De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Met oog op het aankomende seizoen, aangekondigd door enkele paringen tussen Schnippie en Mokka en de op stapel staande realisatie van de nieuwe volière werd het weer tijd voor een dagboek.  ;)

Meer info over de koppels, mutaties, splitten en huisvesting vind je op mijn site. Ik had het hier staan maar inmiddels is het dermate verouderd en niet meer kloppend dat het verwarring gaf. :)

ManjaV

Hoi Bonnie,

Leuk om weer in een dagboek van je te lezen. ;)
Is het Mokka gelukt om Schnippie te versieren? Het klinkt wel heel lief. Wel jammer dat Silver is ontsnapt.
Volgens mij wordt die voliere bij jou harstikke mooi. Tzt zal je zeker een foto plaatsen?
Je hebt echt veel vogels zeg! Het lijkt me erg gezellig!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

30 januari 2007, 15:21:37 #2 Last Edit: 4 juni 2007, 09:41:05 by Bonnie
Hier stonden alle foto's van mijn koppels maar deze zijn nu te vinden op mijn website.

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op 30 januari 2007, 15:16:37
Hoi Bonnie,

Leuk om weer in een dagboek van je te lezen. ;)
Is het Mokka gelukt om Schnippie te versieren? Het klinkt wel heel lief. Wel jammer dat Silver is ontsnapt.
Volgens mij wordt die voliere bij jou harstikke mooi. Tzt zal je zeker een foto plaatsen?
Je hebt echt veel vogels zeg! Het lijkt me erg gezellig!

Groetjes,
Manja


Hoi Manja  :)

Ja het is haar gelukt, sterker nog, ik vermoed zelfs dat het opaline-cinnamon witmasker jong dat in het 1e nest van Silver & Mokka lag een jong van Schnippie en Mokka is geweest! Maar Silver is al heel lang weg nu hoor, dat is al tijdens de tweede ronde van vorig jaar gebeurd. Sindsdien was ze vrijgezel.

Tjerk

30 januari 2007, 15:31:02 #4 Last Edit: 30 januari 2007, 15:32:42 by Tjerk
Hey Bonnie,

leuk dat je ook weer een dagboek bent begonnen, ik hoop voor je dat je een goed seizoen zult krijgen, met veel jongen.

Je wilt ook niet vertellen wat voor mutaties je apart hebt zitten??

en dan nog even een misschien wel domme vraag: Haal je die Catharina´s er met het broedseizoen uit, of kunnen die dan gewoon blijven zitten en samen met de valken broeden?

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

30 januari 2007, 15:41:10 #5 Last Edit: 30 januari 2007, 15:43:20 by Bonnie
Citaat van: Tjerk op 30 januari 2007, 15:31:02
Hey Bonnie,

leuk dat je ook weer een dagboek bent begonnen, ik hoop voor je dat je een goed seizoen zult krijgen, met veel jongen.

Je wilt ook niet vertellen wat voor mutaties je apart hebt zitten??

Groeten Tjerk


Hoi Tjerk,

Dank je wel :)
De vier in quarantaine zijn iets met geelwang. Verder is het voor mij ook nog een verassing dus vind ik het wel geinig jullie ook nog even in het ongewisse te laten  ;)

De cathi's hebben afgelopen jaar gewoon bij de valken gezeten tijdens het broeden, allemaal in 1 voliere. Dus ik ga het in elk geval zo proberen, 1 koppel cathi's per vlucht. Als het niet gaat maak ik ipv 3 vluchten van 1 meter breed 3 van 75 cm en krijgen de cathi's hun eigen vlucht. Maar ik denk niet dat dit nodig zal zijn.

Caroline

Hé, weer een dagboekje??

Heel veel succes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•


Rob S

Hey Bonnie ;D

Leuk dat je weer een dagboekje bent begonnen. Nu kan ik mooi de verrichtingen van jouw valkjes weer volgen. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de jongen die jouw valkjes gaan grootbrengen. Vooral je primrosen dan ;)

Groetjes

Monky

Hi Bonnie,

Leuk dat je weer een dagboekje begint.
Hoe is de verhuizing verder verlopen? Ik ben heel benieuwd hoe je voliere eruit gaat zien.

