11 mei 2025, 06:55:27

Weet het niet meer!!!

Gestart door goudvis1977, 26 februari 2007, 10:35:23

« vorige - volgende »

goudvis1977

Op het moment dat ik dit zit te tikken, kan ik wel janken.
Ik kan het niet meer opbrengen op Puck hier nog een goed huis te geven...schreeuwen, schreeuwen en nog eens schreeuwen is het enige wat ie de hele dag doet! Soms zou ik hem weleens wat aan willen doen!

Puck is half tam, maar kan -als ie het op zn heupen heeft- heel erg gemeen uithalen, en valt je dan soms ook ook tijdens het vliegen! Het is een onuitstaanbare situatie geworden, waar nu ook de buren gek van worden!

Is er iemand ie puck een nieuw tehuis kan geven, maar dan niet binnen, maar bv in een voiliere waar ie de hele dag met zn maatjes kan schreeuwen...dit kan echt niet zo langer.

De andere valk, wordt er zo langzamerhand ook helemaal ongelukkig van, en dreig nu net zo gek/druk te worden als puck.

Graag iemand zn reactie,

gr monique

Riny

Hoy Monique
Ik leef met je mee , het is een vreselijke situatie waar je in zit.
Plaats anders een berichtje bij Herplaatsen of op de tijdelijke verkooppagina.
Daar wordt je oproep vast door meer mensen gelezen.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,42.0.html

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,43.0.html

Veel succes
Groetjes Riny

goudvis1977

Hia riny,

bedankt voor je reactie! Denk je dat puck naar buiten zou kunnen?? het is immers een binnenvogel! al vind ik hem soms echt verwilderd en agressief! Mijn geduld is volledig op! Hij heeft ook zn lieve momenten en dan is ie wel rustig, maar dat is eigenlijk alleen maar wanneer ie in de rui is!! een paar weken per jaar dus!

Gr monique

fikje6

Hey Monique,

We hebben net in dezelfde situatie gezeten als jij nu.  Kleine werd plots ook heel agressief naar mij en m'n andere twee valkjes (zitten allemaal binnen in een kooi).  Hij zat ook de hele tijd te schreeuwen, het was om gek van te worden.  Omdat hij het hele huis terroriseerde en Birdy's teen er bijna afgebeten had hebben we ook besloten voor hem een andere thuis te zoeken. 
Ik heb Kleine toen op deze site gezet met z'n hele verhaal, zodat de mensen die hem wilden hebben ook wel wisten hoe de vork in de steel zat.  Niet zo lang nadien heeft er iemand gereageerd, ik heb toen contact opgenomen met die dame en we mochten Kleine toen zelf brengen, hij zou in een buitenvoliere terechtkomen bij een 40-tal andere gras- en valkparkieten.
Uiteindelijk hadden m'n vriend en ik een heel goed gevoel toen we Kleine achterlieten bij die dame en we zijn achteraf zelfs nog een aantal keer terug gaan kijken hoe het met Kleine ging.  Ook via mail hielden we contact en de dame stuurde regelmatig foto's van Kleine door.
Ik mis hem wel nog steeds hoor maar als ik zie hoe m'n andere twee valkjes opgebloeid zijn na het vertrek van Kleine en als ik de verhalen van Kleine hoor dan weet ik dat we voor 100% de juiste keuze hebben gemaakt.  Het ging toen over het geluk van Kleine en niet over het onze...
Veel succes en sterkte!

Vicky

goudvis1977

hai vicky,

ooh wat fijn om te lezen! en wat heerlijk dat kleine ook goed terecht is gekomen, want dat is het allerbelangrijkste!

Ik ben echt aan het eind van mn latijn, dit klinkt misschien wat overdreven! maar zo voelt het wel..misschien dat je dit wel bekend in de oren klinkt!

Ik zal idd het verhaal er niet mooier op maken dan het is, want als ik dat doe, dan komt puck ergens terecht waar de situatie ook niet te doen is.

Maar is naar buiten dan wel een optie??
gr monique

fikje6

Hey Monique,

Volgens mij is buiten inderdaad wel een optie.  Kleine heeft ook altijd binnen gezeten bij ons (hij was 5 jaar toen hij wegging) en heeft geen problemen gehad met de overgang naar een buitenvoliere.  De voliere van die dame had wel een buiten- en en binnengedeelte waar ze vrij konden invliegen dus als hij koud moest gehad hebben dan kon ie nog lekker binnen gaan zitten.  We hebben Kleine weggebracht op 31 augustus 2005 dus toen was de temperatuur buiten nog wel aangenaam.  Ondertussen heeft hij toch al 2 winters overleefd in de buitenvoliere dus ik denk dat valkjes zichzelf daar wel aan aanpassen!

