"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op  2 november 2007, 13:53:37
Hey Bonnie,

We zijn echt op zoek naar een tamme vogel. Kirsten heeft nog jonge vogels maar geen tamme. Behalve nog een nestje van Sebastiaan en zijn pop. Waarschijnlijk gaan we voor een Geelwang-Cinnamon-Opaline Bronze Fallow valkje.

Als het goed is zou ze me daarover terug mailen vandaag of morgen.

Groeten Tjerk



Jawel, Kirsten heeft nog een tam lutino popje. :) Maar die andere is natuurlijk ook prachtig alleen kan ik die dan nog niet voor je meenemen als ik over twee weken ga, volgens mij zijn ze dan nog te jong. Dan krijg je trouwens een zus van Bingo als dat door gaat :)

Tjerk

Owhkeey, Bingo is dan een zoon van Sebastiaan en dat is weer een zoon van Fellow & Yellow.

Ik vind die gewoon super, maar ik geloof dat ze dan inderdaad nog te jong zijn.

Cocktail & Dreams en Suprise doen het trouwens nog steeds heel goed. Ik wil het komend broedseizoen trouwens toch nog een keer proberen met die beide.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Vandaag de nieuwe Lutino Bont Opaline split Witmasker Bronze Fallow opgehaald.
Ze is net gedruppeld en krijgt ontwormmiddel. En over een poosje zal Fallow erbij
gezet worden. Ze is iets geplukt, maar dat zal wel weer dicht groeien.

En als het klikt kunnen er acht verschillende mannen en acht verschillende
poppen uitkomen:

Fallow: Witmasker Bronze Fallow split Bont
??? : Lutino Bont Opaline split Witmasker Bronze Fallow

Jonge man:
12.5 % Witmasker Bronze Fallow split Bont [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Witmasker Bont Bronze Fallow split [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Bronze Fallow split Witmasker Bont [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Bronze Fallow Bont split Witmasker [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Witmasker split Bronze Fallow Bont [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Witmasker Bont split Bronze Fallow [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Wildkleur split Witmasker Bont Bronze Fallow [X2 Lutino Opaline]
12.5 % Wildkleur Bont split Witmasker Bronze Fallow [X2 Lutino Opaline]

Jonge pop:
12.5 % Witmasker Bronze Fallow split Bont
12.5 % Witmasker Bont Bronze Fallow split
12.5 % Bronze Fallow split Witmasker Bont
12.5 % Bronze Fallow Bont split Witmasker
12.5 % Witmasker split Bronze Fallow Bont
12.5 % Witmasker Bont split Bronze Fallow
12.5 % Wildkleur split Witmasker Bont Bronze Fallow
12.5 % Wildkleur Bont split Witmasker Bronze Fallow








Groeten Tjerk

Anke

Hoi Tjerk,
Wat een snoepje, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Bedankt,

Nu een paar foto's met gewoon daglicht dan maar :P...






Groeten Tjerk

♥Debby♥

Mooi hoor Tjerk.. fikse kuif ook.. veel succes met je nieuwste aanwinst!!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Jacoba

hallo,

Met surprise, Coktail en Dreams gaat het goed. En met Joep gaat het redelijk, ik geloof dat hij zich een beetje meer op z'n gemak gaat voelen in de nieuwe kooi, maar aan èèn klein plekje plukt hij nog steeds. Ik weet ook geen manier meer om hem daar af te krijgen. Ik heb al de gekste dingen geprobeerd en probeer hem af te leiden maar ik moet opppassen hem niet steeds aandacht te geven als hij plukt, want voor hem maakt het niet uit of het nou negatieve aandacht is of positieve. Het is nog steeds mijn lieveling. Hij vergeeft mij alles direct. Niemand mag hem zomaar kroelen alleen ik, hi hi heel soms als ik niet in de buurt ben neemt hij genoegen met iemand anders. En oma, ik weet niet maar oma is gewoon op. We hebben haar al tien jaar en ze was al niet jong meer toen ze hier kwam, heeft twee mannen overleeft en trekt de laatste paar jaar met Yellow op. Alles in de voliere is aangepast aan haar want vliegen kan ze niet meer, maar klimmen als de beste. Verder ga ik een jong valkje bij Kirsten ophalen als viend(innet)je voor Joep. Ik hoop dat Joep iets aan hem/haar heeft.





