19 juli 2025, 15:58:27

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Quendi

Ow gefeliciteerd!! Ik ben zeer benieuwd, zou wel super zijn als ze jongen krijgen!

Rob S

Hoi Sietske,

Hier gaat het ook niet zo denderend, om de haverklap sneuvelen er eitjes en een man heeft zijn pop al verlaten. Zij zat een hele tijd alleen op het nest, maar geeft er nu de brui aan. Gelukkig heb ik wel 1 koppel dat inmiddels 2 gezonde jongen heeft.

Groetjes

•=Bonnie=•

5 april 2007, 08:58:25 #167 Last Edit: 5 april 2007, 22:45:32 by Bonnie
Het gaat straks vast beter. In mijn ogen zijn de meeste gewoon echt te vroeg begonnen en van slag.

Quendi

Ik heb het zwartkop koppel zien paren! Dus dat is een goed teken! En ze zitten ook van in de blokken dus ik verwacht over een tijdje wel eieren van ze  ;D

De ongevruchte eieren van het andere koppel heb ik uit het blok gehaald. Ze wisten het meteen hoor, dat de eieren weg waren. Wel zielig, want de man ging krijzen. Maar nu zijn ze al weer druk opzoek naar een geschikt blok.

Gr Sietske

Quendi

Jeeejj!! Ik keek vandaag in de blokken voor controle, en wat zie ik!.... (trom geroffel...)

2 eitjes van de witmaskers! Jeeejjj  ;D ;D. Ze zijn nog niet klaar met leggen hoor... Ik ben zeer benieuwd of ze bevrucht zijn, want vorig jaar hadden ze meerdere nesten en allemaal onbevrucht. Dus laten we het maar hopen. Zou wel leuk zijn, als ze EINDELIJK eens jongen hebben.

Gr Sietske

Rianne

Gefeliciteerd!!
Er moest maar eens een apparaatje of lampje komen waarmee je op dag 1 al kan zien of ze bevrucht zijn ;) ;D

•=Bonnie=•

kijk, dat gaat de goede kant op :D

Quendi

Dat gaat zeker de goede kant op :).

De geelwangen heb ik nu verhuist naar de schuur. Het grijze geelwang popje zit nu even in een hokje samen met haar potentiele partner, omdat ik met de hogedrukspuit de kamervoliere heel goed aan het schoonmaken ben. Als deze klaar is komen zij dus in de kamervoliere.
En de geelwangen zitten nu in het hok waar het mannetje al eerder met zijn exvrouw heeft gebroed, misschien herkend ie het wel en gaat ie makkelijker over op nestelen  ;D.

Ik heb vandaag weer het zwartkop koppel zien paren. De witmaskers broeden goed en het koppel dat 3 onbevruchte eitjes hadden hebben weer hun eigen vertrouwde blok weer uitgezocht om weer een nest te beginnen.

Dus het gaat nu allemaal zijn gangetje  ;).

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Nou spannend :) Wordt tijd dat er wat gaat gebeuren :)

Mijn geelwang eitjes zijn onbevrucht  >:( Toch hebben ze vaak zat ziten paren en dat zag er uit zoals het er uit hoort te zien zeg maar ;). Maar het popje is van vorig jaar dus als het dit jaar niet lukt dan volgend jaar maar.

De fallow geelwangen doen nog nix, ja... paren en in het blok zitten  ::)

Quendi

Hoi Iedereen,

Jeeeeejjj!!  ;D ;D. Het dominant pastel koppel hebben een eitje  ;D ;D. Vrouwtje lief zag ik vandaag heel netjes op het eitje broedden. Ik heb niet gekeken of er nog meer lagen want ik wil haar niet storen. Dit is voor hem en haar beide de eerste keer dat ze een nestje hebben dus alles is helemaal nieuw voor ze. Ik ben zeer benieuwd.  ;D.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

JAAAAAAAH! :D Harstikke goed. Ik ga voor je duimen dat er nog mer eitjes volgen en dat het allemaal in eens goed gaat :)

Quendi

Zo, even een update:

Het eitje van de zwartkoppen was helaas stuk gegaan. Zat een barst in, heb ik nog proberen te maken met nagellak maar er zat al lucht in het ei.

Gisteren heeft het popje haar 2e eitje gelegd, alleen dacht Pimmetje (van het bonte koppel) dat het zijn eitje was dus ging er op broedden, terwijl zijn vrouwtje ondertussen ook een eitje had gelegd in een ander blok. Ajj  ???. Dit koppel zat dus beide apart in een ander blok te broedden.

Op advies van Bonnie  ;D heb ik nu het eitje van de zwartkop uit het blok gehaald waar Pimmetje dus op zat te broedden, en deze onder het popje van Pimmetje gelegd in het andere blok, zodat Pimmetje ziet dat er ineens geen eitjes zijn waar hij dus in zat. In de hoop dat hij zijn popje zou terug vinden en gewoon in het goede blok gaat broedden. Ik heb het eitje gemerkt, maar zodra de jongen gezond worden geboren kan ik toch zien welk jong bij welke ouders hoort.

En vanochtend keek ik dus, en ja hoor, gelukkig zat Pimmetje gewoon bij zijn vrouwtje in het goede blok te broeden met dus een pleeg-ei erbij.

Ik hoop dus dat Pimmetje nu niet WEER naar het verkeerde blok gaat zodra de zwartkoppen weer een ei erin leggen. Ik hoop het niet. En morgen legt de zwartkop pas weer een ei, dus dan is het denk ik bij Pimmetje er zo goed in geprent dat hij wel het goede blok uitkiest.

En ik hoop ook maar dat de zwartkoppen door gaan met eieren leggen omdat hun blok nu ineens leeg is met eieren. Maar ze heeft nog maar 2 eitjes gelegd, dus hopelijk zijn er nog meerdere in de maak  ;).

Helaas zijn de eieren van de witmaskers WEER onbevrucht en zit ik er nu aan te denken om een goed plekje voor dit koppel te zoeken. Kweken met vogels is toch mijn grootste hobby, en een koppel neemt bij mij veel ruimte in, aangezien ik niet veel plek heb. Dus heb ik liever een koppel waar ik mee kan kweken dan dat ze niets doen. Ik vind het heel jammer, maar ik heb de ruimte hard nodig.
Ik ben ook niet van plan dit koppel te vervangen voor een ander koppel, maar om jongen aan te houden van mijn eigen koppels om te kijken hoe ze uitgroeien, want daar zou ik nu ook helemaal geen plek voor hebben en zou dus betekenen dat ik nooit een eigen jong kan aanhouden.

Dus als iemand nog interesse heeft in een koppel dat wel jongen wilt, maar nooit bevruchte eieren hebben, maar wel hele goede broeders voor misschien pleegkindjes, neem dan contact met mij op.

Gr Sietske

Ed

Hoi Sietske,

Wat een verhaal zeg jammer van het kapotten ei niks aan te doen heb ik ook gehad. Goed idee om het eitje te verplaatsen maar heb je geen nep eitjes om die eventueel in blok van de zwartkoppen te leggen. Ook jammer van de witmaskers telkens onbevruchte eieren. Ik heb ook een koppel bonte witmaskers die al voor het tweede jaar niks doen. Ik heb dan nog wel de ruimte en ben ze aan het omkoppelen. Meschien dat dat werkt maar bij mijn jongste koppel van 10 maanden heb ik twee bevruchte eieren. Ik maak kans op Bonte Bronze Fallows dus wie weet.

Groetjes
Ed

*Esther*

DE grote wisseltruc ;D
Ze worden genept waar ze bij staan!
groetjes Esther

Mandy

Jeetje, dit is echt een soap, zo zijn er slechte tijden, dan weer goede tijden en nu weer spannende tijden! ;D
Succes en hopelijk heb je straks mooie gezonde jongen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl