16 april 2024, 07:53:33

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 26 december 2006, 17:41:01

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Ik heb net nog even gekeken en donsje 5 is ook al geboren.
Het is ook een witkop (cinnamon?).
Nu zijn de jongen dus vanaf 7-7-07 elke dag geboren.
Normaal is dat toch om de dag?????
Ik vermoed dat het gele donsje een jong van Dazzle en Coco is en dat de witkoppen en de albino jongen zijn van Nala en Coco.

groetjes Linda

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Zoals jullie op de foto kunnen zien, zijn de valkjes hard gegroeid.
Ze worden elke dag even geknuffeld.
Het wildkleur geparelde valkje ziet er precies zo uit, als zijn/haar vader Coco toen die nog jong was.
De andere valkjes zijn 2 gewone witkoppen , 1 witkop geparelde en 1 albino.
De albino heb ik gedoopt tot Indy en zijn blijft bij ons.
Volgens de berekeningen zou dit een pop zijn, en omdat zij op 7-7-07 is geboren en albino pop is wil ik haar houden.

Afgelopen week is 1 jong van Puk en Twinkie (Paco) bij ons komen logeren voor een weekje.
Hij (ik denk een man, omdat hij volop zingt en dingen na doet) heeft kennis gemaakt met Elmo en samen met Elmo heb ik hem wat tam proberen te maken. Als Elmo pitjes en koekjes aanpakte dan durfde Paco dat ook. :)

Onze hond vriendt let erg goed op.
Als de vogels buiten in paniek zijn gaat hij meteen kijken wat er is en jaagt de kat die nogal eens op de voliere zit met luid geblaf en gegrom weg.
Hij is ook erg lief voor de jonge valkjes en likt ze het liefst helemaal schoon. (Ik houd hem toch in de gaten, want honden zijn honden.) Sinds de keer dat Vriendt even met Elmo wilde spelen, wat niet zo'n succes was laat ik hen samen niet meer los.
Gelukkig is hij nu niet meer jaloers op de vogels en is er nu aan gewend.

groetjes Linda

Inge88

na-aper  :o  :P
Mijn albino popje heet ook Indy

maveef

Gaaf zeg lin, een eigen albino!! Gefeliciteerd :D

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het gaat erg goed met de jonge valkjes.
Indy en de wildkleur geparelde zijn al uitgevlogen en de anderen zullen snel volgen.
Indy heeft een lief karakter en komt al op mijn vinger zitten en vind het erg fijn om te kroelen en te knuffelen.
Ze maakt dan zo'n geluidje als Elmo altijd maakt als zijn kippetje zit.
De wildkleur geparelde en 1 witmasker hebben al een nieuw baasje gevonden, zij komen samen bij mijn buurman in de fietsenwinkel te staan.

Paco (bont gepareld) van het vorige nest is ook al overdag te bewonderen in de bloemenwinkel van een kennis en gaat s'avonds mee naar huis.

De volwassen valken zorgen erg goed voor de jongen.
De jongen worden door 4 valken gevoerd en dat gaat erg goed.

groetjes Linda

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Inmiddels is mijn valkenbende toch weer gegroeid.
Van het laatste nestje zou ik in eerste instantie alleen Indy de albino houden, maar nu ik nog 1 witmasker (Mila) over heb uit dat nestje wat nog geen nieuw baasje heeft houdt ik deze ook.
Nu heb ik buiten in totaal 10 valkjes en Elmo binnen.
Er is toch plaats genoeg en of er nu een valkje meer mee eet maakt niets uit.
De lutino die ik als pop had gekocht, blijkt een man te zijn. Ik heb hem maar Rocky genoemd in de plaats van roosje.
Geen wonder dat hij geen interesse in de mannetjes had, en andersom ook niet.
Ik heb weer een nieuwe handtekening gemaakt met de hele beestenbende.

groetjes Linda

Saar

Mooie handtekeningheb je :D
Mag ik je vragen met wat voor programma je die hebt gemaakt?
Groetjes Saar :-*

XxLindaxX

Hoi Saar,

Ik heb de handtekening met Paint gemaakt.

groetjes Linda

Saar

Aah okee
Dank je wel!
Groetjes Saar :-*