##pico & chica##(nieuwe speelplaats aan het bouwen)+ heel boos op dierenwinkel.

Gestart door chica, 7 januari 2007, 20:49:31

« vorige - volgende »

chica

10 januari 2007, 17:45:00 #15 Last Edit: 10 januari 2007, 17:50:56 by chica

chica met een zonnebloem

pico met zelfgemaakte koekjes voor valkparkietjes
mijn valkjes op de kooi
mijn valkjes op de kooi
groetjes ilse

Ivy

10 januari 2007, 18:13:37 #16 Last Edit: 10 januari 2007, 18:16:23 by Ivy
Citaat van: chica op  7 januari 2007, 21:53:03


dit pico dan ;D




Hoi Ilse.
Het eerste valkje is wel een mannetje, maar ik denk dat Pico toch een popje is. Hoe oud is het valkje? Ook na eerste rui zou je al verandering moeten zien in het verenkleed als het een mannetje is - gele veertjes in het masker en parels weg uit de staart en spots uit de vleugels.

Kan je misschien nog een paar foto's maken van hun gezichtjes?
Heeft Pico in de rui ook wat van de grote veren verloren (uit staart of vleugels)? Aan de nieuwe veren kan je dan zien wat zijn geslacht is (of haar geslacht).

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Esther*

Hoi
Je hebt er twee mooie valkjes aan!

Is de onderste foto in het berichtje voor mij, een zwart wit foto?

Ik zat namelijk mee te lezen en ik zou ook zweren dat het een popje is.
Nu las ik verder terug en bij de valkjes op de kooi zie ik 2 valkjes met oranje wangetjes. Dus ik denk dat we in de war zijn door de zwart/wit foto???

Als dat zo is vind ik het wel een goeie grap!
Leuk voor een prijs vraag! ;D

gr Esther


chica

10 januari 2007, 19:19:20 #18 Last Edit: 28 januari 2007, 16:24:48 by chica
hihi. ja en over het geslacht:
de foto is al getrokken voor de rui. hij  heeftnu al heel veel nieuwe veertjes en ik heb eens gekeken en hij heeft bijna geneen parels meer. en hij heeft een knalgeel kopje gekregen met rode wangetjes. ik zal eens een paar duidelijke foto's geven waarop je het ziet .en pico heb ik laten dna testen en het is een mannetje.
crosser: hihi ik zal de foto opsturen naar een prijsvraag hihi ;D dan weet jij het antwoord al ;)
groetjes ilse
de foto's zal ik vanavond erop zetten
dikke knuffel aan je valkjes

*Yvon

Hoi hoi

Wat een leuke valkjes heb je en ze hebben een mooie kooi.  :D
Als we die zwart/wit foto goed bekijken,dan zien we idd dat de grijze vlekjes op z'n wangen de oranje wangetjes zijn.  ;) ;D

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

chica

o heel erg bedankt voor het compliment
ja mooie kooi he hij is nog maar net nieuw en ze vinden hem geweldig hij is ook een stuk groter dan mijn vorige

groetjes ilse

caro

13 januari 2007, 15:23:40 #21 Last Edit: 13 januari 2007, 19:34:51 by caro
Hoi Ilse,

Ik ben  even in je dagboekje komen kijken. Wat jammer dat Bello zo gauw is dood gegaan. Ik vond het leuk dat je de namen Pico en Bello in mijn dagboekje schreef. Als je het leuk  vind zal ik zeker een koppeltje deze namen geven. Voor Bello en ook voor Pico.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

chica

13 januari 2007, 16:37:00 #22 Last Edit: 28 januari 2007, 16:25:40 by chica
hallo
leuk dat je het doet voor bello.
ja srr :ik denk dat ik het mss een beetje warrig heb gedaan. maar niet pico is dood gegaan .maar bello nog eens sorry.
maar toch heel lief van je.
groetjes ilse ;D

caro

Hoi Ilse,

Sorry :-[, mijn fout hoor. Ik zal het gelijk even veranderen in het berichtje.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

chica

dat is leuk dat je de namen ook gebruikt. ;D
en wat een mooie valkjes heb je !!!groetjes ilse

chica

14 januari 2007, 15:33:50 #25 Last Edit: 28 januari 2007, 16:26:13 by chica
hallo allemaal er is vandaag en deze week niet veel speciaals gebuert .alleen wat ik toch nog steeds vreemd vind en zeker in deze periode van het jaar. dat ze telkens om elkaar staan. ik denk dat dit proberen te paren is?maar wat vreemd is het zijn twee mannetjes.Ziet er wel grappig uit maar toch ook vreemd is dit eigelijk normaal! Of zijn het gewoon homo's hihi
groetjes ilse heeft iemand dit ook al eens gehad
;D

chica

15 januari 2007, 21:16:24 #26 Last Edit: 28 januari 2007, 16:27:14 by chica
zou ik mijn valkjes een langere tijd alleen kunnen laten?van 9uur 'smaorgens tot 4 uur s'middags of korter. niet langer
want ik ben dan naar school en mijn valkjes houden ervan om uit de kooi te halen.ze zijn heel mijn kamer al gewent en weten ook waar de ramen zijn .mijn kamer is ook niet zo heel groot en er staan geen giftige of gevaarlijke dingen in.
zou dit kunnen?
;D groetjes ilse

Romy

Hoi Ilse

Daar moet je heel goed mee opletten. Persoonlijk zou ik het niet doen. Ze kunnen bv. aan elektrische leidingen beginnen knagen (en zichzelf eletrocuteren), of kunnen achter een kast sukkelen en daar dan vast blijven zitten.
Er zijn zo veel gevaren waar we niet meteen stil bij staan, maar die wel aanwezig zijn.

Ook zit je dan zelf met het probleem dat je dan héél je kamer mag inspecteren op poepjes. Mijn Flupke laat gemiddeld iedere 15-20 minuten een poepje, dus als ze met 2 zijn, dan zijn dat al 6 poepjes per uur, maal 8, dus dat zijn zo ongeveer 50 poepjes die je moet gaan zoeken!!! (of waren jou valkjes zindelijk?)

Persoonlijk zou ik ze nooit zonder jou aanwezigheid loslaten. Als er iets gebeurt, moet je meteen kunnen ingrijpen.
Het zou té jammer zijn dat je een valkje verliest! In hun kooitje kunnen ze best zo'n periode blijven zitten. Zorg wel voor voldoende afleiding. Zo heb ik een wc-rolletje opgevuld met papier en daar knaagt Flupke erg graag aan! Een belletje vindt hij ook erg leuk.

Ik hoop dat je iets hebt aan m'n tips

Groetjes
Romy

Riny

Hoy Ilse
Ik ben het helemaal met Romy eens.
Er zijn veel meer gevaren in huis als wij denken.
Je vergeeft het je zelf nooit , als er wat gebeurd onder je afwezigheid.
Groetjes Riny :D

chica

ok ja ik dacht zelf ook al dat mss een slecht plan was.Ik zou ook de hele dag ongerust zijn bedankt in ieder geval voor de reacties. ;Den je hebt gelijk ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebuerne.
groetjes ilse :)