Hoe kan ik mijn valkparkieten vertrouwd maken zonder trosgierst??

Gestart door tamara, 14 januari 2007, 20:12:51

« vorige - volgende »

tamara

hallo,
ik heb mijn 2 valkparkieten sinds 4 december, ze waren toen 8,5 week en 9 weken oud. Ze waren geen mensen gewend en komen uit een buitenvoliere.

Ik ben ze nu tam aan het maken volgens het stappenplan en ik ben zelf erg tevreden tot nu toe(zie dagboek van tequila en amigo en bazin tamara).
Amigo gaat al regelmatig op mijn hand zitten als ik mijn vinger onderaan haar buik duw en tequila laat zich al helemaal aaien ook. Alleen ik kan dat alleen doen als ik trosgierst in mij hand heb.
Als ik zonder trosgierst de kooi inga dan worden ze beetje schuw en ik kan ze dan ook niet aaien.
Ik ben voorlopig van plan om door te gaan met het lokken met trosgierst maar hoe moet ik dit over een tijd weer af gaan bouwen zodat ik ze ook kan aaien en kan pakken zonder trosgierst!?
En ik denk dat mijn valkjes ook iets te zwaar zijn terwijl ze per dag per valkje maar 15 gram voer krijgen.
kan dit komen omdat ik paar keer per dag met trosgierst in mijn hand in de kooi ga.??
Ik heb namelijk ergens gelezen dat trosgierst veel vetten bevat maar ik moet wel trosgierst gebruiken voor het tam maken want anders lukt het me niet om ze tam te maken.

Alle tips en ideeen zijn van harte welkom

groetjes tamara en tequila en amigo

kimmie

heey Tamara,

Mijn valkje karel wil niks van trosgierst bezig dus ik probeer hem tam te maken zonder trosgierst...
Dat gaat al de goede kant op... overdag praat ik veel met hem...
Als het dan wat schemerig wordt dan pas ga ik met mijn hand in de kooi...
(dan is hij wat rustiger)
Dan komt hij ook op mijn vinger zitten... mag me vinger dan niet bewegen want dat vind hij eng...

Misschien dat je hier een tip uit kan halen...
Bij mij gaat het tot nu toe goed teminste...

Succes ermee...

Groetjes kim
Groetjes Kim, Karel en Lady