"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi Tjerk,

Leuk dat jij ook een dagboek bent begonnen.
Zo kan ik lekker goed in de gate houden wanneer jij een split lutino geelwang jong hebt voor mijn lutino geelwang pop die ik hopelijk ga kweken uit mijn eigen lutino geelwang mannetje. en als hij split gepareld is, of echt gepareld is, dan is dat helemaal geweldig.
Ik vind lutino geelwang gepareld het mooist  ;D.
Maar voordat ik bij jou een split lutino geelwang mannetje bij jou ga (mag) reserveren, moet er eerst bij mij een dochter worden geboren die ik zelf aanhou.

Gr sietske

Tjerk

Hey Rianne,

dat zou best kunnen, ik hoop er van het zomer achter te komen.

Hey Sietske,

dan kunnen we eventueel nog wel ruilen. Dat zou inderdaad hardstikke handig zijn.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

de foto van Mystic staat er nu ook tussen.

Groeten Tjerk

chica

hallo
ik had eens een vraagje de valkparkiet die op pagina 1 staat die 24 jaar is wat voor mutatie is dat?
egt heel speciaal dat zij al zo oud is ze heeft  zeker een heel goed leven!
nog veel succes met je volgende kweek
jammer genoeg kunnen die van mij niet kweken want het zijn twee mannetjes al vind ik het eigelijk niet zo erg want dan moet ik de kleintjes weggeven en dat zou ik nooit willen.Ik mag maar 2 valkjes hebben van mijn ouders
nou nog veel plesier met je valkjes en groetjes ilse ;D

Tjerk

Hey Ilse,

Oma is een Wildkleur Opaline split voor ??? valkparkiet. Splits weet ik helaas niet, omdat we in 2001 voor het eerst hier met haar gebroed hadden, maar de man die ze toen had was toen al 15 en helaas onbevrucht.

Succes met je twee valkje  ;)

Groeten Tjerk

chica

ow ok mooi valkje trouwens die oma valkparkiet grappig dat je hem oma noemt
ik had eens gehoord dat wildkleurige ouder worden dan bijvoorbeeld fallow of sterker zijn is dit waar?
groetjes ilse

Tjerk

Hey Ilse,

ze zeggen van we. Ze heeft hier twee mannen gehad, de eerste had ze al toen wij haar kochten deze man is ook ± 20 geworden, daarna had ze onze 1e Lutino als man welke 19 is geworden.

Ook hadden we toen winter 2006 een Cinnamon man "Isa", hij is 21 geworden. Het was een vrij rustige man. In de zeven jaar dat wij hem hadden, hebben we hem nooit één keer horen fluiten of echt krijzen. Het mooiste was dat wanneer er jongen in de steek werden gelaten 8wat twee keer is voor gekomen door een jonge pop die door omstandigheden 2 keer alleen heeft zitten broeden) hij de jongen vrijwel in z´n eentje op ging voeden.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

voor Chew Chew heb ik gister bij Bonnie een Witmasker Lutino split (X2 Opaline) kanssplit Bont (X2 Cinnamon) mannetje gereserveerd.

Alleen zit Chew Chew een beetje bol sinds gister, wat mij een beetje zorgen baard. Als dat blijft aanhouden dan gaat ze snel onder een warmte lamp.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

alle foto´s staan nu bij de valkjes....

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

wat voor mutatie is Ayko precies?... Zijn wangvlek is veel lichter als die van z´n ouders, als die van zijn opa´s en oma´s. Ook is hij lang zo geel niet als ze voorgeslacht, hij is echt een soort van wit.



Groeten Tjerk

*Yvon

Hoi hoi

Ik wilde eventjes zeggen dat je prachtige valkjes hebt.
En om eerlijk te zijn.....Ayko!!!  :-* :-* :-*
En die leeftijden,wooooow  :o
Dat moeten die van ons nog maar zien te halen.
De oudste bij ons is 5 jr.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Tjerk

Hey Yvon,

bedankt. Zelf heb je ook heel mooie valkjes ;). En op die vijf jaar hopen we allen, dat daar nog veel jaren op mogen volgen toch.

Ik hoop ook dat Oma het nog een poosje volhoud. Konstant wordt in de winter wat magerder en denken we dat het toch een keer overgelopen zal zijn. Maar goed dat denken we al zeker vijf jaar.

Groeten Tjerk

Rianne

Hey Tjerk,

Jouw Ayko (ik heb ook een Ayko haha) is volgens mij gewoon bont gepareld. Ik heb ook een bonte valk, Tiaro, en die is op sommige plekken ook wat zachter van kleur. :)

Tjerk

Hey,

daar zat ik zelf ook al aan te denken dat het komt doordat hij eigenlijk helemaal geen geel heeft. Hij is vrijwel over zijn hele lichaam wit, behalve bij zijn wangvlek waar hij wel weer geel is, maar ook dat is zachter geel.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

ik heb vandaag weer wat foto´s van dizzle gemaakt.
Daarom zet ik nu even deze 2 foto´s onder elkaar neer.
Aan jullie het verschil te zoeken.



Groeten Tjerk