18 mei 2025, 10:43:39

help, veertjes uitgeknipt

Gestart door tamara, 18 december 2006, 18:10:27

« vorige - volgende »

tamara

hallo,

Ik zag net dat mijn lutino een zwarte vlek op zijn rug(tussen zijn vleugels had). Ik heb hem toen gesproeid met de platenspuit in de hoop dat hij zich zou wassen.
Ik zag echter een groot zwart stuk en was bang dat het een parasiet was.
Ik heb de lutino gepakt en toen zag ik dat het vasgekoekte poep was. Ik heb nog een valkparkiet vandaar!!
Ik heb de plek natgemaakt maar de poep zat zo vastgekoekt dat het er niet af ging. Ik heb toen het aangekoekte stuk met poep wegeknipt met nagelknipper, ik zag geen andere mogelijkheid.
Ik heb ze daarna nog keer gesproeid (net dus) maar niet harstikke nat hoor!! en heb nu de verwarming op 24 graden gezet zodat ze snel opdroogt.
Kan iemand mij zeggen of ik juist gehandeld heb en nog liever: groeien de veertje weer aan??
Het is nu niet kaal hoor!! Ik heb alleen de poep eruitgeknipt. en nu heeft ze dus heel korte veertjes daar.
Wie kan mij het verlossende antwoord snel geven!!

groetjes tamara en tequila en amigo

Anja

Hoi Tamara,

Als je gedroogde poep uit de veertjes moet halen kan je dat het beste met lauw water doen.
Ik pak een zakdoek en die dompel ik in het water en probeer dan de poep te verwijderen.
Na de rui groeien de veertjes wel weer aan.

Groetjes Anja

tamara

ik had de plek al goed natgemaakt met lauw water maar ik kreeg de poep er echt niet af. helaas

Anja

Kan gebeuren hoor. Ik heb ook wel ooit veertjes moeten knippen.
Het groeit gewoon weer terug na de rui.

Groetjes Anja

tamara

ik ben blij dat het wel weer aangroeit. Ik was zo ongerust!!
Bedankt voor je reactie elfjelfje.

groetjes