8 mei 2024, 07:18:23

Kooi voor 1 valkparkiet

Gestart door Inge88, 31 december 2006, 15:06:20

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi Inge.
Zelf had ik vroeger deze papegaaienkooi van www.goedkoperkanniet.com.

Toen kostte die 120 euro, drie jaar terug was dat, nu 135.
Afmetingen zijn 59x59x150, en tralieafstand is 2cm.
Maar ze hebben ook andere kooien rond 100 euro, en die zijn wel nieuw, dus je kan zeker voor minder ook een goede maat kooi kopen.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inge88

Die kooi ziet er wel goed uit.. en die bak eromheen kan er gewoon af?

Ivy

Hoi.
De opvangrand hoef je niet erop te monteren inderdaad.
Ik was erg blij met de kooi, voor twee helemaal geweldig (hij werd te klein op een gegeven moment).
Hij is ook in het wit te krijgen, maar die heb ik nog niet 'live' gezien, dus ik weet niet hoe het eruitziet. Hij is dan wel een stukje goedkoper.
Groetjes,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inge88

Ik zag 't. Maar bruin/goud is niet echt mijn kleur.. dus die wil ik dan sowieso niet. Ik zag deze kooien nog op marktplaats.. lijken er best op!

klik 1


klik 2

maarja, zit mezelf lekker te maken... m'n ouders willen dat ik wacht met kopen, eerst maar zekerheid over het krijgen van een jong valkje.



Mara

Hoi Inge

Ik heb zelf twee ferplast kooien die al dikke 18 jaar meegaan. Eigenlijk sinds ons eerste valkje. Alleen de onderbakken zijn een paar keer vervangen maar de kooien gaan lang mee.

Succes met de zoektocht.

mara

tamara

Ho inge88,

200 is inderdaad veels te duur voor een jockkooi want dat is de nieuwprijs.
Deze kooi is ook niet geschikt voor je valk, dit is een groter type kooi speciaal voor papegaaien.
Kijk maar eens goed naar die foto waar de grijzeroodstaart bovenop de kooi zit. De papegaai lijkt zo op de foto heel klein terwijl hij toch minstens 10 keer zo groot als een valkparkiet is.
De tralieafstand is te groot voor je valkje hij kan er in klem komen te zitten.
Een tip::
Kijk goed rond op marktplaats en betaal niet wat ze vragen.
50 euro is meer dan genoeg voor tweedehands kooi.
Ik zelf heb sinds 4 december 2 valkparkieten. Ik wilde een kooi met standaard omdat ik ook nog 2 honden heb. Ik zag een hele mooi van ferplast in de winkel voor ruim 100 euro.!!
Ik ben toen op marktplaats gaan kijken en daar stonden verschillende van deze kooien op,  varieeerend van 20 tot 50 euro.
Ik heb mijn kooi gekocht incl. 3 zitstokjes, 2 voerbakjes en 1 schommel voor 12,50!!
Je begrijpt dat dit dus echt een koopje is en dat ik gewoon geluk had.
Ik wilde je alleen even duidelijk maken dat een goede kooi niet perse duur hoeft te zijn.
Succes met zoeken!!

groetjes tamara en tequila en amigo

Inge88

Bedankt voor je reactie Tamara. Maar hebben niet heel veel mensen op dit forum ook zo'n zelfde jockkooi waar ze valkparkieten in houden?
Ik ga nog beter op zoek naar een kooi! maar ik heb nog de tijd  ::)

Inge88

8 januari 2007, 17:04:29 #22 Last Edit: 8 januari 2007, 17:08:14 by Inge88
Ik heb zojuist een reactie gekregen op mijn bod van 40 euro op deze kooi. Ik mag hem komen ophalen. Als ik hem in huis heb zal ik er nog es een foto van maken.

<a href="http://dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-vogels/63216934-mooie-vogelkooi.html?return=eJwli%2BsKgzAMRt9F0H%2Bz9gazIsO9SadlLa2m2DLcxt596QYhOedLohVVb6e6ISnaC1Ulo%2FfZDjbnqAjxEM3Wrnr3OQatc2q3QBZndrOdsDKYm7GARix4%2Fw89gMPxgLsJicyUy3Nr8xouRxhps6QxQ80nWvNrwDbxXhZkJcPTwhn55WLBo8RMCNoVe6JJJqkoL4tDY7LrygrSz5o40mr4fAEvykCg&df=1&fta=eNpFkstuwyAQRf%2BFRdbzhGFQviWylKqy5KpR3Ufaqv9ewDHemSNzuQdm8ui%2Fq5uHj7fl8jktayirJ%2FZwX854uq7n91fHsqBz1rKQI6uV5d1%2F5ltZ7o4kglCWb1dSFC3X2UkBoLyu9et0O2MLFA%2B36fkplLmGrV7j52s9aXIG%2F50dSq8Qs2hmjvtvGxJNmBuigUiZUkN8IEGDhuRAlNEa0gOhiTYUd8QWLUpDaaDIhD3eBkJG6fF5IEg1rlcd9au55t4VR38iNaXO6GCisrFhQAgpbnuHAoHETRSHA8YYsRfGeLAauOUNC1AD6fo4NGpcsu6Pu4cZa6KuRsMDuDbkzoYHUHrcHdHYi2zSuxAfrN7UxuRgEK33o93DEhDH7ka7R30KAt7OTQeDlLsH2WBJlba83aM%2BWX2Teu7f6tnDy3S%2FtImrQ3btI0Eepq82iuAhPNafY%2F33DwJ8uww%3D" target="_blank">klik klik</a>

Inge88

Ik heb de kooi dus gisteravond opgehaald. Maar waar ik dus pas achter kwam toen ik thuis kwam, was dat ie dus blijkbaar een tijd heeft buiten gestaan! Hij zit vol met water, in de buizen frame van de kooi. Maar hij is dus ook helemaal niet schoon gemaakt ofzo en veel roest op de tralies en een klein beetje roest op 't frame aan de onderkant, waar de bak in geschoven wordt en 't valkje dus wel bij kan. Ook mis ik 1 van de 4 flexiglas plaat die troep tegen zou houden. Hoe stom ben ik geweest om de boel niet beter te checken! Ik ben dus vandaag van 10 tot half 5 net bezig geweest om die kooi schoon te maken, roest op de tralies grotendeels weg gekregen met een schuursponsje, maar ben nog niet klaar! Ik moet de roestplekken in de buurt van de bak nog schuren verven met collores die nogmaals roesten voorkomt, en dan weer over verven met metaallak, die volgens de verkoper niet giftig is als 't is droog is. Dan nog een stuk plexiglas plaat kopen, waarvan ik dan meteen 4 stukken maak die ik tegen de kooi kan schuiven. En dan hoop ik klaar te zijn  :)
Verder vind ik de kooi wel heel mooi en ik denk dat ik na dit alles een hele mooi kooi heb  :) Ook al kost 't uiteindelijk meer.. en dan vroegen ze er in eerste instantie 70 euro voor >:(

Inge88

Zo, eindelijk is de kooi dan opgeknapt! De plexiglas plaatjes moeten nog komen. M'n vader gaat dat regelen ::)


chica

nou deze kooi is wel heel mooi geworden hoor.
dat heb je goed schoon gemaakt.
heb je het valkje al?
groetjes ilse ;D

Inge88

Dankje  ;D
Nee, het valkje heb ik nog niet, helaas. Ik moet nog een tijdje wachten. Ik krijg een valkje uit het nestje van Linda, en die valkjes moeten nog geboren worden  :D.