Ik ben ook benieuwd wat je catharinaparkietjes gaan doen  ;D

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 30 januari 2007, 15:58:59
Hey Bonnie ;D

Leuk dat je weer een dagboekje bent begonnen. Nu kan ik mooi de verrichtingen van jouw valkjes weer volgen. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de jongen die jouw valkjes gaan grootbrengen. Vooral je primrosen dan ;)

Groetjes


Hoi Rob, lang niet zo nieuwsgierig als ik zelf haha :)
Ik heb geen "primrosen" hoor, ik heb een bijna "primrose" man maar hij heeft een zwarte staartveer en een hele vage streep op zijn borst dus het is geen echte. Het is nog even afwachten of dat met hem en de pop die over is wel gaat lukken. Ik dacht hem eerst te ruilen maar zo vlak voor het seizoen heb ik daar eigenlijk geen zin meer in. Als het niets wordt, jammer dan, dan zoekt ie straks maar een pop uit eigen kweek.

Het koppel Pim en Roos hebben een "primrose" tekening maar niet helemaal symetrisch. De man heeft daarbij zacht grijze wangen en een veeg over de borst en de pop heeft ook een veeg op haar borst. Maar hun jongen waren volgens de verkoper meestal nog witter dan zijzelf.

We gaan het wel zien. Het worden in elk geval zwaar bonten en misschien rolt er wel een echte "primrose" uit maar dan moet wel veel mazzel hebben.  ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Monky op 30 januari 2007, 16:02:29
Hi Bonnie,

Leuk dat je weer een dagboekje begint.
Hoe is de verhuizing verder verlopen? Ik ben heel benieuwd hoe je voliere eruit gaat zien.

Ik ben ook benieuwd wat je catharinaparkietjes gaan doen  ;D

Groetjes,
Monky


Hey Monky.

De verhuizing is gladjes verlopen, er moet best nog het een en ander gebeuren  (buiten de voliere om haha) maar dat komt allemaal op zijn tijd. Er staat helaas geen geldboom in de tuin dus we kunnen niet alles ineens aanpakken  ;)

Ik ben ook benieuwd naar wat de cathi's gaan doen, afgelopen jaar was huilen met de pet op. Het lijken nu echt drie vaste koppels te zijn en ik hoop dat het beter gaat wanneer ze per koppel een vlucht hebben straks. Ik zal het wel zien, ermee in kweekkooien kweken zie ik niet zitten, dat is mijn ding niet.

*Esther*

Heej Bonnie,

Ik had je update op je site gelezen dus ik verwachte al wel een dagboek van je tzt. ;D

Dus 21 maart wordt jou deadline!!!?  ;)
Waarschijnlijk zal die van mij iets eerder zijn ivm vakanties hier.


Je hebt me wel heeeeeeel erg nieuwsgierig gemaakt hoor!! ;D

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 30 januari 2007, 17:07:03
Heej Bonnie,

Ik had je update op je site gelezen dus ik verwachte al wel een dagboek van je tzt. ;D

Dus 21 maart wordt jou deadline!!!?  ;)
Waarschijnlijk zal die van mij iets eerder zijn ivm vakanties hier.


Je hebt me wel heeeeeeel erg nieuwsgierig gemaakt hoor!! ;D

gr Esther



Hey Esther :)

Ja vorig jaar heb ik ook op de 21ste de blokken er in gehangen. Veel eerder gaat het me dit jaar niet lukken omdat ik ze ook even de tijd wil geven aan de vluchten te wennen.

Bij jou wordt het ook spannend, dus ook ik ben erg benieuwd :)

Quendi

Hoi Bonnie, leuk:) nou kan ik ook met jou kweek meekijken  ;D

Gr Sietske