Groeten Jacoba

•=Bonnie=•

Hoi Jacoba,

Ik probeer met Kirsten en Bianca net af te spreken dat we zaterdag de 24ste de grote valkenruil doen. Ik heb er namelijk 3 bij Bianca gekocht (gaat er 1 van weg), 1 bij Kirsten, Kirsten 1 bij mij plus ik neem nog een valkje mee die kant op voor iemand die daar in de buurt woont.

Ik zou jullie vogel dan ook mee terug kunnen nemen mits jullie hem/haar datzelfde weekend bij mij kunnen ophalen want die van jullie kan niet bij mijn quarantaine vogels omdat die onverwarmt staan.

We moeten alleen nog even kijken of Bianca ook die datum kan, heb ik nog geen bericht van gehad.

Caroline

Een leuke combinatie die je wilt maken maar zijn ze niet beide (witmasker bronze-fallow X lutino) met rode ogen??

Ik zag dat de lutino al een kale plek op zijn bolletje had.  :-\

Misschien beter op zoek gaan naar een split valkje.

ZO maar een idee hoor.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jacoba

hallo,

Bonnie ik weet niet of mijn valkje dan al zelfstandig genoeg is om  al weg te kunnen, maar  ik houd jou aanbieding in gedachten, al zou ik graag gewoon met je meegaan. En anders kan ik haar misschien maandag, dinsdag of woensdag( 25, 26 of 27 nov.) ophalen. Ik mag graag even bij anderen ideeen opdoen en ervaringen uitwisselen. En ik zie graag waar mijn valkje vandaan komt. Helaas en eigenlijk beter voor Oma maar mijn oudste valkje  is vanavond overleden. Gelukkig voor haar heeft ze niet geleden, het was pats boem over. Zij was samen met haar eerste man het koppeltje waar ik mee begonnen ben. En het valkenvirus heeft hard toegeslagen want zoals jullie in het dagboek kunnen lezen zijn er nog veel meer valkjes bijgekomen in de tien jaar dat ik haar gehad heb. Joep heeft vandaag niet geplukt misschien juich ik te vroeg maar ik hoop dat ik hem eraf heb. De baytril van de dierenarts heeft de huid in elk geval veel rustiger gemaakt. Maar het plukken schijn je zo snel mogelijk te moeten stoppen,  zodat het geen gewenning wordt.
Zo dit was het voor nu wel weer.
Groetjes Jacoba.

Tjerk

Hey Caroline,

Dat roodoog x roodoog geen ideale combinatie is weet ik, maar de Lutino is geplukt door de ouders en gigantisch groot. En Fallow heeft niks geen kale plek, niet eens licht bevederd en is ook heel erg groot.

Ik ga het gewoon op de gok een keer proberen, mocht het niet lukken ga ik als nog op zoek naar een split valk.

Groeten Tjerk

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Tjerk

Hey,

Vanochtend geprobeerd de vogels in huis te douchen. De valken vonden dat maar niks, maar uiteindelijk lag Amore d'r helemaal doorheen te rollen.

Ook de Groene Catharine ging er helemaal voor :D








Groeten Tjerk

Mara

Hoi Tjerk

Leuke foto's van de catharina. Geweldig om te zien.

Mara

Silke *


Hoi Tjerk,

Ik heb zo eens zitten bladeren in je boekje en je hebt echt PRACHTIGE valkjes hoor!  :o
Zeker die in je handtekening (Mystic geloof ik?)
Leuke foto's van de catharina!
Ze doen echt alles om wat water op te vangen  :)

Groetjes
Silke x