"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

ik zal zeker voor je duimen. Het gekke is dat er in die volière nu iedereen zit te broeden behalve Kiäro & Kiära en Fallow & Chew Chew :S...

Wel vervelend dat Fellow een eiervreter is, Yellow helemaal lam ondertussen van het eieren leggen is  ook niet goed....

Intussen liggen er al 25 eieren ;D ;D ;D:

Dito & Breezer 1
Ayko & Aylo 3
River & Mystic 3
Chew Chew & Roos 4
White & Snowy 4
Chillie & Pepper 5
Spikie & Chica 5

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Nee dat is waardeloos, de lieverd heeft nu de hele nacht op haar lege  pleegei gebroed, ze zat er vanmorgen nog. Pas toen ik wou kijken of ze er wat bij gelegd had schoof ze op. Ik weet nu echt zeker dat het Fellow is.

Yellow heeft nieuwe mineraalblokken gekregen en in haar water zit calcilux om haar een extra kalkstoot te geven na al dat geleg. Fellow ziet er ook niet fris uit... Al die rauwe eitjes die hij gegeten heeft en elke dag wippen zijn hem ook niet in de koude veren gaan zitten  ::)

*frons*, zou dat verhaal dan toch waar zijn van eieren eten en potentie? LOL  ;D

Even rust voor die twee, ik wacht een aantal dagen of Yellow nog wat legt, zo niet mag Fellow terug en krijgen ze pas buiten weer een blok, met legbatterij systeem ;)

Trouwens wel heel fijn te weten dat Yellow zelf broed, ze zag er zo schattig uit in die kast...

Tjerk

Hey,

wat een uitgedokkert systeem weer. Wel vervelend voor Fellow & Yellow en ook raar dat hij het is :S...

Te veel eieren eten is ook niet goed nee, zeker als ze rauw zijn niet....

Er liggen nu 32 eieren, waarvan drie van Valco & Yellow/Parel. Ik denk dat als ze klaar zijn met leggen dat ik dan die eieren weg ga halen, aangezien Valco verwant is aan Yellow en ik niet erg blij ben met een driehoeksverhouding.

Gelukkig komt Suprise (Bonnie) na het broeden en zal Yellow met hem apart komen te zitten. Ook Chico (pop) zal apart komen te zitten met de hopelijk Albino man ook bij Bonnie weg. Zijn/haar veren zijn vrijdag op de bus gegaan, dus nu maar hopen dat het een man is.

Spikie & Chica broeden erg goed op de zeven eieren. Ze hebben er zelf vijf en er liggen er twee van Chillie & Pepper. Ze broeden erg vast en ook redelijk vaak met z´n tweeën.

White & Snowy hebben er nu vier en ik had al besloten dat als er meer kwamen te liggen dat ik die weg zou halen, maar ze hebben zich keurig aan dat aantal gehouden. Ik wou ze niet meer als vier laten uitbroeden om te kijken of White het met z´n vleugel wel aankan, maar tot nu toe gaat dat super

Chew Chew & Roos zijn ook erg bezig alleen Chico was opdringerig naar Chew Chew toe dat die nu ook zit te broeden in diezelfde nestkast op de drie eieren van Chew Chew & Roos en twee van Chillie en Pepper. Maar als het goed is komt zij van het winter apart te zitten met een Albino man. Wel vraag ik me af of alle eieren van Chew Chew & Roos bevrucht zijn, maar weggooien doe ik zeker nog niet ;).

Ayko & Aylo hebben nu totaal vijf eieren waarvan één bij River & Mystic omdat Ayko in het begin deed twijfelen of hij wel ging broeden, omdat ik toch wou weten wat voor jongen er uit kunnen komen heb ik er dus één naar River & Mystic gelegd. Aylo heeft er later dus nog vier bijgelegd en Ayko had toch besloten maar te gaan broeden.

Dito & Breezer zijn iets later begonnen, maar hebben er nu vier + één (Chillie & Pepper) liggen. Ze broeden net als vorig jaar erg vast en ook dat gaat tot nu toe voortreffelijk.

Kiäro & Kiära lijken nu toch ergens te gaan beginnen. Ze zitten constant bij een nestkast en Kiäro is zo histig als ik weet niet hoe...

