20 april 2024, 04:33:23

Update: De bouw van onze voliere.

Gestart door Peter, 27 januari 2007, 22:45:16

« vorige - volgende »

hennie

Hallo Peter,
Voor de donsjes die bij goede kwekers geboren worden gebruik ik altijd de term "Koningskinderen".

De valkjes bij jullie doen deze naam echt eer aan, want voor hun is echt een paleisje gebouwd!!

Veel plezier met je valkjes en met de prachtige voliere,
Hennie

Peter

Afgelopen week heb ik de gaskachel aangesloten en een groot deel van de leidingen weggewerkt. De gasleiding is afgeperst door een erkend bedrijf want een gaslek hebben ik liever niet.

De temperatuursensoren werken nu ook goed, de interface bleek defect en deze gerepareerd en alles werkt weer goed. Nu kan ik weer goed bijhouden hoe warm of hoe koud en binnen en buiten is.

Nadat dat allemaal gereed was zijn de broedblokken schoongemaakt en ontsmet. De valkparkieten in de buitenvlucht werden al helemaal gek, ze konden de blokken al zien staan op het terras. De eerste serie blokken heb ik nu opgehangen (14 blokken).

Groetjes,
Peter

Raymond

Zeker leerzaam om handig dingen om mee te nemen als ik er ooit eentje ga maken

Ik sla de link op in mijn favorieten. Ziet er zeker mooi uit!


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

Zeker mooi, ook handige tips om te onthouden, vooral die afvoer in de buitenvoilere ga ik op mijn lijstje zetten


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Peter

Het lekkere weer van deze week gaf weer aanleiding om extra aandacht aan de voliere te besteden. Elke week zijn we veel tijd kwijt aan het schoonmaken van de bodem en muren van het nachthok, daarom besloten om alles te gaan betegelen zodat het makkelijker is schoon te maken.

Vandaag is het eerste deel van de vloer betegeld (morgen foto's), alles wordt betegeld met mat witte tegels zowel de vloer en al de muur.

Ook zal er daarna een keukenblok geinstalleerd worden zodat we makkelijker de voer en water bakjes kunnen schoonmaken.

Peter

Gisteren heb ik de vloertegels in het voorstuk gelegd en vandaag ingevoegd. Het is een licht grijze voeg maar deze is nu nog nat daardoor lijkt deze donker:


In de vlucht zelf zijn vandaag vloertegels gelegd en worden morgen of overmorgen gevoegd.

Kimm

hoi peter,

ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden bij jullie :D
ik hou het in de gaten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jacqueline

Mooi hoor. Ik zie de 23e wel hoe de voliere is geworden als we onze pop (witmasker bont opaline/zilver) komen ophalen.


Peter

De keuken staat nu bij valkparkieten, de keuken moet nog wel afgewerkt worden. Vandaag heb ik een afvoerleiding aangelegd voor de spoelbak waardoor de keuken waarschijnlijk morgenavond geheel afgebouwd kan worden. Foto's volgens nog.