7 mei 2025, 21:29:59

rara onlasting aan kont.

Gestart door chica, 27 januari 2007, 08:57:44

« vorige - volgende »

chica

hallo
ik keek net naar mijn valkparkiet en ik zag dat hij 1 hele lange sliert onlasting aan zijn kont had hangen.
het was een beetje muffig groen en het leek niet op het vast zat aan een lange dunne draad.
weet iemand wat dit is?is dit erg? moet ik naar de DA?
groetjes isle

Riny

Hoy Ilse
Als ik dit zo lees vermoed ik dat het spoelwormen zijn.
Om daar helemaal zeker van te zijn moet je de volgende keer (hoe onsmakelijk het ook is ) die draad eens doormidden snijden met een mesje.
Hoe lang is het geleden dat jee valkje een wormkuur heeft gehad?
Groetjes Riny :D

chica

een 3 tal weken geleden misschien 4 weken gelden heeft hij een ontwormingskuur gehad.
kan dit dan dat hij wormen heeft.hij leeft binnen in een kooi.
groetjes ilse

chica

moet ik naar de dierenarts?moet ik me zorgen maken?
groetjes ilse ???

Riny

Hoy Ilse
Ik zou me nu nog geen zorgen gaan maken.
Wel zou ik als het weer gebeurd die draad ( zoals jij het noemt)in een doosje doen en aan een DA laten zien.
Mochten het spoelwormen zijn dan zul je er ongetwijfeld nog meer vinden.
Groetjes Riny

remco1976

hoi,

hoevaak heb je de kuur toegedient,je moet hem 2 weken na de eerste kuur weer wat geven.vooral voor de wormen eitjes die dan uitgekomen kunnen zijn.zou me geen zorgen maken.hoe ziet de vogel er nu uit?is die niet mager?

gr.remco

mouse

Kan van alles zijn.
Eet ie veel vet? Zonnepitten etc?
Kan nm. ook duiden op leververvetting, bij vogels met een schimmeltje zie je het overigens ook wel eens :).
Ik zou zelf even minder vet voeren, en een paar druppeltjes appelazijn aan het drinkwater toevoegen.
Vertrouw je het verder niet, niet te lang aankijken, en naar de vogelarts, om darminfecties, en dergelijke uit te sluiten.
Zie je overigens ook meer doorzichtig slijm in zijn snavel?
Kan je goed zien als ze eens gapen.

groetjes Mo.

chica

hij eet niet heel veel zonnebloempitten en heeft geen slijm in zijn bek.hij fluit,vleift,eet en drinkt ook normaal.ik heb de draadontlasting niet meer gezien en is niet afgevallen.maar ik ga maandag toch zoiezo naar de vogelarts dus zal ik meteen even de vogeltjes laten checken.
groetjes ilse