3 mei 2025, 09:25:27

Kattenbakkorrels?

Gestart door Valerie, 5 november 2007, 21:29:11

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Ik weet dat hier meerdere mensen zijn met katten.
Mijn vraag: welk kattengrit (voor de kattenbak) gebruiken jullie en wat is de tevredenheid?
Er zijn zoveel verschillende merken en prijzen.. Ik zie het bos door de bomen niet meer.
Iemand ervaring met Bogena?

Groetjes,

Valerie

*Yvon

Hoi hoi

Onze katten mogen het op deze grit doen  :D

Ik heb een site gevonden,die je keus miss wat makkelijker maakt in het uitzoeken van grit.  ;)

http://www.zwerfkattendordrecht.nl/Alles_over_katten/Kattenbak/kattenbakvulling.php

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Valerie,

Wij gebruiken houtkorrels. We zijn er zeer tevreden mee. Voornamelijk omdat je het helemaal niet ruikt. Het verpulvert en het droogt op.
Daarnaast is het zo dat de houtkorrels gewoon in de  kliko of sulo (of hoe je het noemen wil)  kunnen. We doen het gewoon in de groene container en daardoor stinkt die bijna niet en is het  redelijk schoon van binnen vooral in de zomer  :)
Het is een nuttige bijkomstigheid.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij de grote ontlasting er elke dag uithalen.

We krijgen vaak het compliment van gasten dan ze nooit merken aan de geur dat ons huis vol met dieren zit...  ;D (konijnen, vogels...nog meer vogels... nog meer vogels, kat en vissen)
Ik gebruik trouwens de houtkorrels ook voor de konijnen  :)

Wij gebruiken qua merk... Plospan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Monky

Valerie

Hoi!

Dankje!!  :-*

Yvon, Dankje voor de link! Interessant!

De vorige eigenaar gebruikt ook die biofresh. Die is (dacht ik) een stuk duurder, vandaar mijn vraag. Zoveel verschillende merken...
Zij gooit het ook in de groene bak en het ruikt ook niet.
Ja, tuurlijk, iedere keer de ontlasting eruithalen. Anders gaat het altijd stinken. Dat ben ik zowieso van plan. Ook omdat ze een open bak zal hebben in het begin. Dan is dat echt geen zicht. ;)

Valerie

Die site is echt geweldig, Yvon. Staat een boel interessante info bij die ik nog niet kende. ;)

Rianne

Ik gebruik gewoon die van het eigen merk van de Deka. :)

Yvette

Die van mij doen het alleen maar op steentjes (grint)

Bello

Hoi Valerie

Wij gebruiken de Biokat in een gele zak.We hebben 3 katten en als ze een plas doen en een hoopje word dit een klont en die schep je er zo uit.

Wij halen 3 à 4x perdag de klonten uit de bak en dan ruik je de bak ook niet.

wij hebben een grote hobbiebox als kattenbak want onze Jamie (Raggdoll) is nogal groot de de kattenbakken die je kunt kopen waren te klein.

Wat voor vulling in de kattenbak is ook belangrijk want katten gaan soms niet zo maar op iedere kattenbakvulling zitten).

en er zijn katten bij die echt niet op een afsluitbare bak gaan (de geur kan hier soms langer in blijven zitten).

Ja katten blijven nu eenmaal aparte dieren hoor ;D ;D

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Valerie

Tja er wordt niet voor niks gezegd dat katten personeel hebben.  ;D

Bello

hihihi

Personeel?

Moet je op de foto kijken wat moet je hier nu tegen zeggen?

Hoe zo in de mand? hier liggen we prima
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Valerie

HAHAHAHA, en jij 's nachts naar haren vangen op je rug zeker?  ;D ;D ;D

Bello

hihi

Ze waren heel stilletjes de slaapkamer opgelopen en natuurlijk weet je niet wie er als eerste op de kamer was.

Gewoon ff met de harenklever over de plekken gegaan waar ze hebben gelegen.

De deur van de slaapkamer is normaal altijd dicht en mogen ze sávonds altijd bij ons liggen als we tv kijken.

Dorothé

Valerie

Ik ben daarstraks inkopen gaan doen voor Daisy...
Ze zal hier niks tekort komen. Heb de biokats fresh korrels gehaald. Haar peperdure eten van de DA (Hills t/d). Maar dat bouwen we wss wel af, want ze krijgt dit enkel ter preventie. Dus heb bij de DA meteen raad gevraagd hoe en wat voer dan. Scheelt wel een aantal €.
ook even Rodi lamshart gehaald (dat is ze ook gewend).
Als ik haar meteen wat anders geef, komt het nooit goed.
Enek de voerbakjes die ik wilde, ging niet door. Die ene maat was uitverkocht. Dan maar snel 1 bakje gekocht (water krijgt ze toch via een fontein), simpel RVS, maar die dan wel over de vloer kan glijden terwijl ze eet.  ::)

De krabpaal is in huis. Wordt nog een hele klus om die in mekaar te zetten.