4 mei 2025, 14:26:12

veertjes eten

Gestart door kinky, 25 augustus 2006, 18:37:56

« vorige - volgende »

kinky

heeyy

ik heb een valkje, kinky. hij is weer in de rui. en hij gaat achter elk veertje aan en zit er een beetje op te zabbelen en wordt een beetje boos als ik hem wil afpakken.
mijn vraag was eigenlijk waarom doet hij dat??
ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

al vast bedankt
groetjes laura en kinky

Anja

Hallo,

Aan het uiteinde van de veren blijkt iets zoets te zitten wat valkjes lekker vinden. Heb ik me ooit laten vertellen. Dus ik denk dat het daarom is. Als ik het mis heb dan wordt ik, neem ik aan, wel verbeterd.

Groetjes Anja

wieske

hallo.

doen ze dat  ??? ???
wist ik niet eten ze dat dan heleemal OP?
WORDEN ZE DAN NIET ZIEK???????????

GROETJES WIESKE EN CO

jazzel

Hoi,

De mijne doen dat ook, maar ze knabbelen er alleen aan/spelen er wat mee. Ze eten het dus niet daadwerkelijk op.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Anja

Hoi Wieske,

Mijn valkjes eten de veertjes niet op.
Net wat Jazzel zegt ze spelen ermee tot ze het beu zijn en dan laten ze de veertjes gewoon liggen.
Volgens mij eet geen een valkje de veren helemaal op.

Groetjes Anja

tifit

koko doet het ook als ie een pluimpje verliest en hij vind het tegek het van tafel tegooien dan en wie mag dat weer oprapen??? :P

Raymond

Dat doet onze Stitch ook. Zeker tijdens het wassen, dan haalt die weer een veertje uit zijn pak en knabbelt erop. en laat het hem dan dwarrelen. Enja oprapen, daar begin ik niet meer aan, pak tegenwoordig de stofzuiger wel met al die mini-veertjes.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

robeke

hallo,
mijn valkje doet dat ook hij plukt ze uit en als ik het wil afpaken uit zijn bek dan word hij boos en bijt in men vinger maar niet hard
hij eet het echt helemaal op
maar ik heb ook schrik dat ze ziek worden en vraag me dat ook af ofdat ze dan ziekworden
gr robeke

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Inge88

Daar worden ze echt niet ziek van hoor, het is juist een soort voedingsstof namelijk; kalk. Mijn valkje deed dit ook altijd. Ging 't hele uiteinde kapot knabbelen.

Mijnes werd niet agressief als ik de veer van haar afpakte.. maar iedere valkparkiet is andersĀ  :)

bert+japio

Vind het altijd wel een leuk gezicht, vooral als ze met de langere veren aan het rommelen zijn  ;D