De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

govert

Hej Bonnie,
Ik heb net GANS je dagboek overlopen!
Het nam wel wat tijd in beslag maar het was zeker de moeite waard ;D

Govert

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 12 oktober 2007, 15:02:45
Wauw, hij is mooi hoor! :o

Dani hier begint trouwens al meer te fluiten, ik heb haar het bouwvakkersfluitje geleerd en ben nu bezig met het AANVALLUHH trompetje, je kent het vast wel als je t hoort. :)


Hahaa, dat aanvallen trompetje herken ik inderdaad wel  :) Lachen zeg dat ze zo fluit.

Citaat van: Dierenfreackske op 18 oktober 2007, 10:31:31
Hey ...wat een mooi valkje heb je Bonnie !!!
Grtjs Ann


Dank je wel :)

Citaat van: Caroline op 28 oktober 2007, 23:15:47
Gave jonkies!!!!  :D


Ja het was weer een lekekr stelletje bij elkaar. Ze mogen nu bijna weg en dan zit het seizoen er weer op.   

Citaat van: govert op 29 oktober 2007, 09:10:44
Hej Bonnie,
Ik heb net GANS je dagboek overlopen!
Het nam wel wat tijd in beslag maar het was zeker de moeite waard ;D

Govert


  LOL, nou dan ben je inderdaad wel even zoet geweest ja :) Blij dat het in elk geval de moeite waard was.  ;D   




Zo tijd voor een update...

De vier jongen van Quapo en Ino zijn zelfstandig en mogen vanaf dit weekend vertrekken. Er waren er twee gereserveerd maar ik probeer die mensen al een week te bereiken en die reageren niet dus ik heb ze gewoon weer te koop gezet.  :-\

De twee jongen van Pim en Roos zijn prachtig geworden. De oudste, het mannetje gaat binnenkort naar Kirsten en het popje(?) de jongste, naar iemand daar in de buurt.

Ik rij naar Kirsten zodra de jongste echt goed zelfstandig is, dat zal het weekend van de 17e zijn. Dan kan die man zijn popje bij Kirsten oppikken en ondertussen haalt Kirsten voor mij weer Mork + Bonnie & Clyde van bij Bianca op en ik neem natuurlijk Bingo mee. *grinnik* Dus ik ga heen met twee en kom er met vier weer terug.

Bonnie wil ik aan Mork koppelen en voor Clyde zoek ik een goed adres, eventueel samen met een EK2007 popje dat ik nu nog heb en ook nog weg mag. Dit in samenspraak met Bianca overigens hoor en als blijkt dat ze te hecht zijn dan heb ik gewoon dikke vette pech en verkoop ik Bonnie & Clyde als koppeltje verder.

Duzz... als het goed is ben ik klaar met de aankopen. Het slot gaat er op en er gaan alleen nog wat losse vogels uit die zullen overblijven als alle nieuwkomers hun partner gevonden hebben. Maar dat weet ik van het voorjaar pas dus dat duurt nog even.

Als de nieuwe koppels betrouwbaar blijken mogen er na de 1e ronde nog twee van mijn huidige koppels weg zodat ik in totaal zes koppels over zal houden. Quapo & Ino plus Fellow & Yellow. Maar ook dat duurt nog even ;)

Hoe dan ook, het zeizoen zit er op. De blokken zijn schoon, de laatste jongen staan op punt van vertrek. Ik kan terugkijken op een erg goed kweekjaar, twee koppels die niets gedaan hebben of onbevruchte eitjes legden, een weggevlogen geelwang split lutino. Maar alle bevruchte eitjes zijn uitgekomen, er zijn geen jongen dood gegaan en ook geen volwassen vogels.

Volgend jaar met frisse moed en frisse blokken weer beginnen in de nieuwe voliere. Mogelijk kweek ik komend jaar naast hetgeen ik dit jaar al had:

(opaline?)-lutino-geelwang
cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow
Cinnamon-(opaline)-geelwang getekend
cinnamon-opaline-lutino bleekmasker
bleekmakser bont
en getekende valkjes  ;D


Dat wordt een hele bonte bende na de vrijwel uitsluitend witte en bonte witte donsjes dit jaar! Ik heb er nu al zin in  :D



Rianne

Omdat het kweekjaar voor Bonnie voorbij is, sluit ik op haar verzoek dit dagboek.

Rianne, moderator Dagboeken