Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Diaantje

Ik zat vandaag op de bank samen met Tjippy en hij was op een kussen gaan zitten. Toen liep ik even 2 passen weg van hem en toen vloog ie achter me aan en lande op mijn schouder.. dat was echt super leuk...
Ook heb ik hem vandaag gekroeld met mijn vinger toen ie zich aan het wassen was..
De nieuwe foto's zijn gemaakt gister al maar elke keer als ik ze wil toevoegen dan hen ik geen verbinding met de site... erg lastig..


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

Tjippy schrok ergens van toen ie eruitwas, daardoor vloog ie weg.. hij vloog langs en tegen het plafond en is uiteindelijk geland op de verwarming(die stond gelukkig niet aan) hij had bloed op zijn vleugel en op zijn neus... gelukkig lijkt bloed altijd wel erger dan het is, na wat voelen en kijken constateerde ik dat het wel goed ging...
Maar volgens Karin is Tjippy een brokkenpiloot, die zei dat zijn vader dat ook had toen ie jong was..
Heb hem vandaag maar een rustig dagje gegeven. Vanavond waren we ook niet thuis dus kon ie daar ook gelijk eens aan wennen.


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

Heb eindelijk gevonden waarom de foto's elke keer niet lukken...
De foto's waren te groot..

Mijn kleine vriendje...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

  Het is zo'n lekkertje ! Leuke foto !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anja



Wat een knapperd zeg. Om te  :-* :-* :-* :-*

Groetjes Anja

Diaantje

Vandaag heeft ie een klein beetje gevlogen maar gelukkig niet echt tegen het plafond... Wel heel hoog, maar het ging iets beter, heb hem uit de vitrage moeten plukken..haha.. maar hij vond het niet erg dat ik hem even pakte.. hij laat echt alles toe het intresseerd hem echt niet...
Ik heb hem gister een klein stukje appel gegeven, maar daar heeft ie niets van gegeten.
Nu heb ik heb wat snijboontjes gegeven maar volgens mij eet ie die ook niet...
In de ochtend geeft ik hem nieuw voer maar dat eet ie pas aan het eind van de dag op..
Das weer niet handig voor het fruit e.d
Het ligt wel in zijn voerbakje, maar hij eet alleen de zaadjes...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

robeke

mooi dagboek heb je daar snoepi je kent me wel van op de chat ;)
mvg robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

robeke

dag snoepi,
nu heb je me nog altijd niet vertelt wat en vitrage is :p niet slecht bedoelt;)
mvg.robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

kimmie

heey snoepie,

Wat is tjippy een lieverd om te zien...!!
Gelukkig vloog hij dit keer niet tegen het plafond aan..

Groetjes kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Diaantje

Als eerste voor robeke: een vitrage is een gordijn waar je doorheen kan kijken...

Gister is Tjippy weer wat meer los gekomen hij wilde vliegen... hij zat op zijn kooi ging met zijn vleugels wapperen (even opstarten) en daar ging ie ineens... was echt lachen om te zien..
hij vloog dit keer gelukkig ook redelijk laag en belande uiteindelijk op de keukenkastjes...
Al die tijd was ik ook wat onrustig omdat we ook een hele grote cactus is de woonkamr hadden staan, elke keer met handoeken om dat ding heen..
Eergister heeft mijn vriend die cactus beneden neer gezet, gelukkig.. ik was er erg blij om .. je weet maar nooit dat ding prikt als een gek.. En je weet niet wat de gevolgen zijn als Tjippy er tegen aanvliegt..
Hij is zich momenteel heel vaak aan het wassen en heeft heel erge jeuk... zal zijn babyveertjes wel zijn wat kriebelt..


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

kimmie

heey snoepie,

Dat opstarten zag er volgens mij erg grappig uit...!!
Gelukkig blijft tjippy nu een beetje laag vliegen...

Ik hoop echt dat mijn moeder binnenkort die foto's van Karel door mailt...
Kan je zien hoe mijn valkje eruit ziet...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


tamara

hoi snoeppie,
je hebt echt een super leuk en mooi valkje.
Ik heb je al paar keer gesproken op de chat: mt is daar dan mijn naam.

groetjes tamara en tequila en amigo

Diaantje

Zo daar zijn we weer!
Vandaag sinds Tjippy er is weer aan het werk... bah... had geen zin en vond het niet leuk wilde eigenlijk bij Tjippy blijven..haha..
Voel me niet zo lekker heb hoofdpijn en ga verkouden worden.. bah..
Maar met Tjippy gaat ie goed.. gister heeft ie appel gegeten.. eerst via mij uit mijn mond ik fijn maken hij op eten, vanaf het grote stuk wilde ie het niet, nu wel, hij wist volgens mij niet dat ie hard moest bijten om er een stukje af te krijgen..
Toen ie het door had vond ie het wel lekker..
hij heeft gister bij ons aan tafel gezeten toen we gingen ontbijten..lachen gaat ie ineens op het pak met vlokken zitten en dan begon ie zich te wassen..
Zijn orientatie is nog niet helemaal optimaal maar het gaat al beter..

Af en toe snap ik hem niet ben ik hem aan het kroelen en dan gaat ie een geluidje maken( geluid die ze ook maken als ze heel jong zijn en ze worden gevoerd) en dan ineens is ie het zat en begint ie enorm te happen en dan moet je snel je vinger weg halen want anders gaat ie volgens mij echt bijten hij zit dan niet zachtjes te knagen maar hapt echt wild om zich heen..iemand een idee wat dit inhoud?

weet iemand toevallig die ook voer van Xtravital geeft hoeveel schepjes je per dag mag geven? ( ik dacht 1 a 2)
Ik heb nl het pak waar het opstaan wegegooid.(ik weet dat het 15 gr is maar heb geen weegschaal)


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Ik zou 2 schepjes voer geven. Tjippy is je uit aan het proberen en als je je vinger wegtrekt... heeft Tjippy gewonnen  ;D ;D ;D Een valkjes zal je niet hard bijten alleen als hij bijvoorbeeld met de hand vastgepakt wordt. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Vinger dus gewoon stil houden, dan stopt hij vanzelf.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kimmie

heey snoepie,

Wat leuk dat tjippy nu ook appel eet!!
Met dat geluid kan ik je niet helpen sorry

Groetjes kim
Groetjes Kim, Karel en Lady