5 mei 2025, 21:18:15

Nestje?

Gestart door Els, 29 januari 2007, 20:57:44

« vorige - volgende »

Els

Mijn twee valkparkieten hebben het reuze gezellig samen, na een periode van aftasten zijn ze toch maar man en vrouw geworden.
Nu vraag ik me af hoe groot de kans van slagen is op een nest als ze paren (wat ze standaard 2x per dag doen).
Het is eigenlijk niet mijn bedoeling om ze te kweken vind het zielig heb geen buitenkooi ofzo dus beetje weinig ruimte, maar kun je het dan voorkomen?
Las ergens dat het slecht is om eieren weg te halen maar als er kleine valkjes komen weet ik ook niet goed wat ik daarmee moet.
Het mannetje is onder in de kooi steeds bezig in dezelfde hoek om houtsnippers te sorteren net alsof ie daar een broedplaats aan het maken is.
Wie kan me vertellen wat het beste is voor mijn valkjes???? ???

Riny

Hoy Els
Als jij geen jonkie's wil geeft dat niets.
Je zult misschien wel een keer eitjes vinden , maar dat geeft niet.
Die verwissel je dan voor nepeitjes.
Je valkjes kunnen dan even goed broeden.
Als je er geen nepeitjes voor in de plaats zou leggen loop je kans dat je valkjes maar steeds door blijven leggen.
Op een gegeven moment verlaten ze de eitjes en dan kun je ze weg nemen als ze er niet meer naar om kijken.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes Riny

Els

Ok thanx,
Ik wacht het af en mocht ik wel een eitje vinden dan leg ik er wel nepeitjes neer.
Mijn popje is trouwens aggressiever dan normaal hoort dit er ook bij? Ze zijn niet tam heb ze nu bijna 3 maanden maar ze zijn al wat ouder mijn popje ongeveer een jaar en het mannetje misschien zelfs al wel ouder (komen uit dierenwinkel).

Riny

Hoy Els
dat zou er wel op kunnen wijzen dat ze aan een nestje willen beginnen.
Groetjes Riny

jolandaW

BIj mij begon dat ook zo dat ze steeds de houtsnippers verplaatsten in de kooi.
Na 2 weken zo bezig geweest te zijn lag er het eerste ei op de bodem.
Dus de kans is groot dat je binnen kort een ei hebt.
Ik hoop alleen dat jij wel nepeitjes voor valken kunt vinden in de dierenwinkel want hier hebben ze die alleen voor kippen en kanaries en daar zullen ze wel niet in trappen denk ik.
Maar ze zullen er gerust wel zijn hoor.

Succes er mee
groetjes Jolanda