Groeten Tjerk

Rianne

:o Jemig 32 eieren! Hopelijk zit je straks ook met 32 jongen ;)

•=Bonnie=•

Suprise  ;D Suprise heeft raak geschoten en krijgt dus ten minste 1 jong met Robijn, mogelijk is het laatste ei ook nog bevrucht maar het is nog te vroeg daar wat van te kunnen zeggen :) Dat betekend wel dat ie als alles goed gaat nu eerst zijn vaderschap moet afmaken, hem weghalen als ie kinders heeft kan natuurlijk niet.

De veer van de albino is vanmorgen vroeg op de bus gegaan, dus als het even mee zit horen we van de week nog hoe of wat :)

Wat Fellow en Yellow betreft... hoezo vervelend voor hun, vervelend voor MIJ zal je bedoelen. Pfft, dat was ook meteen de laatste keer dat ik een zogenaamd bewezen koppel haal bij iemand die ik niet persoonlijk ken, alsof Fellow pas hier bedacht heeft dat ie eieren moet gaan vreten.  ::) ::)

Ik denk dat het systeem niet zal werken omdat Yellow het blok niet meer in gaat nu, het staat haar niet aan. Nu wil ik een ronde holte in een plank gaan maken zoals je veel zit in nestkasten alleen dan ietsie groter. En dan in het midden een gat zodat het ei naar beneden valt en Fellow er niet meer bij kan.

Hey mij kan je enige mate van creatief oplossend denkvermogen niet ontzeggen, wat jammer nu toch dat ik niet meer hoef te solliciteren LOL :D

Tjerk

Hey,

als ze allemaal uitkomen zou super zijn natuurlijk. Ze moeten vanaf ± vrijdag allemaal uitkomen....

Suprise kunnen we hier nog wel even op wachten ;), het is beter voor hem en z´n voorlopige pop dat ze dit in elk geval afmaken nu.

Wat betreft Fellow & Yellow is inderdaad raar. Maar wat ze bij één iemand niet doen wil niet zeggen dat ze dat bij een ander ook niet doen.

Dat hebben we hier afgelopen zomer ook gemerkt. Ik had een span zitten wat de jongen niet voerden. Nu zitten ze beide ergens anders en hebben nu een nest van vier, die ze gewoon voeren....

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Ja, maar plots beginnen met eieren eten is wel appart... da's niet iets waar ze normaal na succesvol broeden nog mee beginnen, da's iets wat jonge ouders nog wel eens doen. En het gaat niet om het opeten, want een vers eitje op de bodem van de kooi eet ie niet op, hij ruimt met het opeten dus zijn blok op  >:( Dus... hoe dan ook, ik koop geen zogenaamd bewezen koppels meer voor duur geld.

Tjerk

Hey,

dat is zeker weer iets. Maar wat voor reden het ook heeft, het blijf vervelend.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

vandaag al weer 33 eieren en een foto van onze (tamme) Roos...

Groeten Tjerk

Rianne

Haha, wat een schatje :D Grappig, mijn tamme pop wil me wel aanvallen als ik een jong pak maar ik merk dat ze twijfelt. Ze bijt niet door in ieder geval. :)

Tjerk

Haha,

nee ik mag alles met haar doen. Kroelen, optillen, eieren weg pakken of er zelfs weer onder leggen....

Groeten Tjerk

Tjerk

20 mei 2007, 10:01:48 #116 Last Edit: 7 juli 2007, 18:50:12 by Tjerk
Hey,

vanochtend de nestblokken maar weer bij langs gegaan. En "eindelijk" de eerste para piepende eieren. De eerste zouden vandaag uit moeten komen, en vanaf vandaag dus om de 2 dagen nog meer....... ;D

Groeten Tjerk

Tjerk

TWEE Donsje´s  ;D ;D....

Een van Chillie & Pepper en één van Spikie & Chica.....

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Jaaaaaaaaaah  :D Gefeliciteerd :)

Ik heb nog geen gendika uitslag  >:( Morgen ga ik ze bellen.

Tjerk

Hey,

vandaag al weer vier donsjes en een boel piepende eieren. Spikie & Chica hebben nu twee witte donsjes, Chillie & Pepper één en Chew Chew en Roos één.

Morgen verwacht ik jongen van Chillie & Pepper, Spikie & Chica, Chew Chew & Roos en White & Snowy. Dus morgen zouden er acht moeten liggen ;D ;D....

Groeten Tjerk