20 april 2024, 00:51:01

papegaaienkooi voor 2 valkjes?

Gestart door Nes, 14 augustus 2003, 21:09:05

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Met gaas bekleden? Als dat kippegaas is, kunnen ze hun kopje daar dan niet door steken?
Volgens mij is de situatie dan nog ernstiger, of zie ik dat verkeerd?  :-/

Groetjes mariette

Karin

Wat dacht je van volièregaas  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Waar kan ik dat halen dan en hoe moet ik dat doen?
Ik ben niet zo'n handyman  :D

Groetjes Nes.

Karin

Gewoon bij de gamma of zo en dan met ijzerdraad vastzetten.
Let wel op scherpe puntjes ! Of misschien makkelijkr toch verkopen en een nieuwe kopen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mirjam-Moniek

Hoi Nes
Als de ruimte tussen de tralies groot genoeg is dat hun kopjes er recht door kunnen, is er helemaal geen probleem. Het is alleen erg als ze hun kopjes er schuin door kunnen krijgen, maar recht niet. Dan kunnen ze met hun kopje blijven steken als ze vallen. Gaat het kopje er recht makkelijk doorheen, dan gaat het er ook makkelijk weer uit als je valkje eventueel zal vallen.
Bij mij steken ze hun kopjes ook door de tralies en dat kan alleen als ze hun kopjes schuin houden. Niet echt fijn dus, maar volgens mij valt het gevaar reuze mee. Valkjes vallen echt niet zomaar als ze zich aan de tralies vasthouden. Die van mij hangen zelfs op de kop aan de tralies van het "dak". Over een paar weken (ik wacht nog op het hout)  ga ik een binnenvoiliere maken met gaas en dan is het probleem hier opgelost.    

Nes

Hoi Mirjam-Moniek,

ze kunnen inderdaad als ik me niet vergis recht met hun kopjes door de tralies. Ik had Mandy ook al om raad gevraagd omdat ik daar mijn tweede valkje ga halen en die zei dat het geen probleem zou opleveren. Althans, dat dat heel onwaarschijnlijk zou zijn met de valkjes die ik dadelijk heb. Iedereen bedankt voor de reacties!  :)

Groetjes Nes.

margo

Hoi

Ik heb zelf 2 valkjes in een papegaaienkooi (volgens mij de grootte die je beschreef) en dit gaat prima. Een enkele keer gaat Speedy met zijn kopje door de tralies om iets te pakken te krijgen ( knijper of een veertje). Maar dit kan m.i. geen kwaad. Punkie heb ik het nog nooit zien doen. Ik ben erg blij met de kooi, de vogels hebben voldoende ruimte als ik weg ben. S avonds klap ik de kooi aan de bovenkant open en kunnen ze op de stang boven de kooi zitten. Dit is een handige bijkomstigheid,  als ze dan hun behoefte doen gebeurt dit in de kooi en niet op de vloer! Al met al een zeer fijne kooi!
Kijk maar: www.flying.to/punkie   Daar staat de kooi ook bij.

Groetjes Margo, Punkie en Speedy

Nes

He ja Margo!

Die kooi heb ik ook. Precies dezelfde maar dan in het wit!
Nu maak ik me helemaal geen zorgen meer. Bedankt!

Groetjes Nes.