De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 17 augustus 2007, 16:22:57
Citaat van: Bonnie op 17 augustus 2007, 16:06:18
Citaat van: *Esther* op 17 augustus 2007, 15:50:08
Dan heb ik misschien de 2 bleekmaskers door elkaar gehaald?
Maar ik ook zitten pm-en met jou en Marlies waarin jullie het beide over de bleekmaskers hadden, misschien dat ik daar iets uit weg heb. Of anders haal ik gewoon heel de boel door elkaar. :-X

groetjes Esther

Haha, ik heb het nog nooit over de cinnamon bonte bleekmasker gehad hoor maar misschien heeft Marlies wat laten vallen. :)

Hoe dan ook is dat de reden dat ik het wel fijn vind als jij een jong van het andere koppel krijgt. Dan kan ik mogelijk een jong van mij doorhouden en aan eentje van jou koppelen.  ;)

Voor mezelf ben ik er nog niet over uit.
De mooie donkere kop vind ik zonde om te ruieln en de andere heeft een kleinere zwarte kop, maar die kan wel eens DF zijn. Dus dat vind ik nogal een gok :-\ om die te ruilen.

Ik neig er meer naar om of éen te kopen van Marlies of van iemand anders en/of te wachten tot volgend jaar zodat, als ze eindelijk bij mij een nestje krijgen, ik zeker weet of ze DF of EF zijn.
Zo'n jong kan ik dan altijd nog weer ruilen met een jong van Marlies. :D

Groetjes Esther

Op de site van Nanda Wilkes staat dat het lichte lijf (en dus de donkere kop) de DF moet zijn omdat DF het licham meer bleekt dan EF. Maar goed, ik heb geen verstand van Dominant Pastellen. Kan me voorstellen dat je het lastig vind te beslissen.

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 17 augustus 2007, 18:55:21
Citaat van: *Esther* op 17 augustus 2007, 16:22:57
Citaat van: Bonnie op 17 augustus 2007, 16:06:18
Citaat van: *Esther* op 17 augustus 2007, 15:50:08
Dan heb ik misschien de 2 bleekmaskers door elkaar gehaald?
Maar ik ook zitten pm-en met jou en Marlies waarin jullie het beide over de bleekmaskers hadden, misschien dat ik daar iets uit weg heb. Of anders haal ik gewoon heel de boel door elkaar. :-X

groetjes Esther

Haha, ik heb het nog nooit over de cinnamon bonte bleekmasker gehad hoor maar misschien heeft Marlies wat laten vallen. :)

Hoe dan ook is dat de reden dat ik het wel fijn vind als jij een jong van het andere koppel krijgt. Dan kan ik mogelijk een jong van mij doorhouden en aan eentje van jou koppelen.  ;)

Voor mezelf ben ik er nog niet over uit.
De mooie donkere kop vind ik zonde om te ruieln en de andere heeft een kleinere zwarte kop, maar die kan wel eens DF zijn. Dus dat vind ik nogal een gok :-\ om die te ruilen.

Ik neig er meer naar om of éen te kopen van Marlies of van iemand anders en/of te wachten tot volgend jaar zodat, als ze eindelijk bij mij een nestje krijgen, ik zeker weet of ze DF of EF zijn.
Zo'n jong kan ik dan altijd nog weer ruilen met een jong van Marlies. :D

Groetjes Esther

Op de site van Nanda Wilkes staat dat het lichte lijf (en dus de donkere kop) de DF moet zijn omdat DF het licham meer bleekt dan EF. Maar goed, ik heb geen verstand van Dominant Pastellen. Kan me voorstellen dat je het lastig vind te beslissen.

