##pico & chica##(nieuwe speelplaats aan het bouwen)+ heel boos op dierenwinkel.

Gestart door chica, 7 januari 2007, 20:49:31

« vorige - volgende »

chica

  hallo allemaal ;D
ik dacht :"ik ga ook eens een dagboek beginnen". ik ben aan het proberen foto's er bij te zetten maar dat is toch nog best moeilijk maar dat komt nog wel.
in ieder geval .even voorstellen:
ik ben ilse en ik heb 2 valkparkietjes eentje van 8 maanden (pico) en de andere(chica) is 7 maanden. het zijn echte sgatties (ze zijn allebei handtam).buiten mijn 2 valkjes heb ik ook nog een hond en hihi een aquarium <= hihi niet egt een huisdier maar wel heel mooi! Ik wil eigelijk nog een tweede hondje hebben maar mijn ouders vinden dat het anders een dierentuin word hihi :D. dit is de eerst keer dat ik een dagboek open en vindt het ook best spannend.maar even terug in de tijd 29 mei 2006.  ik had mijn eerste valkparkiet opgehaald. het was egt zooooon sgatje .het was een fallow. ik denk een popje maar weet niet zeker .ik had haar bello genoemd omdat ik dan mijn tweede valkje pico zou laten heten. snappie "picobello" .Maar het plan liep een beetje mis. ik had bello 2 maanden. In totaal was ze toen 4 maanden toen ik op vakantie ging een weekje maar op zeilkamp .pico had ik toen een week en was dus 2 maand en 2 week. Ik vertrok met veel verdriet en had ook heel veel foto's mee van mijn twee sgatties .mijn ouders zouden dan op ze passen.Elke dag belde ik of alles goed ging en ze zeiden ook dat alles goed ging .Toen de week gedaan was ging ik naar huis en toen vertelde mijn moeder onderweg in de auto dat bello overleden was. 
:'( ik moest egt zuper hard huilen! En nam het in het begin ok mijn ouders kwalijk maar na een tijdje vond ik dat maar zielig .)ik had maar niet op vakantie moeten gaan en ik had ook een heel hard schuldgevoel. nu nog steeds een beetje.een weekje later ben ik terug naar mijn kweker gegaan en ik kreeg toen een nieuw valkparkietje" chica ".dit is ook egt een sgatje en is ook een kopeltje geworden met pico. Maar bello mis ik nu nog steeds ook omdat zij handtammer was.pico en chica zijn ook wel handtam maar omdat zij met zijn tweeen zijn kijken ze minder naar mij om. bello was 2 maanden met mij alleen dus veel meer gehegt aan mij .ze kwam ook altijd bij me liggen in bed en ging mee helpen op de computer .ze deed egt alles met me .maarja ik ben te langdradig aan het worden. een beetje saai voor jullie. ik ga maar eens stoppen. ik ga morgen wel proberen foto's er op te zetten .(p.s. reacties en vragen zijn altijd welkom)
groetjes ilse ;D  ;D

chica

ik hoop dat het lukt maar dit is de eerste foto van chica
groetjes ilse

chica

dit is chica die mij kusjes geeft!


dit pico dan ;D

gekke pico  ;)
pico is klaar om te vertrekken

het is eindelijk gelukt foto's er op te zetten
groetje silse

chica

8 januari 2007, 16:52:36 #3 Last Edit: 28 januari 2007, 16:20:22 by chica
Nu heb ik chica 5 maanden.Ze is ook heel lief hoor.maar zij heeft ook al heel wat in haar korte leventje meegemaakt.een paar maanden geleden had ze een verkoudheid .toen heb ik hier een topic geopend en ze zeiden dat ik de DA moest raadplegen. dat heb ik gedaan en heb AB gekregen. na een weekje was ze er weer bovenop. maar toen kreeg ze een maand later opeens z'n lichtbruine ontlasting. ik heb meteen opgezocht hoe dat kwam maar dat weet ik nog steeds niet zo goed. ik heb toen gewoon een paar dagen onder de warmtelamp gezet en druifenzuiker gegeven. na een paar dagen knapte ze weer heel goed op en floot weer lekker door de kamer. maar toen een week later merkte ik dat er wormen in de kamer waren. ik schrok me rot en had meteen gevraagd of dit kwaad kon voor mijn valkjes. toen zei iemand dat het gewoon larvjes waren van motjes. het is wel heel vies maar ik was eigelijk wel opgelucht.toch heb ik wel meteen een ontwormingsmiddel in huis gehaald. en heb ik chica een kuur gegeven. maar ze kreeg een knalrood nuesje en er kwam allemaal vocht uit en nieste de hele tijd. Hierbij heeft Romy en nog veel andere mensen me heel goed geholpen en gerust gesteld. na een pâar dagen was het nuesje een beetje minder rood en er kwam geen vocht meer uit.voor alles wat ik en mijn valkjes al hebben mee gemaakt en de mensen die me geholpen hebben wil ik graag bedanken.
voor de rest zal ik proberen mijn dagboek bij te houden . ;Dgroetjes ilse :) ;) :D

chica


Romy

Hoi!

