7 mei 2025, 22:54:06

acceptatie

Gestart door john-1, 14 januari 2007, 01:14:19

« vorige - volgende »

john-1

Hallo.Ik heb nu voor mijn lutino chiko die 15 maanden alleen is opgegroeid een popje shelly erbij gekocht.Zij is een mooie cinnamon geparelde.Zij is nu 2 jaar.Allebei tam.Heb haar nu 6 dagen.Vanaf 8 januari.Omdat ik overdag werk zat chiko maar alleen en was heel blij als ik s.avonds thuis kwam.Heb nu een popje gekocht voor hem.Eerst een kooi naast de binnenvoliere gezet.Chiko zit in de binnenvoliere.Was ff wennen voor shelly na de auto rit en omgeving.Na 2 dagen was ze veel bewegelijker en riep naar chiko en wilde ook naar hem toe.Ik dacht .dat wordt oorlog in de kooi maar viel reuze mee.gezien ook chiko alleen is op gegroeid.Dus heb ze bij elkaar gezet in binnenvoliere.Gaat goed maar chiko pikt haar herhaaldelijk.shelly snauwt terug en verder niks.Maar ze wordt niet met rust gelaten.Heb ze maar weer ff uitelkaar gehaald.Wat nu ff te doen.Moet ik zo verder gaan.ff bij elkaar en dan weer apart in kooi of moet ik ze in de grote kooi laten zitten.Vond beetje zielig voor shelly.Bedankt voor antwoord.
Groet van John ;)

danielle

Toen ik een nieuw vriendje had genomen voor mijn grasparkiet, had ik ze eerst samen los laten vliegen in de kamer. Zo konden ze zelf bepalen of ze bij elkaar wouden zijn of niet. Uiteindelijk kozen ze beide de grote kooi om weer in terug te gaan. Toen heb ik dit ook zo gelaten. Als je ze constand bij elkaar zet en daarna weer apart, is een beetje verwarrend voor hun. En ze moeten toch gaan bepalen wie de baas wordt etc, en dat is in het begin gewoon flink gekibbel. Zolang ze elkaar niet tot bloedens verwonden, zal ik ik ze gewoon bij elkaar laten zitten.

Martha

Hallo John,

Toen ik voor Oezie mijn popje een man (Pino) had gehaald heb ik ze eerst ook apart gezet.
Oezie vliegt veel los en vloog continu naar Pino zijn kooi.
Uiteindelijk heb ik (na een paar dagen) het klepje van Pino zijn kooi open gezet (Pino had nog nooit een uitgang van een kooi gezien dus had geen idee hoe dit werkte) en toen kroop Oezie er vanzelf bij in.
Daarop het klepje dicht gedaan en gespannen afgewacht.
Zo nu en dan werden er wat snavel-zwaard-gevechten gehouden maar dat was ook snel weer afgelopen.
Als Oezie er genoeg van had liet ze me dat luidmondig weten.
En zo ging ik door totdat ze 's avonds rustig in dezelfde kooi in slaap vielen en het eigenlijk zielig was om Oezie eruit te halen.
Nu vliegen ze allebei continu los en slapen eigenlijk nooit meer in de kooi maar op hun favoriete schommel.
Echte liefde is het nog niet maar het eerste broedseizoen moet voor deze twee nog komen dus dat komt vast goed.

Wipwappen hebben ze ook één keer geprobeerd maar daar zijn ze allebei zo van geschrokken dat ze het niet weer gedaan hebben.

Dus uiteindelijk zal het wel goed komen, uiteraard niet zonder slag of stoot want pikorde bestaat ook bij valkparkietjes.

Veel succes,
Groetjes Martha, Oezie en Pino ;)
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Martha

Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008