"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Rianne


Tjerk

Hey Rianne,

hij volgens mij wel heel moeilijk ja.

Ik ga vandaag de broedkooien schoonmaken, en alvast klaar maken voor de 2 spannen die ik daar ga laten broeden.

Kiäro & Kiära gaan daar zeker weten broeden.
en het tweede span voor de andere broedkooi word denk ik River & Mystic.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

we hadden vandaag ineens een boel lawaai bij de volière. Er kwam zo ineens een sperwer aangevlogen tegen de zijkant van de volière. Net op de plek waar een boel valken zaten. Voor de roofvogel zeker niet de meest ideale plek om ze te pakken, maar als hij honger had.

Ze zouden ± 8 keer beter zien als een mens, dat wil dus zeggen dat ze je haast de naden van je gulp moeten kunnen tellen. Maar vlak voordat hij de volière raakte leek hij te schrikken, alsof hij dat gaas nog niet gezien had.

Maar was hij toen ook door gegaan met z´n duik dan had hij waarschijnlijk wel een valk geraakt/verwondt. Het is hier in elk geval weer de tijd dat de roofvogels opduiken. Altijd de eerste in Februari.

Heeft er iemand ook foto´s van een roofvogel op, of vlak bij zijn of haar volière. Ik heb nog een foto van een sperwer op onze volière van een paar jaar terug die ik binnenkort even zal opzoeken.

Groeten Tjerk

P.S. Wanneer gaan jullie de nestblokken in de volière ophangen, aangezien het nogal raar weer is.

Rob S

Hoi Tjerk,

2 a 3 weken geleden had ik een slechtvalk bij de voliere, dat zijn ook van die vogels met supergoede ogen. Hij heeft toen een diamantduifje te pakken gehad door het gaas heen. Deze had een wond op de borst, maar is wel hersteld. En vanmiddag zat er weer een slechtvalk bij de voliere, hij ging er met een noodgang op af, 5 keer over. En hij bleef wel tegen de voliere aanzitten. De laatste keer stond ik zelfs op een afstand van 2,50 meter van de slechtvalk; ik wou net de voliere in om de vogels naar binnen te halen.

Groeten

Tjerk

Hey Rob,

op de één of andere manier kun je soms toch best wel dicht bij ze komen. Je hebt mazzel dat je duifje weer hersteld is. Wij hebben ze hier ook vrij vaak vanaf februari regelmatig bij de volière zitten.

Zelf wil ik nadat ik deze opleiding afheb, een een tweejarige stage doen bij een valkenier en daar uiteindelijk ook werk in gaan vinden.


Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

ik ga vanavond een nieuwe man voor Chew Chew halen. Een Witmasker Bont Bronze Fallow man. Samen met Chew Chew, krijg je daar:

Bonte Witmaskers split Bronze Fallow en Witmasker split Bont Bronze Fallow jongen uit, ongeacht wat voor split Chew Chew heeft. Want dat weten we helaas niet, omdat de man waar ze weg komt zich niet echt bezig hield met mutaties.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Hey Tjerk, ik verwacht natuurlijk wel een foto van die nieuwe man he :)

Tjerk

Hey Bonnie,

ik zal morgen even foto´s neerzetten. Het is een mooie volle man, zonder kale plek. Dus ik ben in m´n nopjes.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•


Tjerk

Ja, ik zla ze even bewerken en dan hierneerzetten.... Ook zal ik even foto´s maken van de nieuwe Catharina´s.

Cobalt Blauw x Lichtgroen split Blauw

Bonnie, wanneer ben jij trouwens van plan om de nestkasten op de gaan hangen i.v.m. het wisselende weer.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 24 februari 2007, 20:28:07
Ja, ik zla ze even bewerken en dan hierneerzetten.... Ook zal ik even foto´s maken van de nieuwe Catharina´s.

Cobalt Blauw x Lichtgroen split Blauw

Bonnie, wanneer ben jij trouwens van plan om de nestkasten op de gaan hangen i.v.m. het wisselende weer.

Groeten Tjerk


Aanstaand weekend gaan de blokken er in, ze doen de eerste ronde binnen en verhuizen dan pas naar de buitenvluchten. Dan weet ik zeker dat het niet meer te koud wordt en hebben we nog even tijd voor de voliere. Ander voordeel is dat ik wat eerder jongen heb en met vakaties beter uit kom :)

Ben benieuwd naar de foto'ds :)

Tjerk

Hey,

ik wou ook nu ergens Dito & Breezer in een broedkooi doen samen met Kiäro & Kiära in de ander broedkooi.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•


Tjerk

Hey,

hier zijn wat foto´s van Taco & Ina.


Taco & Ina


Taco & Ina


Taco


Ina

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•