11 mei 2025, 14:35:28

pop maakt rare geluidjes....

Gestart door maus, 17 januari 2007, 21:57:51

« vorige - volgende »

maus

onze balou maakt sinds een week of 2 rare zachte geluidjes en legt haar kuif in haar nek, in haar kooi maakt ze een hoekje wat voor voor moet doen voor nest.... ( in mijn ogen ) en zodra ik maar in de buurt kom van die plek in haar kooi wil ze me aanvallen en maakt ze der eigen dik..... is dit dat ze wil paren of heeft ze legdrang ....wie o wie kan me vertellen wat ze doet en wat ik wel en niet moet doen ??

gr maurice

en bedankt alvast

Inge88

17 januari 2007, 22:57:24 #1 Last Edit: 17 januari 2007, 23:07:47 by Inge88
Volgens mij is ze broeds... Er ligt nog geen eitje? Dan zal ze die waarschijnlijk binnenkort gaan leggen. Laat haar gewoon d'r gang gaan. Maar stimuleer 't broedse gedrag niet door over haar rugje te aaien. Als je merkt dat ze haarzelf "stimuleert" middels een speeltje of stok in de kooi, dan zou ik die eruit halen of anders ophangen.
Omdat een eitje energie en kalk vergt van je valkje, zou ik haar wat meer eivoer geven en in elk geval voldoende calcium aanbieden; sepia, grit, mineraalblok.

Is 't eitje er? Vervang 't voor een nep-eitje of laat 't eitje gewoon liggen. Laat 't liggen totdat ze er zelf niet meer naar om kijkt, dan kun je hem weghalen. Haal je het eerder weg, dat bestaat de kans dat ze weer gaat leggen.

maus

hey inge, ja dat id had ik zelf ook al , er ligt idd nog geen ei maar ik w8 het gewoon ff af allemaal

bedankt voor de reactie

maus

ei ligt inmiddels wel, en zal em idd laten liggen tot ze er niet meer naar om kijkt.....

Rianne

Hoi,

dat is het beste wat je kunt doen. Er zullen waarschijnlijk nog wel meer eitjes komen. :)

robeke

hallo
ik ben het met inge88 helemaal eens maar is ze een wilde of een tamme vogel???

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

maus

het is een zeer tamme.....ik heb em uit me eigen voliere gehaald ( waar ie verstoten werd ) en met  6 weken groot gebracht met de hand