16 april 2024, 23:35:49

is voeding dierenwinkel goed genoeg?

Gestart door hennie, 22 januari 2007, 18:41:52

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Inge,

ik lees vaak negatieve gedachtes over pellets. Dat dat iedere dag hetzelfde is. Maar iedere dag zaadvoer is toch ook iedere dag hetzelfde?
De procenten zijn volgens mij ook meer om aan te geven dat je er niet zoveel extra's bij hoeft te geven. Ze krijgen hier ook niet alle dagen iets erbij. Elke ochtend worden de voerbakjes gevuld en de volgende dag is het op. Zo niet, dan geef ik iets minder. Eigenlijk hetzelfde als met zaad. :)

Inge88

Daar heb je natuurlijk weer gelijk in.
Bij pellets zal je ook beter kunnen zien of alles ook echt "op" is.  :P
Is 't dan niet wat om afentoe pellets te geven en verder zaad met de nodige extraatjes? Of wordt dit niks voor 't valkje? Want pellets zijn toch ook een stuk duurder?

Rianne

De pellets die ik heb (Harrison's) zijn idd vrij prijzig. Er zijn ook goedkopere merken zoals Pretty bird, maar met die heb ik geen goede ervaringen.
Je zou de pellets er ook af en toe bij kunnen geven, maar dan moet je wel zeker weten dat ze het ook eten, anders moet je het alsnog weggooien.

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over, hopelijk zie ik daar ook iets van terug in het kweekseizoen. Ik merk in ieder geval niet aan de valken dat ze minder gelukkig oid zijn, mijn tamme pop buiten is nog altijd blij om me te zien ;)

Inge88

25 januari 2007, 17:25:14 #48 Last Edit: 25 januari 2007, 17:41:20 by Inge88
Bij mij zal 't maar om 1 valkparkiet gaan. Maar ik lees dat die pellets alleen via de dierenarts of dierenzaken die aangeschreven staan bij een dierenarts te verkrijgen zijn. Dat is ook lastg :-\

Pellets zijn ook vrij nieuw denk? Ik hoor dat meerdere mensen er op over willen stappen, ben wel benieuwd of het hun ook zo bevalt.

Aten ze de andere (goedkopere) merken niet?

Anja

Hoi Inge,

Ik gebruik sinds afgelopen zaterdag pellets. Ze krijgen dit naast het gewone zaadvoer en ze vinden het erg lekker. Ik heb de pellets van Nutribird G14 en die heb ik gewoon bij de Jumper gekocht.

Groetjes Anja

Rianne

Hoi Inge,

bij mij wilden ze de pretty bird pellet niet, een ander merk heb ik niet geprobeerd. Tot de dierenarts assistende en dr Hooijmeyer mij deze pellet adviseerde. Deze koop ik idd bij de dierenarts zelf, er zit er gelukkig 1 op het dorp hier. :)

Ik hoor ook wel goede berichten over Nutribird en over de Scenic pellet.

Mara

Ik krijg nu toch een beetje het idee dat men zegt dat zaad niet goed is. Die van mij krijgen zaad en daar bij heb ik grit en maagkiezel staan, er hangt een sepia in de voliere die ze alleen maar slopen en verder krijgen ze fruit en groente en net wat er voorhanden is. Dit lijkt me zeker niet slecht omdat er van hier uit ook veel tijd aan de valkjes besteedt wordt. En als ik geen tijd heb dan zorgen mijn ouders voor de vogels en die besteden er ook veel tijd aan.

Mara

Rianne

Hoi Mara,

zaadvoer zal geen verkeerde voeding zijn, er zit alleen te kort in wat een valk nodig heeft. :)

jazzel

ik heb nog even een vraagje. hoeveel pellets eet een valk ongeveer per dag?
Want zoals jullie in mijn vorige berichten hebben kunnen lezen in de topic ben ik zaadvoer aan het afbouwen, en pellets aan het opbouwen. Maar ik heb helemaal niet de indruk dat ze die eten... ??
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Riny

Hoy Jazzel
Veel mensen houden zich aan een bepaald scheme om valkjes over te zetten op pellets.
Ik heb dat niet gedaan.
Bij mij kregen ze gewoon een schaaltje met pellets er bij.
Na een tijdje merkte ik, dat er steeds meer van gegeten werd.
Valkjes zijn erg kieskeurig, en moeten wennen aan iets nieuws.
Welke hoeveelheid pellets dat een valkje per dag eet kan ik je niet zeggen ,want ik heb gemeenschappelijke voliere's.
Je zult zien dat er na verloop van tijd , het schaaltje steeds eerder leeg is.
Gewoon even geduld hebben.
Groetjes Riny

jazzel

Oké Riny, dan houdt ik het zo nog even vol.
Ik houdt nog een poosje de portie aan die ze nou krijgen (1/3 zaad, 2/3 pellets) en probeer het langzaam aan te minderen.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!