Klopt en ook op het benelux forum bij de mutaties staat dat de donkere kop DF is. Maar Thierry schrijft meerdere malen in de topics daar dat het juist andersom is.
Vandaar dat ik graag jongen wil zien.

gr Esther

Rob S

Hey Bonnie,

Wat gaaf zeg die cinnamon bonte bleekmasker. Ik heb er ook over nagedacht en geinformeerd bij Marlies, maar mijn budget was niet groot genoeg daarvoor. Ik vind dat echt een supermooi valkje, met die prachtige kuif ;D! Leuk dat ik haar nu toch nog kan volgen ;D

Groetjes

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 17 augustus 2007, 19:24:48
Klopt en ook op het benelux forum bij de mutaties staat dat de donkere kop DF is. Maar Thierry schrijft meerdere malen in de topics daar dat het juist andersom is.
Vandaar dat ik graag jongen wil zien.

gr Esther

Okay. Nou dan moet je ze beiden aanhouden, het zou zonde zijn als je precies dat weg geeft wat je graag ziet... Misschien kan je in de herfst een ronde binnen proberen? Als Thierry gelijk heeft kan je met beide de donkere koppel kweken he, maar ja, als hij geen gelijk heeft...

Tjerk

Hey,

Respect to Daico :P.... Dan zal dat het inderdaad zijn geweest, hij lijkt er alleen minder om, maar is dat niet ;D...

Je gaat dus de Cinnamon Bonte Bleekmasker pop ophalen, super. Ik haar direct op zoeken in het dagboek van Marlies, daar zit echt al een behoorlijke kuif op......

Het jong van Kiäro schiet echt al erg op. Hij/zij is zoals het klopt geen Cinnamon, dus dat is super. Ik laat me op de lijst zetten voor een man bij Rianne weg voor Kiära. Nadeel is jammer genoeg wel dat ik er dus Cinnamon door heen ga kweken, maar dan heb ik wel weer een span waar Geelwang Lutino uit kan komen ;D.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 17 augustus 2007, 19:31:19
Hey Bonnie,

Wat gaaf zeg die cinnamon bonte bleekmasker. Ik heb er ook over nagedacht en geinformeerd bij Marlies, maar mijn budget was niet groot genoeg daarvoor. Ik vind dat echt een supermooi valkje, met die prachtige kuif ;D! Leuk dat ik haar nu toch nog kan volgen ;D

Groetjes

Hey Rob,

Ja ik ben er ook erg blij mee, vooral omdat ze eruit ziet als een erg mooie vogel. En nu heb ik gewoon wat kweekplannen omgegooid  ;D

Citaat van: Tjerk op 18 augustus 2007, 11:16:14
Hey,

Respect to Daico :P.... Dan zal dat het inderdaad zijn geweest, hij lijkt er alleen minder om, maar is dat niet ;D...

Je gaat dus de Cinnamon Bonte Bleekmasker pop ophalen, super. Ik haar direct op zoeken in het dagboek van Marlies, daar zit echt al een behoorlijke kuif op......

Het jong van Kiäro schiet echt al erg op. Hij/zij is zoals het klopt geen Cinnamon, dus dat is super. Ik laat me op de lijst zetten voor een man bij Rianne weg voor Kiära. Nadeel is jammer genoeg wel dat ik er dus Cinnamon door heen ga kweken, maar dan heb ik wel weer een span waar Geelwang Lutino uit kan komen ;D.

Groeten Tjerk

Ik zal het Daico doorgeven ;)

Yep het cinnamon bonte bleekmaskertje is voor mij  :D Ik vind haar super en nu zet ik er gewoon een niet bonte man tegen, is dat probleem ook opgelost :D

Nadeel is dat als ik geen opaline albino man vind, wij geen jongen kunnen uitwisselen. Want de man die ik dan voor haar aan hou is een broer van jouw albino popje. Ook ik heb dus een "kans split bont". Maar Esther heeft een leuke combi in gedachten met wie ik wel jongen zou kunnen uitwisselen :D

Maaaaaarrrr.... met die combi kan ik wel cinnamon-opaline-lutino bleekmasker popjes verwachten. Ik hoop dat door het opaline en het cinamon de pop dus wat geler blijft dan bij een enkele lutino :D

