19 april 2024, 18:04:14

dochen?

Gestart door Ilse_Jaimy, 16 december 2006, 14:52:03

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

hai

ik hoor wel eens van mensen dat ze hun valkje dochen
waarom doen ze dit?en waar is het goed voor?

Paauwtje

ik neem aan dat je douchen bedoelt.
Wij doen het met de een wat meer als met de ander (de een vindt het leuker dan de ander).
Het is heel goed voor hun huid.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Hoi,

douchen is zeker goed voor je valkparkiet. Als je een tam valkje hebt, kun je die meenemen als je zelf gaat douchen. Ik hou zelf het valkje niet vol onder de waterstraal, te nat lijkt mij ook niet goed. Ik houd hem dan wat in de nevel en in het water wat van mij afspat.
De vochtige lucht van de doucheruimte is goed voor de longen, en het water zelf is goed voor huid en veren, vooral tijdens de rui kan het ervoor zorgen dat de veren makkelijker doorkomen.
Als je valkparkiet niet tam is, kun je met een schone (waar geen reinigingsmiddel of plantenvoeding in heeft gezeten) plantenspuit met lauwwarm water je valkjes besproeien. De een zal de vleugels spreiden om zo nog meer water op te vangen, de ander zal ervoor weggaan. Maar probeer ze evengoed wat vochtig te krijgen, dagelijks of om de dag sproeien beperkt de hoeveelheid stof (wat van je valkje af komt) in en rond de kooi :)

Nynke

Onze valkjes gaan ook altijd mee douchen.
3 van de 4 genieten hier volop van en de 4de begint het steeds leuker te vinden.
Sky (onze oudste lutino) hebben we wel eens op de vinger en houden we dan voor de straal.
Nou dan wordt hij helemaal gek en gaat er met zijn kop er vol onder. Hij ziet er daarna niet uit maar na het douchen drogen we hem heerlijk af...
Douchen met je valkje moet je gewoon langzaam opbouwen..
Voordat je ze wilt gaan douchen kijk dan of er geen gevaren zijn voor je valkje voor het geval hij gestresst raakt en dan begint te vliegen.
(Als je een toilet in je douche hebt, doe die dan dicht!! Je moet er niet aan denken dat hij erin valt)...

Lee-aa

De mijne douchen ook mee. Vanmiddag nog.
Mijn oudere parkiet vindt het nog steeds niet heel leuk, maar geniet wel als ze boven op de stang van het douchegordijn zit.

Zelf ben ik na afloop bang dat mijn pietjes kou vatten, doordat ze nat op een handoek weer terug OP de kooi gaan. Ze vliegen en lopen zichzelf weer droog!

HELPAT

Onze valk gaat ook mee onder de douche. En wat betreft de harde straal.............we proberen hem eronder weg te houden...maar ja hij vind het toch zo lekker. Dus we laten hem er lekker onder staan. Wel op een afstandje natuurlijk

Martha

Mijn popje doucht altijd; daarvoor gebruik ik een plantespuit met warm water (de nevel koelt heel erg af).

Ze vind dit heeeeerlijk en zit me altijd verontwaardigd aan te kijken als ik stop.

Ik föhn haar altijd wel even na de tijd, niet te dichtbij natuurlijk.
Dan gaat ze lekker zitten dutten in de warme lucht.

Dus douchen is een leuke bezigheid!
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



robeke

mijn valkje gaat ook af en toe met me naar de douch meestal gebruik ik de plantensproeier.Maar dan begint ij gelijk de gek rond te vliegen en dan word het geen aangename douche meer maar een echte waterslacht :s

maar kun je je valkjes meschien ook een batje geven
gr. robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

robeke

ik had nog een vraag om de hoeveel dagen moog je je valkje douchen elke dag omd e 2 dagen...........
gr robin


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Riny

Hoy Robin
Het mag wel iedere dag, als ze het leuk vinden.
Wel moet je zorgen dat ze niet nat de nacht in gaan.
Anders loop je veel kans dat ze ziek worden.
Groetjes Riny :D