Hallo...ik ben ruud...en dit is PINO

Gestart door Ruud, 7 januari 2007, 22:07:26

« vorige - volgende »

Ruud

Beste mensen...

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een valkparkiet..
Volgens de kweker is hij nu een 8 weken oud...
Hij is met de spuit grootgebracht en tam...hij laat alles met zich doen.
Alleen als je met een vinger van onderen voor hem komt begint hij wat te protesteren en wilt hij bijten...het blijft echter bij knabbelen...en wat schreeuwen...

hij...of zij fluit af en toe en is gek op blinkende dingen....







kunnen jullie mij misschien meer vertellen over het geslacht en welke kweekvorm het is??

alvast bedankt!!

groetjes...Ruud

Marianne

Hoi Ruud,

Welkom op het forum en veel plezier toegwenst.
Pino is een wildkleur valkje en als het een man is, zoals je aan het fluiten zou afleiden, dan wordt het koppie na de rui steeds geler van kleur.
Veel plezier met Pino.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Dafrinja

Hallo!

Leuk dat je even hebt voorgesteld. Je valkje ziet er erg lief uit.  ;D Hij/zij lijkt wel een fotomodel, zo mooi kijkt hij/zij in de camera  ;D ;D

Veel plezier hier en met Pino!

Groetjes Dafrinja

marga

hoi ruud
welkom heel veel kijk en leesplezier op het forum
ik hoop dat je heel veel plezier zult hebben met pino
groetjes marga

Ruud

bedankt!! voor de leuke reakties...

tja fluiten..het is idd meer getjilp af en toe...dus nog geen fluitconcerten...

wat ik beetje vreemd vindt is dat ie zich probleemloos laat pakken....maar als ie dan op je vinger zit en je probeert hem over zn buikje te aaien...of zelfs al als je met je andere vinger voor hem komt valt ie die vinger aan.....
hij bijt niet door... maar maakt wel een hoop bombarie....

is dat normaal voor jonge valkjes of is dat iets wat ik hem gewoon moet proberen af te leren.....

spelen doet hij ook nog niet echt veel en in badje heb ik hem ook nog niet zien gaan... maar misschien wil ik alles wel te snel...hij is pas sinds zaterdag bij ons..

groetjes,

Ruud