3 mei 2025, 17:48:09

los?

Gestart door kimmie, 11 januari 2007, 20:05:31

« vorige - volgende »

kimmie

hooi,

kan ik mijn valkje ook een keer los laten vliegen als hij nog niet tam is...?
kan hij daar tam van worden...?
nu zit hij in zijn kooi...
ik mag hem wel aaien... hij zet ook wel is zijn pootjes op mijn vinger...
maar als ik mijn vinger beweeg gaat hij soms weer op zijn stokkie zitten en soms blijft hij even zitten om te kijken wat er gebeurd en gaat dan weer naar zijn stokkie...

is het dan een keer goed om hem overdag een keer eruit te laten en dan te kijken wat hij doet?
Groetjes Kim, Karel en Lady

Rianne

Hoi Kim,

ik zou zelf nog even wachten. Want hoe wou je je valkje weer terug in de kooi doen als hij niet bij je blijft zitten? :)
Vangen met een theedoek is dan een optie maar het veroorzaakt veel stress en als het tegenzit kun je weer opnieuw beginnen met het winnen van het vertrouwen.

Riny

Hoy Bailey
Het is normaal dat je ongeduldig bent , maar het is niet verstandig om hem nu al los te laten vliegen.
Doordat jij je valkje moet vangen zou die zo bang kunnen worden dat die dadelijk , als die er wel aan toe is, te bang is om uit de kooi te gaan.
Mijn advies is , zorg dat hij niet meer bang van je hand is voor je hem uit de kooi laat.
Je maakt er vaak meer mee kapot als je denkt.
Groetjes Riny :D

kimmie

hallo,

bedankt voor jullie reactie...!!

groetjes kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

ginny

ik heb ook mijn valkje veel te vroeg laten vliegen,ik had compassie met haar omdat al mijn andere vogels(tamme) mochten vliegen en zij niet,en op een dagterwijl ik eten ververste ging ze er vandoor,ik liet haar maar en ze ging zelf terug naar haar kooi,ze amuseerde zich best met de andere vogels en met het speelgoed op de kooien.Dus vanaf dan mocht ze ook iedere dag vliegen.Maar ik heb het toch beklaagd dat ik niet een beetje langer gewacht heb.Omdat ik best al ver was met tammaken,het was een wild valkje uit een voliere en na een maand at ze al 1cm trosgierst uit mijn handen.maar met los te laten vliegen kom ik niet meer verder.