28 maart 2024, 17:14:19

even voorstellen

Gestart door Caatje, 18 januari 2007, 14:36:15

« vorige - volgende »

Caatje

18 januari 2007, 14:36:15 Last Edit: 18 januari 2007, 14:45:57 by Caatje
Hallo, ik ben Carla, ben 44 jaar, heb een vriend en we hebben een zoon van 7 jaar.
Er zijn hier in huis nog een Engelse Bulldog, een Rottweiler, 10 fretjes, 4 katten, 2 cavia's en een volière met vogels met oa daarin 2 tamme valkparkieten Joy & Coco......

Nou ben ik me net helemaal gek geschrokken en ben zeer verdrietig, ik vond net me valkje dood :'(
Ik ga ze verzorgen...... en daar lag Joy, op z'n rug....
ik heb niets in de gaten gehad, hij zat niet dik en heeft ook geen vies poepertje.
Hij zat vanmorgen nog volop te kletsen.

Hoe kan dat nou????


*Patricia*

Hoi Carla,

Allereerst welkom op het forum

daarna gecondoleerd met je verlies. Hoe oud was Joy? hoe is het nu met coco.

Vogels laten het niet zo snel blijken dat ze ziek zijn omdat het prooidieren zijn. Ze zitten alleen bol als een ander het niet ziet.

Ik weet niet wat er met joy aan de hand was maar als je het niet vertrouwd dan kan je autopsie laten doen om de doodsoorzaak te achterhalen.

Ik heb wel eens gehoord dat je je vogel naar Dr Feld kan sturen.

Sterkte ermee

Patricia

Caatje

Hallo Patricia, bedankt voor je welkom en je antwoord.
Joy was een jaar of 3, niet zo oud toch?
Coco zit steeds te roepen, zielig zeg!
Zal ik op zoek gaan naar een ander mannetje?, ze zit wel met andere vogels in de voliére, maar als enigste valkparkiet.
Ooit heb ik het ook met een Bourksparkiet gehad, ik sta naar de vogels te kjken.... hij valt van de stok en gaat dood, tja soms weet je het toch niet... maar je staat wel raar te kijken.
Ik mis Joy nu al hoor, hij kon zo kletsen....

Helaas het is niet anders (ik ben weer een btje over de grote shock heen) maar toch....

*Yvon

Hoi hoi

Welkom !!  :D
En wat een gezellige beestenboel bij jullie.  ;D

Helaas gebeurd het weleens dat er een vogel plots dood ligt.  :'(
Dan komt de klap wel hard aan.
Ik denk dat het voor het je andere valkje het wel leuk is als die een nieuw maatje krijgt.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Riny

19 januari 2007, 09:14:01 #4 Last Edit: 19 januari 2007, 09:16:27 by Riny

Hoy Carla
Hartelijk welkom op ons forum.
Ik hoop dat je hier veel gezellige, en leerzame uurtjes door zult gaan brengen.
Wat jammer dat jij een valkje dood hebt gevonden.
Het kan altijd gebeuren dat er een plotseling sterft.
Valkparkieten kunnen ook een hartaanval krijgen.
Als je verder nog vragen hebt, kun je ze misschien beter stellen in een ander topic, daar lezen meer mensen, dus krijg je ook meer antwoorden.
We willen je allemaal graag helpen.
Groetjes Riny ;)

Irene

hoi carla,
welkom op dit gezellige forum, en wat spijtig dat je eerste bezoek hier in het teken stond van het verliezen van een valkje.
Als je wat wil vragen/ weten gewoon doen hoor, we zijn hioer om elkaar te helpen.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes