gewoon cinnamon gepareld of toch niet?

Gestart door leoni, 7 januari 2007, 14:05:12

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb al een tijdje deze valk maar elke keer twijfel ik toch weer over z'n wang kleur, is het nou gewoon een cinnamon geparelde of niet?
ik probeer er heel vaak foto's van te maken maar lukt bijna gewoon niet zoals de wangen in het echt zijn.
hier 2 fotp's die wel gelukt zijn:

groetjes leoni

Quendi

Hoi Leoni,

Omdat je waarschijnlijk een olijf of mosterdkleurige valk hebt, is er ook extra veel geel in de wang te zien, waardoor ik dus denk dat het wel een gewone oranje wang is, maar door het geel op een geelwang lijkt. Wel een super mooie valk. Alleen jammer van dit soort is dat de veren altijd zo rommelig eruit zien. Dat komt vaker voor bij mosterdkleurigen.

Ik zou je adviseren hem te koppelen met een geelwang man of split geelwang man, als je er achter wil komen of ze ook geelwang erbij heeft of niet.

Gr Sietske

wim roskam

weet je ook waar hij uit komt ,  ouders bedoel ik ,mvg wim roskam

leoni

hallo,

sietske,
ja ik weet dat ze cinnamon gepareld is met nog wat haha, de ene zegt met een versterkte geelfactor de andere monster enz.  :-[

wim roskam,
nee ik heb haar op een vogelbeurs gekocht, ik wilde eigelijk geen nieuwe vogel maar vond haar appart en mooi en ze kosten ook niet erg veel.

groetjes leoni

Rianne

Ik heb ook een mosterdgeelwang, bij haar is het wangvlekje echt geel. Maar zij is dan ook niet cinnamon of gepareld.
Maar vergeleken bij het valkje ernaast zou je denken dat je een geelwang hebt. :)

leoni

hoi rianne,

ja dat heb ik ook maar als ze alleen zit weer minder.
en ik kan nu ook niet meer foto's maken met andere valkjes omdat ze nu binnen zit.
en wat zouen jullie er tegen zetten? zoals sietske zei een split geelwang of een geelwang of een ook zo geel mogelijk mannetje?

groetjes leoni

Rianne

Als je zo'n man kunt vinden zou dat natuurlijk super zijn. :) Ik heb helaas een pop dus kan je niet helpen.

leoni

heei,

ja, als ik z'n zelfde kan vinden zou het mooi zijn. ik weet wel dat de man waarvan ik haar had er nog meer had zitten. en hij staat er elke maant dus zou het kunnen vragen aan hem.
maar ik heb ook gehoort dat ze ook niet echt geintereseert zijn in het blok en mannen enz. maar dat zie ik dan wel ;)

groetjes leoni

Rianne

Ik heb mijn 'vreemde vogel' nu al ruim een jaar, hopelijk wil ze van het voorjaar met m'n bonte man paren, die heeft straks de keuze uit 2 popjes ;) In al die tijd dat ik haar heb, heb ik haar 1 keer kippetje zien zitten, meer niet.

Ludo

Het lijkt met toch wel een geelwang
Ik heb zelf zo'n koppel mosterd(olijf)geelwangen, heb ze jaren bij elkaar laten zitten en er kwam niks van.
Verschillende mensen hebben al laten weten dat dergelijke poppen niet (moeilijk) kweken ?
Blijkbaar ben ik de enige met zo'n man.
Ik heb het koppel nu gescheiden en de olijfgeelwangman zit nu tegen een opalinebronzefallow pop omdat bij dergelijke vogels het geel ook versterkt is, zelfs bij de splitten.

Het zou dus ook nog kunnen dat jij een cinnamonopalinegeelwang hebt die split is voor fallow en die kweken natuurlijk wel, maar die zijn meestal nog ietsje minder geel.

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

wim roskam

beste leoni kijk eens op pagina 32 van mutaties  , dan zie je onder andere mijn valk met gele kleur ,  dit is een man  , de tkst luit valkparkiet met mosterd achtige kleur . mvg wim roskam

leoni

hallo,

rianne, het zou wel leuk zijn als ze met die bonte man gaat! en dan kijken wat er uit zou komen :D

ludo, ow oke dus ik zou er dan misschien het beste een split fallow tegen kunnen zetten?

wim roskam, mooie man, heb je daar wel eens mee gekweekt??

groetjes leoni

Quendi

Citaat van: leoni op  9 januari 2007, 09:04:13
ludo, ow oke dus ik zou er dan misschien het beste een split fallow tegen kunnen zetten?

Ja, of gewoon een volle fallow  ;D

Gr Sietske

Ludo

9 januari 2007, 18:50:48 #13 Last Edit: 9 januari 2007, 19:18:52 by Ludo
ik zou er een opalinebronzefallow tegen zetten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

wim roskam

beste leoni , ik heb al 2 jaar geen vogels meer om gezondheids redenen , ik ben er toen niet aan toe gekomen om met hem te kweken , ik had hem in de winter gekocht en in het voorjaar heb ik mijn vogels weg moeten doen vandaar , maar ik ben nog steeds valkengek want zoals je ziet ben ik hier nog steeds actief groeten wim roskam .