25 april 2024, 14:29:30

afvallen

Gestart door chica, 24 januari 2007, 13:22:57

« vorige - volgende »

chica

halo
ik heb vorige week ander voer gekocht voor mijn valkjes.
alleen nu merk ik dat mijn ene valkje afvalt.Heeft ze gewoon geen zin om te eten,is ze ziek (ze vertoont zich absoluut niet ziek) of moet ze gewoon wennen aan het voer?
vorige week woog ze 102 gram en nu gisteren woog ze 98 gram en nu weegt ze 96 gram.
weet iemand wat je er aan kan doen?
ik maakt me best wel zorgen :(
groetjes ilse

Riny

Hoy Ilse
Het is nooit goed om in een keer over te gaan op andere voeding.
Vaak komen valkjes er ook van aan de diarree.
Kun je niet geleidelijk aan overgaan op ander voer.
Dan zal je valkje hopelijk ook weer gaan eten.
Groetjes Riny :D

chica

nee ik had geen ander voer meer.
kan ik ook iets anders doen?Ik wist niet dat ze zo kieskeurig zouden zijn.
hoe lang duurt het totdat je valkparkiet weer gaat eten?
ze wil wel trosgierst eten.
groetjes ilse

Rianne

Hoi Ilse,

heb je ander zaadvoer gekocht of heb je je valkje overgezet op pellets?

Riny

Hoy Ilse
Als ik jou was zou ik het voer van het merk erbij kopen wat je valkje voorheen ook at.
Als ze dat een paar dagen weer gegeten heeft kun je het mengen met het hieuwe voer.
Eerst 25% van het nieuwe voer door het voer wat je eerst gebruikte ,en zo steeds een beetje meer.
Zo went je valkje er langzamerhand aan.
Groetjes Riny :D

chica

hallo riny
nee dat zal niet gaan het oude voer kocht ik altijd bij mijn kweker.Maar dat was zo omslachtig.dan moest ik verzendkosten betalen,zeker een week wachten en het was heel duur.Ik kan wel een kilo bestellen maar dan komt het pas binnen 1 à 2 weken aan.
ze eet wel gewoon groenten en trosgierst.
zal ze niet gewoon eten als ze honger heeft?of gaat dat niet zo?moet ik nieuw voer bestellen bij mijn kweker?
groetjes ilse

chica

ik heb het nieuwe voer zo veel mogelijk op het oude voer proberen te lijken.
maar ze wilt er  niet van eten wat is er nu mis met haar?
is dit normaal?
groetjes ilse ???

robeke

riny heeft gelijk ik zou altijd meer en meer van dat ander voor erin steken (maar dan langzaam) dan gaat je vogel het rap gewoon worden
mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

chica

kan het ook aan het trosgierst liggen.Ik heb nu deze week trosgierst gekocht(was heel lang gelden dat ik het gegeven had)en dat eten ze heel graag.Ik zie ze alleen trosgierst eten.
moet ik de trosgierst weg doen?
groetjes ilse

Romy

Hoi Ilse

Het kan zeker zijn dat je valkjes alleen maar trosgierst eten, want dat vinden ze namelijk superlekker! Het is beter om niet altijd trosgierst in de kooi te hangen. Geef ze een stukje (bv. de helft) en ook niet elke dag. Want in trosgierst zit niet zoveel voedingswaarde als in een zaadmengeling.

Dit kan een reden zijn waarom je valkje afvalt. Trosgierst moet je zien als extraatje, als snoepje. En daar mogen ze niet te veel van krijgen.

Groetjes
Romy

chica

hallo
ik  heb meteen de trosgierst eruit gehaald en nu maar hopen dat ze weer normaal voer eet.
bedankt voor de reacties!
groetjes ilse ;D