19 april 2024, 00:01:29

parkietenzaad

Gestart door rubo, 17 januari 2007, 14:31:27

« vorige - volgende »

rubo

Vraagje..
een tijd geleden zijn we met onze valk naar de dierenarts geweest. De arts vertelde dat hij ietwat aan de magere kant was/is. Dus, nu geven we hem nog wat extra's naast zijn zaadjes om wat aan te komen.
we hebben nog een gewone grasparkiet, en ze spelen graag in elkaars kooi. nu heeft mijn valk grasparkietenzaad ontdekt en eet dat aan 1 stuk door. Nu lijkt dat erg op valkparkietenzaad, maar kan het kwaad om hem ipv valkparkietenzaad gewoon parkietenzaad te geven? hij eet zijn zaadjes lang niet zo graag op.

Riny

Hoy Rubo
In grasparkietenzaad zit meer trosgierst in dan in valkparkietenzaad, misschien dat je valkje het daarom liever eet.
Eet hij wel eivoer en groenten of fruit?
Verder lijkt mij dat het niet zoveel kwaad kan.
Als ik het mis heb zal me wel iemand verbeteren.
Groetjes Riny :D

Mara

Grasparkietenzaad kan volgens mij niet zoveel kwaad, vooral omdat je valkje wat aan de magere kant is. Wat je zou kunnen doen is wat grasparkietenvoer onder het voer van je valkje doen. Misschien dat hij het dan wel eet?

Liefs

Mara

Inge88

Citaat van: Mara op 17 januari 2007, 15:27:31
Grasparkietenzaad kan volgens mij niet zoveel kwaad, vooral omdat je valkje wat aan de magere kant is. Wat je zou kunnen doen is wat grasparkietenvoer onder het voer van je valkje doen. Misschien dat hij het dan wel eet?

Liefs

Mara


Volgens mij kan 't inderdaad geen kwaad.

Ik denk niet dat 't valkje 't valkparkietenvoer zal eten als je er grasjes voer doorheen doet. Ik denk dat hij gewoon de lekkerste zaadjes er tussenuit blijft halen.

Als je valkje op gewicht is, zou ik 't grasparkieten voer weghalen (als dat mogelijk is) en alleen nog maar valkparkieten voer aanbieden, dan moet hij daar wel van eten.

Mijn valkje at nooit de zonnebloem pitten. Als ik er een boel verzamelde en die persoonlijk aan haar gaf at ze ze echter wel. Ik maakte er min of meer een spelletje van. Misschien ook eens proberen?


rubo

Bedankt voor de info!
Ik zal mijn valkje een beetje van t parkietenzaad geven, even kijken hoe dat werkt.
Wat de zonnebloempitten betreft. Deze "eet" hij wel. Hij neemt ze mee op een stokje om daar heel lang op te knabbelen terwijl de ogen dichtvallen. Als ze dan vallen, gaat hij snel weer naar zijn bak om nog 1 te halen. Grappig om te zien.
Ik vind het nu alleen moeilijk om te beoordelen wanneer hij goed op gewicht is. Ik wist namelijk ook niet dat hij iets te mager was...
Zal m proberen te wegen.
Nogmaals bedankt allemaal!