29 maart 2024, 16:27:18

probleem met sepiaschelp

Gestart door tamara, 2 januari 2007, 21:32:30

« vorige - volgende »

tamara

Ik heb sinds 4 december 2 valkparkieten. Er hangt een sepiaschelp in de kooi maar wat een  :censuur ding!!!
Wie heeft er nog meer problemen met de sepia schelp op te hangen??
De haakjes laten los, breken af of werken gewoon niet.
De tie rip past er niet om heen. In de voederklem slopen mijn 2 valkjes de sepiaschelp in 1 dag!!
Wat moet ik doen!! ??? ???
Alle tips zijn welkom

groetjes tamara en tequila en amigo

Ivy

Hoi.
Ik maak altijd twee gaatjes in de sepia en dan bind ik het gewoon met een touwtje vast. Die klemmen werken niet, die haal ik gewoon weg.
Gaatjes maak ik met een priem.
Als ze het in 1 dag slopen dan zal het meer voor de lol zijn dan voor de calcium :D. Heb je genoeg afleiding in de kooi? Mooi om te slopen zijn bijvoorbeeld wilgentakken.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Tamara
Wij boren ook altijd 2 gaatjes in de schelp.
dat werkt prima.
Groetjes Riny :D

Inge88

3 januari 2007, 10:23:18 #3 Last Edit: 3 januari 2007, 10:25:46 by Inge88
Er bestaan ook van die speciale knijpertjes voor vogel kooien. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
http://www.valkparkiet.net/N_art_29.html

Ivy

Hoi!
Met die knijpers kan je goed trosgierst vast maken, wel zijn ze alleen geschikt voor bepaalde types kooien (ik geloof Ferplast en de tralies zoals Ferplast heeft).
Maar voor sepia zijn ze volgens mij niet goed. Ik kan het ook mis hebben...
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi,

ik maak de sepiaschelp altijd vast met een tie rib. Past perfect hoor.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Tamara

Pap boort hier altijd een gat in de schelp en dan touwtje erdoor en klaar. De valkjes vinden het geweldig om de schelp om en om te draaien.

Liefs

mara

tamara

hallo iedereen, bedankt voor de tips. :)

Ik heb 2 van die voerklemmen(zie foto:rode en gele klem) maar daar doe ik alleen fruit enz. in want als ik de sepia daar op hang dan slopen ze die.
Wilgentakken is geen oplossing, als je goed naar mijn foto kijkt zie je dat de kooi vol hangt met wilgentakken die ik gebruik als zitstokken. ;)
Ik heb het ook met tieribs geprobeerd maar die gingen niet om de hele sepiaschelp heen.
Het idee om 2 gaatjes te maken is een goede oplossing, ik zal dit zeker gaan proberen. ;D

groetjes tamara en tequila en amigo

Paauwtje

Ik zie ook dat je van die trosgierst knijpers hebt.
Ik gebruik die er is alleen een probleem ze zijn dan na die tijd niet meer de grote als dat je ze nieuw koopt. ze rekken iets op.
Bij mij slopen ze ze overigens niet als ik er sepia aan hang.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Dafrinja

Hoi!
Ik heb die klemmetjes van t plaatje, en bij mij gaat t nog altijd goed.
Alleen gaan ze er bij mij op zitten en gebruiken als zitstok. Maar hij zit bij mij wel goed vast. Maar dan heb ik niet die megadingen, ik heb de gewone, in verpakking zittende, sepia. En niet de losse grote. Want die had ik wel s voor Crazy, en zo af en toe viel ie er dan wel s vanaf, omdat ie dan eigenlijk te dik was voor t klemmetje, dus nu gebruik ik de dunne.

Succes! en   :-*  :-*   voor Tequila en Amigo

Dafrinja

ps: hoe gaat t met het tam maken?

chica

ik had er ook altijd problemen mee zoon onhandige dingen.
ik heb nu in de dierenwinkel een ijzeren opvangertje gekocht het is moeilijk uit te leggen het is een eigelijk een soort van "u"vorm je legt je sepiablokje in de "u" en aan de achterkant hangen haakjes zodat je aan de kooi kunt hangen wekt heel goed. Je moet maar eens vragen in een dierenwinkel of ze dat hebben
groetjes ilse

Rianne

Citaat van: Inge88 op  3 januari 2007, 10:23:18
Er bestaan ook van die speciale knijpertjes voor vogel kooien. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
http://www.valkparkiet.net/N_art_29.html


Zulke knijpers gebruik ik ook voor de sepia. :)

rinuspro

Ik gebruik altijd gewoon een houten wasknijper, gaat prima en die wasknijper kan  op het gemak weer geslooptworden.

tamara

ik heb nu twee gaatjes gemaakt en het met een tierib vastgemaakt.
Werkt prima!!

Iedereen bedankt voor de tips.

En voor dafrinja:
tammaken gaat steeds beter zie mijn dagboek: tequila en amigo en bazin tamara



groetjes tamara en tequila en amigo