27 april 2024, 10:38:28

rode puimsteenzitstok

Gestart door hennie, 24 januari 2007, 16:16:29

« vorige - volgende »

hennie

Hoi Romy, ik denk dat ik dan een ander soort puimsteenstok heb, want die van mij is niet door en door rood gekleurd, Waar Poppie eraan geknaagd heeft, zie je daaronder een grijs/witte kleur. Echt wel geverfd dus! In de dierenwinkel hadden ze ook nog andere diktes en die waren dan groen of geel geverfd.
gr,Hennie

hennie

Hoi Inge, ik heb op de site gekeken die jij aangaf en ik denk dat mijn valkje gepareld is. Met parels wordt toch bedoeld die dwarsstreepjes aan de onderkant van de staart? Verdwijnen alleen deze dwarsstreepjes bij de mannetjes of wordt hij later ook bovenop het lijfje grijs?
gr,Hennie

Riny

Hoy Hennie
De dwarsstreepjes op de staartveren worden het visgraatmoetief genoemd
.
De parels van een valkje zitten op de rug .
Die gaan vervagen bij de man tot ze helemaal verdwenen zijn, de pop blijft ze houden.
Groetjes Riny :D[/size]


hennie

Hallo Riny,die foto die bij jouw reaktie staat is precies mijn Poppie! Als het echt een mannetje blijkt te zijn, wordt zijn rug dan helemaal egaal grijs? Gaat hij dan op de wildkleur lijken?
gr,Hennie

Riny


Hoy Hennie
Dar klopt dat hij er dan uit gaat zien, maar de pareltjes geeft hij dan wel door aan zijn nageslacht.
Groetjes Riny :D

hennie

Heb ik over een poosje dus een nieuwe vogel ;) Verrassingspakketje! Dank voor je info  :)
gr,Hennie

Peter

Hoi Hennie,

Sommige puimsteen stokken kunnen idd afgeven als je een keer zijn schoongemaakt met water. Het kan echter geen kwaad, er zijn ook veel speeltjes die kunnen afgeven, er zijn geen schadelijke kleurstoffen voor gebruikt waardoor het geen kwaad kan.

Als je nog wel op zoek gaat na neutrale zitstokken kom je al snel uit op een betonnen of stenen versie, hierbij kunnen stukjes afbreken die je valkparkiet niet altijd kan verteren.

Veel voeding wordt ook gekleurd maar geeft niet af, bijna al ons fruit is ook mooi op kleur gemaakt.

Groeten,
Peter

tamara

ik heb ook zo n zitstok maar die van mij is gewoon wit. Ik heb die bij pets place gehaald.

groetjes tamara en tequila en amigo

hennie

Hoi Peter, blij te horen dat het afgeven van de kleur geen kwaad kan voor de gezondheid! , maar toch vind ik het jammer, hoor, dat enkele staartveren nu vies rood verkleurd zijn! Dat kleuren van al dat spul vind ik zo overbodig. In het weekend had mijn dochter nog een vogelspeeltje gekocht, met een houten blokje. (paars) en ja, hoor, AFGEVEN!
balen dus >:(  En je kunt bijna niet voorkomen dat de speeltjes nat worden, want ik "douche"mijn valkje altijd met de plantenspuit, terwijl hij in zijn kooi zit. Om dan alle speeltjes, stokken e.d. er eerst allemaal uit te halen, is me net iets teveel werk. Tamara gaf een tip over een witte stok te koop bij Pets Place. Daar dus maar eens gaan kijken.
gr, Hennie

hennie

Hallo Tamara, weet je zeker dat het een puimsteenzitstok is? Want ik lees zojuist dat er ook stenen of betonnen zitstokken zijn. Deze zijn dan minder goed, omdat als ze eraan knagen, ze het slecht kunnen verteren.
Heb jij deze witte stok ook gekocht omdat je slechte ervaringen had met dat afgeven van al die gekleurde vogelspulletjes?

Peter

Hoi Hennie,

Bij alle speeltjes zijn gekleurd met verf wat geen kwaad kan, als je bijvoorbeeld een gekleurd speeltje voor een minuut of 3 in bijna kokend water legt (water uit de waterkoker) is bijna alle verf er vanaf.

Groeten,
Peter

hennie

Dat is een goede tip, Peter! Makkelijk uit te voeren, ga het zeker doen!
gr,Hennie

tamara

hoi hennie,

de stok die ik heb is volgens mij een cementstok maar die werkt uitstekend.
Ik heb zelf geen ervaring met rode stokken die afgeven.

groetjes tamara en tequila en amigo

hennie

Hallo Tamara, ik zal er eens voor gaan kijken bij Pets Place. Wat hebben jouw valkjes een sjieke namen! Leuk :)
gr,Hennie