3 mei 2025, 11:44:23

rode puimsteenzitstok

Gestart door hennie, 24 januari 2007, 16:16:29

« vorige - volgende »

hennie

Hallo,
Ik heb laatst voor mijn valkje een rode puimsteenzitstok gekocht. Nu geeft dat "piep"ding kennelijk rood af en zijn de staartveren van mijn valkje rood verkleurd. Ook de andere zitstokken verkleuren erdoor.
Weet iemand of die stokken ook neutraal gekleurd verkrijgbaar zijn? Zo niet, is er dan een alternatief?
gr,Hennie
PS, mijn valkje knaagt ook weleens aan die stok. Lijkt me toch niet goed als hij al die kleurstof binnenkrijgt!

Inge88

Afgeven is niet zo ideaal nee.
Ik heb gelezen dat ze veilig kunnen knagen aan die stokken. Verder kan ik je niks vertellen.

hennie

Hallo Inge, ik heb al een paar keer gekeken naar die leuke foto van jouw valkjes. Wat een mooi koppeltje en je hebt ze ook zo leuk op de foto gekregen!!
Heb je een soort speeltafeltje voor ze neergezet? Wat voor soort plantjes staan erop? Kunnen ze daar ongestraft van eten? Het ziet er echt gezellig uit!
gr,Hennie

Rianne

Hoi Hennie,

1 van mijn popjes heeft de stok tot er maar een kwart over was afgeknaagd. Er valt meer op de grond dan dat ze wat opeten hoor. :)

Inge88

24 januari 2007, 18:46:47 #4 Last Edit: 24 januari 2007, 19:06:50 by Inge88
Citaat van: hennie op 24 januari 2007, 16:32:52
Hallo Inge, ik heb al een paar keer gekeken naar die leuke foto van jouw valkjes. Wat een mooi koppeltje en je hebt ze ook zo leuk op de foto gekregen!!
Heb je een soort speeltafeltje voor ze neergezet? Wat voor soort plantjes staan erop? Kunnen ze daar ongestraft van eten? Het ziet er echt gezellig uit!
gr,Hennie

Hihi, Hennie.. dit is slechts 1 valkje en dus geen koppeltje  :P haha, dat krijg je met foto bewerking  :P

Alle foto's zijn in m'n slaapkamer gemaakt. Mijn vader heeft toen de tijd een standaard (met op de horizontale stok weer een stok waar ze hoger kon zitten, zoals je kunt zien) voor Casper gemaakt. Die stok staat weer in een rond gat in een vierkante bak. Hier hadden we zand ingedaan voor de poepjes.

Casper is helaas met kerst overleden. Ik wacht ::) ongeduldig op een nieuw valkje.

De foto met de plantjes is al best oud, die plantjes heb ik niet meer, alleen 1 vetplant nog. Deze plantjes waren niet geschikt voor valkjes hoor. Maar Casper kwam daar nooit aan (gelukkig). Er stonden 2 vetplantjes en nog een andere kamerplant (een met veel van die grijptakjes ???, die zo ergens omheen groeit als je niet opppast) Ik weet geen namen helaas :-[
Dat die ene vetplant nog leeft is echt een wonder, geef 't zo weinig water... okee, een vetplant heeft niet veel nodig.. maar ik geef nog minder  :P Ja, ik ben erg. Zo ben ik niet met valkjes hoor!! Als ik een nieuw valkje heb, ga ik es kattengras kopen, mag 't valkje het helemaal slopen  ;D

hennie

Oh, nou je hebt mij gefopt, hoor ;) Je merkt wel dat ik niet zo thuis ben op fotografisch gebied. Erg dat er een vogeltje van je is overleden. Hoop voor jou dat je snel een leuk valkje weer krijgt. Was Casper je enige valkje?
Ik heb voor mijn valkje ook eens een kattegrasplantje gekocht,maar ik kan ze nooit goed houden. Hij werd al na enkele dagen geel. Toen wilde ik Poppie er maar niet meer van laten eten. In de dierenwinkel verkopen ze ook houdertjes met een soort bodem met zaadjes erin. Die kan je gewoon in de kooi hangen.
gr,Hennie

hennie

Rianne,  waren de veren van jouw valkje ook verkleurd. Ik vind het zo'n jammer gezicht. Nu moet ik tot de volgende rui wachten,voor die rommel er weer uit is. Totaal onnodig toch, om die stokken zo te kleuren!
Gr,Hennie

Inge88

Casper was m'n enige valkje inderdaad, en eigenlijk ook m'n eerste (mn allereerste ging na 5 dagen dood doordat deze achteraf niet zelfstandig bleek te zijn). Ik heb dus momenteel helemaal geen vogeltje.

hennie

Nou Inge, het zit jou dus even niet mee! Heb je nu al een nieuwe kweker op het oog voor een nieuw vogeltje en weet je al precies wat voor soort je wil hebben? Wil je er één grootbrengen door handopfok of durf je dat niet aan?
gr,Hennie

Inge88

Citaat van: hennie op 24 januari 2007, 20:49:15
Nou Inge, het zit jou dus even niet mee! Heb je nu al een nieuwe kweker op het oog voor een nieuw vogeltje en weet je al precies wat voor soort je wil hebben? Wil je er één grootbrengen door handopfok of durf je dat niet aan?
gr,Hennie

Ja, ik heb een valkje bij Linda gereserveerd ;D, geen handopfok dus. Haar koppeltjes hebben deze week de eerste eitjes gelegd.  ;D
Ik wil het liefst een witmasker mannetje. Maar een wildkleur of albino vind ik ook prima. Maar het geslacht is nou eenmaal niet goed te zien, dus neem ik de gok dan gewoon. Een lutino wil ik juist niet, omdat die me teveel aan Casper zal doen denken.

hennie

Ik denk dat je er goed aan doet, het niet zelf op te fokken. Zo loop je het minst risico. Ik begrijp het echter niet zo goed.( ik ben nog maar een beginneling in de valkjeswereld), maar als je weet wie de ouders zijn, ligt de kleur van de jongen toch ook vast. Of kunnen er verschillende kleurvariaties ontstaan bij uitkomst van eieren van hetzelfde ouderpaar?
gr,Hennie

Inge88

Ja, juist bij dit ene koppel van Linda kunnen er veel mutaties uitkomen; wildkleur, witmasker, witmasker lutino (albino), lutino en gepareld. Als 't een wildkleur is, is 't zeker een mannetje. Een geparelde zeker een popje. Als ik 't goed heb.
Ik ben echt benieuwd naar 't nieuwe valkje, maar zal nog een tijdje geduld moeten hebben.

hennie

SPANNEND!! Wordt hij al handtam voor je gemaakt? Hoop dat je dit keer veel geluk met je valkje hebt ;D Weet jij hoe het soort valkje van mij heet? Hij is geel/grijs van kleur. De kleuren lopen een beetje in elkaar over.
gr,Hennie

Inge88

Ja hij of zij wordt handtam gemaakt. :)

Heb je een foto? Klinkt als een wildkleur. Het kopje is gelig, de rest is grijs? Kijk anders es hier: http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatieomschrijving.htm

Romy

Hoi

Ik wou er even op wijzen dat puimsteen van nature rood is, dus niet rood gemaakt. Het is iets natuurlijk, dus kan het geen kwaad. Met het poetsen zal er wel een deel van de verkleuring afgaan. (of alles er af kan, weet ik niet)

Groetjes
Romy