Ik weet heel goed wat je bedoelt als je aan het einde van je latijn bent.  Een valkje wegdoen is echt het allerlaatste wat je wil doen...  Wij hebben ook vanalles geprobeert: Kleine in een aparte kooi gezet naast de grote kooi van de andere twee, een doek erover gehangen, ze apart loslaten,...  het werd er alleen maar zieliger op en we zagen dat Kleine steeds ongelukkiger werd.
De dame waar Kleine nu zit heeft in het begin wel gezegd dat Kleine een paar keer op z'n plaats gezet is in de voliere door andere valkjes en dat hij nu een heel stuk rustiger was.  Hij schreeuwde ook niet meer en heeft zelfs een nestje gehad!
Sinds een paar maanden hebben we geen contact meer met de dame waar Kleine zit.  Dit is een beetje bewust ook omdat we weten dat alles goed is nu en dat we Kleine moesten loslaten, we hebben tenslotte nog 2 valkjes die onze aandacht vragen!
Als je echt geen oplossing meer vind, probeer dan een nieuwe thuis te vinden voor Puck en ga misschien ook eens eerst kijken, je moet je goed voelen bij de plek waar je valkje naartoe gaat hé!
Alles komt wel in orde!

Vicky

Riny

Hoy Monique
Naar buiten gaan is zeker een optie voor Puck.
Maar je moet er wel rekening mee houden , dat ze toch nog tot begin mei binnen moet blijven.
Na de ijsheiligen ( 11, 12 en 13 mei) komt er geen nachtvorst meer.
Dat is ook de tijd dat binnenvalkjes naar een buitenvoliere mogen.
Dan wennen ze langzamerhand aan de koudere temperaturen en kunnen dan ook in de winter buiten blijven.
Groetjes Riny

goudvis1977

lieve allemaal,

bedankt voor jullie reactie's! Ik heb het er vandaag met mn man over gehad, en die is niet overtuigd. Onze motto is namelijk altijd, een huisdier gaat pas weg bij overlijden!! daar heeft ie natuurlijk helemaal gelijk in...

Kortom, misschien dat ik het toch nog een tijdje moet aankijken, zou een popje voor puck erbij kopen misschien een optie zijn?? Wat vinden jullie daarvan??
gr monique

Inge88

Ja, misschien is dat inderdaad een idee! Je andere valk is dus een man? Misschien dat Puck zich dan meer richt op het popje. Misschien is hij wel gewoon toen aan een pop! Hoe oud is hij? Alleen wordt het dan wel een oneven getal he.. 3

goudvis1977

hai,

puck is ongeveer drie jaar. In idd het wordt dan wel een oneven getal en wat als het popje meer naar Jack neigt.
Nou is het wel zo, dat jack erg op mij gesteld is, en mij dan ook als partner ziet. Ik denk dat puck dan ook zoveel krijst om de aanacht van jack, die dit niet aan hem geeft.

Ik vind het erg lastig hoor, ik bedoel, ik wil er best een popje voor puck bijnemen, maar heb ik dan niet straks een huis vol met valken en zou ik ervoor kunnen zorgen dat het popje speciaal voor puck is en niet voor jack!! Wanneer ik jack bv dezelfde aandacht als nu blijf geven, denken jullie dan dat ie weinig intresse in het nieuwe popje zal hebben..

En moet ik het popje dan jong nemen!!

gr monique

goudvis1977

hai, ben ik weer
Ik heb nog een andere vraag, hoe zijn jullie valken dan gedurende de dag! Zijn die ook de hele dag aan het schreeuwen!! Of zijn die op bepaalde tijden druk??

Puck is namelijk vanaf dat ik hem heb al altijd heel erg druk geweest! hij was mijn eerste valk, dus ik weet niet beter..En bestaat er zoiets als een periode waarin ze nog drukker zijn dan normaal?? want hij is op het moment echt niet meer te houden, eet niet, slaapt niet, kan alleen maar als een soort krab heel laag zitten, en dan maar schreeuwen met een heel hoog geluid!!

gr monique

Inge88

28 februari 2007, 12:15:58 #11 Last Edit: 28 februari 2007, 12:24:01 by Inge...
De enige periode die dan in mij opkomt is de pubertijd, maar dit is rond het eerste jaar van het valkje, zover ik weet.. Ik denk gewoon dat Puck behoefte heeft aan een popje, of zoals je zegt; hij vraagt om de aandacht van een ander valkje, maar die krijgt hij niet. Hij zoekt dus gewoon aandacht.
Wat je zou kunnen doen, om er zeker van te zijn dat het popje niet naar Jack neigt, is ze apart in een kooi zetten... als je dan merkt dat het een koppeltje vormt, kun je ze weer met zijn 3en zetten; het beste zou je dan nog een popje erbij kunnen zetten (voor Jack) denk ik zelf, omdat er bij een oneven getal altijd eentje buiten de boot valt (naar mijn idee)... en 2 mannetjes tegenover 1 popje wordt meestal ook niet aangeraden ivm "paringsdriften" van de mannetjes.

Ik raad je zeker aan een jong popje te nemen :) Die kun je dan ook nog tam maken, wat met een ouder valkje minder goed zal gaan.

Ik weet niet hoe groot je voliere is? Welke maten? Want misschien kun je hier uiteindelijk best 4 valkjes inhouden, maar dat moet je natuurlijk wel willen.