En wie weet nog een crossovertje erover en rolt er cinnamon-opaline bleekmasker uit, ook leuk :)

Cinnamon in cinnamon-opaline-lutino is juist mooi, da's helemaal niet erg  :)

Rianne

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 18 augustus 2007, 15:16:33
Jij wil dus bleekmasker Dani's kweken ;D

Yep, als het niet linksom kan, dan maar rechtsom ;)

Mariska

Citaat van: Bonnie op 17 augustus 2007, 14:53:33
Citaat van: Yvonne

quote author=Mariska link=topic=22602.msg403451#msg403451 date=1187354481]
YEEEEH, wat heb ik gewonnen ???

Een jong van dit toekomstige koppel ;D :P

Je mag na mij als eerste op de wachtlijst en je mag voor die tijd een bakkie komen doen. Blij? :D

Heel blij :D

Die deal staat ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

•=Bonnie=•

Citaat van: Mariska op 18 augustus 2007, 18:26:14
Citaat van: Bonnie op 17 augustus 2007, 14:53:33
Citaat van: Yvonne

quote author=Mariska link=topic=22602.msg403451#msg403451 date=1187354481]
YEEEEH, wat heb ik gewonnen ???

Een jong van dit toekomstige koppel ;D :P

Je mag na mij als eerste op de wachtlijst en je mag voor die tijd een bakkie komen doen. Blij? :D

Heel blij :D

Die deal staat ;)

Gezeliggg  :D

•=Bonnie=•

Gisteren dacht ik het al maar ik wou ze niet storen... Quapo en Ino hebben een eitje.  :)

Bij Pim en Roos zal het ook wel niet lag meer duren vermoed ik, ik zie ze regelmatig het blok in en uit gaan en paren.

De geelwangen paren eveneens en gaan ook de blokken in en uit. Alleen wisselen zij steeds van blok.  ::) Ik kijk het nog heel even aan maar zodra er een van de popjes met een eierkont zit moeten ze beslissen anders doe ik het voor ze  ;)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 19 augustus 2007, 08:57:08
Gisteren dacht ik het al maar ik wou ze niet storen... Quapo en Ino hebben een eitje.  :)

Bij Pim en Roos zal het ook wel niet lag meer duren vermoed ik, ik zie ze regelmatig het blok in en uit gaan en paren.

De geelwangen paren eveneens en gaan ook de blokken in en uit. Alleen wisselen zij steeds van blok.  ::) Ik kijk het nog heel even aan maar zodra er een van de popjes met een eierkont zit moeten ze beslissen anders doe ik het voor ze  ;)

eeeeehhh wAt doe jij voor ze?? :o

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 19 augustus 2007, 14:58:29
Citaat van: Bonnie op 19 augustus 2007, 08:57:08

eeeeehhh wAt doe jij voor ze?? :o

*lach* Lezen ja...  ;)

Anke

Hoi bonnie,
Hee wat goed, het eerste eitje in de nieuwe voliere :)
De kop is er af, ik hoop dat er nog vele eitjes en nestjes zullen volgen!
Enne.. als er een eitje ligt, dan hebben ze toch al gekozen? ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke (til) op 19 augustus 2007, 16:30:32
Hoi bonnie,
Hee wat goed, het eerste eitje in de nieuwe voliere :)
De kop is er af, ik hoop dat er nog vele eitjes en nestjes zullen volgen!
Enne.. als er een eitje ligt, dan hebben ze toch al gekozen? ;)
Groetjes Anke

Hey Anke,

Dat zijn Quapo en Ino, die  zitten samen met Pim en Roos in een vlucht en bij hun was direct duidelijk wie welk blok wou :) De geelwangen zitten met zijn vieren in een andere vlucht en die kunnen niet kiezen, dan zitten de wilkleuren weer binnen dan de bronzefallows weer...  ::)

Thanks voor de felicitaties btw :)