Ik wil je snel tussen het leren door laten weten dat ik Pico een prachtig valkje vindt! Chica ook natuurlijk, maar Pico vind ik echt heel erg mooi!
Klopt het dat hij al eens in de rui geweest is (aangezien hij 8 maanden is?) Dan zou het een popje moeten zijn denk ik, aangezien ze haar parels op haar staart nog heeft. Flupke lijkt erg op Pico, maar ziet er niet zo mooi uit door haar verleden. Ik hoop dat ze even prachtig wordt als Pico!

Groetjes
Romy

chica

9 januari 2007, 16:31:14 #6 Last Edit: 28 januari 2007, 16:21:27 by chica
dankjewel
maar pico is een mannetje hoor. ik heb hem laten sexen. soon dna proef en ze zeiden dat het een mannetje was.
chica is trouwens ook een mannetje denk ik. omdat hij zo goed fluit en praat. maar die heb ik niet laten testen.
groetjes ilse
(en flupke zonder de beschadigingen bekenen is ook een heel mooi valkje) ;D


chica

9 januari 2007, 16:47:34 #7 Last Edit: 28 januari 2007, 16:21:58 by chica
pioc en chica zijn allebei al in de rui geweest.
en succes met je examens
groetjes ilse ;D

Romy

Hoi Ilse

Oh, ik wist niet dat mannetjes ook nog hun parels konden behouden. Ik ken dan ook (nog) niet zoveel over de verschillende mutaties  :)

Ja ik heb nu blok en daarna examens van 19 januari tot 3 februari... Bedankt voor je steun!

Groetjes
Romy

Mara

hoi Romy

Voor zover ik weet kunnen mannetjes hun parels niet behouden.

Mara

Riny

9 januari 2007, 18:07:50 #10 Last Edit: 9 januari 2007, 18:10:00 by Riny
Hoy Romy
Mannen verliezen altijd hun parels.
Bij sommigen vervagen de parels sneller als bij anderen
Mijn ervaring is dat bij Bonte valkjes , het heel erg lang duurt.
Groetjes Riny :D

chica

dan zal het bij mijn valkje wel heel lang duren voor dat de parels verdwijnen hij heeft ook nog maar 1 rui gehad.
pico is altijd al een late geweest hihi ; ;D!!
Romy:je examens zijn al bijna nou nog veel leerplesier  ;)en succes goetjes ilse

chica

9 januari 2007, 21:30:48 #12 Last Edit: 28 januari 2007, 16:23:07 by chica
hallo
kunnen twee mannetjes eigelijk ook proberen te paren. klinkt raar hoor. maar ik heb twee mannetjes en ze liggen soms op elkaar. ik denk dat dat het parensverschijnsel is?ik weet wel dat ze geen eieren kunnen leggen hihi :D.maar ze hebben ook nestdrang want ik had eens wat nestmetriaal voor hun in de kooi gelegd en ze begonnen het meteen al te ordenen. niet een nestje bouwen dat nog niet maar wel elk draadje per draadje wassen en opzei leggen en op elkaar leggen .hihi heeft iemand dit ook al mee gemaakt?
groetjes ilse

Romy

Hoi Riny en Mara

Ik wist niet dat het soms enkele ruien kan duren vooraleer de parels weg zijn. Bedankt voor de info! Misschien dat Flupke dan ook nog enkele keren wat parels zal hebben, dat zal ik zien als de rui over is.

Hoi Ilse

Ik kan niet antwoorden op je vraag over het paargedrag van twee mannetjes. Ik heb er geen ervaring mee :) Als het inderdaad 2 mannetjes zijn, dan zijn ze wel erg lief vind ik, misschien zijn het wel homootjes  :D

Groetjes
Romy

chica

ja hihi dat denk ik ook! ;)
weet misschien iemand anders het? ??? ;D
groetjes ilse