normaal. Later gaf ik ze wat extra vetten, zoals Riny hieronder beschrijft. Ik gaf ook een lepeltje lijnzaad, dat ik aan het eten toevoegde. En wat extra ruivoer van Beaphar. En inderdaad helpt sproeien heel goed!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Bedankt Riny en Manja. Ik zal hen zeker meer besproeien. Dat hebben ze sowieso graag. Maar hoe kan ik hen bijvoorbeeld vetten geven?


ManjaV

Hoi Jane,

Ik zou ze gewoon wat ruikrachtvoer geven. Dat kan je in de dierenzaak kopen. (bv van Beaphar, maar je hebt het ook van andere merken).
Een theelepeltje lijnzaad door het voer schijnt dus ook te helpen.
Maar verder weet ik ook niet precies wat bedoelt wordt met dierlijke vetten. Dat weet Riny denk ik wel. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Ik denk dat het al beter gaat met Chico haar rui. De ruihulp geef ik hen nu al een week en langzaam zie ik de pennetje verdwijnen van Chico, ook Lizzy is er bijna door. Ik heb uiteindelijk gekozen voor ruizaadjes, lijnzaadjes en wat vitamientjes.

Voor de rest gaat alles goed hier.
Chico nog altijd aanhankelijk en Lizzy zo nieuwsgierig als wat. Hier even een paar foto's van haar laatste zotte ontdekking.






zot




zotter




het zotst




;D   ;D   ;D 


En onze grappige Yanki




Grt jane


ManjaV

Hey Jane,

Leuke foto's heb je gemaakt. :D Lizzy heeft het zo te zien erg naar haar zin op het klimding! Het blijft gewoon een leuk ding om te zien (dat klimding) en natuurlijk ziet Lizzy er ook prachtig uit.
Die foto van Yanki is ook heel lief...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Dank je wel Manja. Ja, ze zitten wel op het klimding, maar vooral toch op andere plaatsen. Boven op de keukenkasten of bij de boeken, daarbij hebben ze drie leuke plaatsen om te knabbelen en te prutsen en zich aan uit te leven. Tja, ze leven een eigen leven de schatjes, en hebben hun eigen zin.


Gerda


Hoi Jane,

Wat fijn dat Chico eindelijk een beetje door de rui heen is!
Lizzy blijft een dondersteentje!! Altijd ontdekken en slopen. Wel leuk dat ze zo actief is!

Yanki ziet er lief uit op de poetsfoto!
Ik geniet altijd van je foto's en verhalen!

Liefs, Gerda

ManjaV

Hoi Jane,

Net als Gerda, geniet ik ook altijd van je verhalen. Hoe gaat het met Lizzy, Yanki en Chico? Heb je nog een paar foto's gemaakt? Ik ben heel benieuwd hoe het met ze gaat en natuurlijk hoe het met jou gaat! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki