18 juli 2025, 21:42:53

Sietskes Valkjes 2007

Gestart door Quendi, 12 januari 2007, 21:43:07

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Sietske,

Gefeliciteerd met het derde ei maar wel vreemd ze zouden er nu toch wel op moeten gaan zitten.

groetjes
Ed

Quendi

Het mannetje zit nu al enkele uren in het blok als het goed is (hij zit niet buiten, of moet in een andere blok zitten)..

Nu maar hopen dat de pop hem zometeen zal vervangen met broeden.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Welke mutatie heeft het koppel dat nu zit te broeden dan?

Ed

Hoi Sietske,

Als dat man er nu op zit is een goed teken en inderdaad wat is de mutatie die gekweekt wordt.

En had het al een keer eerder gevraagt hoe is het met je Website.

Groetjes
Ed

Quendi

26 maart 2007, 17:59:48 #139 Last Edit: 26 maart 2007, 18:15:12 by Quendi
Hoi Iedereen en speciaal voor Bonnie en Ed  ;),

Het zijn mijn bont geparelde koppel. Nou ja.. het is die extreem bont geparelde man split cinnamon en zijn geparelde split bonte pop. Hieruit komen dus allemaal geparelden, waarvan de helf bont en een kwart uit het nest is cinnamon (poppen dus). Geen bijzonder koppel. Nou ja, ik vind de man heel mooi, maar hij is al gekoppeld aan dit popje, vind ik ook weer zo zielig om anders uit elkaar te halen.

Beetje oude foto, hier zitten ze ook flink in de rui.. Maar dit is dus het koppel. Alleen dan nu mooi in de veren  ;)

Ze broeden nu constant, dat is fijn, hoef ik me daar geen zorgen over te maken, want ik weet dat het een goed koppel is. Ze zitten op het moment saampjes in het blok.

Met mijn site is nog steeds niets gebeurt.. Ik moet er echt achteraan gaan, ik weet et...

Gr Sietske

*Esther*

bij mij beginnen ze ook met de rui!
mooie man hoor!!!

Ed

Hoi Sietske,

Dat is een hele mooie man van dat koppel dan.

Ja jammer dat de site op zich laat wachten maar hoelanger men wacht hoe mooier het zal worden.

Groetjes
Ed en zijn Eerste Eitje

Quendi

Ow Ed! Gefeliciteerd met je eerste eitje!  ;D.

Enne, de site wordt natuurlijk heeeeeel mooi  ;).

Gr Sietske

Ps: Bonnie, ze zijn nu gelukkig niet in de rui hoor, tis gewoon een hele oude foto... Wel jammer dat de jouwe in de rui zijn, want dat kost wel energie nu net in het broedseizoen.  :-\

Ed

Citaat van: Quendi op 26 maart 2007, 22:03:08
Ow Ed! Gefeliciteerd met je eerste eitje!  ;D.

Enne, de site wordt natuurlijk heeeeeel mooi  ;).

Gr Sietske

Ps: Bonnie, ze zijn nu gelukkig niet in de rui hoor, tis gewoon een hele oude foto... Wel jammer dat de jouwe in de rui zijn, want dat kost wel energie nu net in het broedseizoen.  :-\

Hoi Sietske,

Bedankt en was dat laaste niet voor Esther bedoelt want Bonnie was nog niet lanks geweest.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Hoi Sietske,

Leuk koppel toch, ben benieuwd hoe die bonte man zijn bont vererfd. Mijn vogels zijn niet in de rui hoor, denk dat je Esther bedoelde?

*Esther*

Quendi

Ow haha sorry  :-[.. dom dom dom...

Maare... weer nieuws.. Want:

Vanochtend maakte ik me zorgen. Ik zag het koppel van de eieren beide buiten het blok. Dus ik dacht aahh nee, ze worden niet bebroed.

Toen dacht ik, goed moment om te kijken of het 4e eitje er al is. Wil ik in het blok kijken; schrikt de pale fallow witmasker zich rot en vliegt eruit. Wat nou blijkt, hij broed dus op de eieren. Daarna ging hij weer het blok in zodra ik de voliere uit ging.... En daarna ging het popje van het koppel dus samen met hem broeden! Dus misschien is de vader helemaal niet de extreem bonte, maar de pale fallow witmasker!? Als zij dus met twee mannen gaat  ??? ::) :-X...

Maar ik was zowiezo van plan hem uit de grote voliere te halen en zijn geelwang popje waar ik hem aan wil koppelen, hun samen in een kamervoliere te zetten.
Dan de lutino geelwang pop en de geelwang man in het afgezette gedeelte in het nachthok.
En de dominante pastel koppel in de grote voliere, want die 2 zijn de angstig voor het hok waar ze nu in zitten. Vandaar dus de ruil...

Gr Sietske

Rianne

Nee da's niet zo handig! Denk je dat je leuke vaste koppels hebt... ;)
Veel succes met vangen ;D

*Esther*

Hhaaaaahhh
grappig bij mij was het ook al partner ruil!

gr Esther

Quendi

Nou, ik vond de partnerruil niet meer zo grappig. Want als de man zat te broeden, kwam de minnaar even langs om te kijken, en telkens wilde de vader hem dus wegjaagen, en dus zo niet op zijn eieren kon broeden. Dit ging dus achter mekaar door.

Ik heb nu dus de pale fallow witmasker apart zitten, waar eerst de zwartkoppen in zaten. De zwartkoppen zijn verhuist naar de grote voliere.

En wanneer de geelwangen naar buiten kunnen gaat het volledige geelwang koppel in het hok waar nu de pale fallow in zit, en de pale fallow komt samen te zitten met het geelwang popje in de kamervoliere waar nu dus de geelwangen in zitten.. hahaha duidelijk zo?? ;D.

Ow, en de zwartkoppen gingen meteen de blokken nieuwsgierig bekijken!! Dus ooeehhh ik zie iets groeien tussen die twee  ;D ;D

Gr Sietske