13 mei 2025, 09:50:30

plekje op vleugel

Gestart door Romy, 2 januari 2007, 14:15:29

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Al een tijdje zie ik op de vleugel van Flupke een plekje waar geen veertjes staan. Ik dacht dat dit wel zou aangroeien, maar vandaag zag ik het opnieuw en daarom heb ik er geprobeerd een foto van te nemen.

Het is een heel klein plekje en zit op een 'hoekje' van zijn vleugel. Hij prutst er niet aan (behalve als hij z'n veren poetst, dan lijkt hij dat plekje ook te poetsen, maar hij bijt of pulkt er niet aan)

Dit zijn foto's die ik heb genomen :

Je ziet een beetje rood, wat lijkt op bloed, maar ik heb het nog nooit zien bloeden.
Toen ik het de eerste keer zag, dacht ik dat het het einde van een botje was, maar dat kan waarschijnlijk niet he  ???

Hij lijkt er geen last van te hebben (zit er niet ongewoon veel aan te prutsen) en hij kan ook vliegen (wel onhandig, je hoort echt flap-flap)

Wat is dit?
Wat kan ik eraan doen?

Bedankt voor jullie antwoorden
een ongeruste Romy  :-\

Anja

Hoi Romy,

Het lijkt wel en schaafwond. Is ie ergens tegenaan gevlogen?
Verder weet ik het ook niet zo goed hoor.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Bedankt voor je snelle reactie

Ik denk niet dat het een schaafwond kan zijn, want het is al meer dan een maand zo.
Waar ik een beetje mee inzit, is dat het een of andere soort rot of zo zou zijn (niet dat ik dat vermoed, want ik ken het niet, alleen nog maar van gehoord)

Ofwel moet hij er toch regelmatig aan prutsen waardoor het gewoon een wondje is wat niet geneest  ??? Dat zou misschien een verklaring zijn, alhoewel ik hem er eigenlijk nog nooit aan zien prutsen heb (maar misschien doet hij het in het geniep?)

Ik wil gewoon zeker zijn dat het niks ernstig is! Als het gewoon een wondje is, dan vertrouw ik erop dat het zal genezen.

Is er iemand anders die dit herkent?

Bedankt
Romy

robeke

hallo,

mijn valkparkietje heeft een wonde op zijn hooft doordat we hem lang alleen gelaten hebben toen we niet thuis waren.
als je niet zo vaak thuis bent doet hij het uit vervelingdan kan hij zich de hele dag doorpoetsen verder heb ik dit ook nog nooit gezien ik ben ook nog niet zo oud he:p

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Mariska

Hoi Romy,

Stel dat het een schaafwondje is zou het wel 6 weken kunnen duren voor er nieuwe veren doorkomen.
Ik heb dat ook meegemaakt.
Je kunt het nog even afwachten, maar als je erg ongerust bent kun je natuurlijk altijd even een DA raadplegen.
Er kunnen allerlei oorzaken zijn die dit plekje veroorzaken.

Sterkte!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Romy

Hoi Mariska

Bedankt voor je raad.
Het is zo dat ik de laatste week merk dat het wondje niet meer zo rood zit. Hij is nu in de rui dus ik hoop dat er veertjes gaan groeien. Ik wist niet dat het zo lang kon duren vooraleer het genas, dus het kan zeker zijn dat het een gewoon wondje is. Ik denk dat hij het al had van bij de kweker, want hij was er zo erg aan toe toen ik hem kreeg  :'(

Robeke,
ik denk niet dat Flupke uit verveling de hele dag door poetst. Ik ben heel de dag bij hem en hij is zo'n 5 uur per dag uit z'n kooitje. Hij heeft ook veel speeltjes waar hij zich mee zoet houdt. Toch bedankt voor je raad.

Groetjes
Romy

Mariska

Hoi Romy,

Het kan inderdaad weleens zolang duren.
Maar als het na de rui niet beter is zou ik er sowieso naar laten kijken.
En als het echt een wondje betreft zou het nu alleen maar beter moeten worden en niet slechter natuurlijk.
Gebeurt dat wel zou ik ook een DA inschakelen.

Zou inderdaad kunnen dat dit bij de kweker al gebeurd is.
Ik weet nog wel hoe slecht hij er toen aan toe was :(

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Romy

Hoi Maris

Bedankt voor je reactie! Ik had niet verwacht dat hier nog iemand zou reageren en daarom zie ik dit pas nu.

Flupke is dus nu goed in de rui en ik heb het plekje niet meer opgemerkt, gelukkig! Waarschijnlijk zal het dus gewoon genezen zijn en zitten er nu pluimpjes over.

Groetjes
Romy