16 april 2024, 09:41:08

straling van TV/PC???

Gestart door HELPAT, 3 januari 2007, 09:20:34

« vorige - volgende »

HELPAT

Hallo allemaal,

Ik was laatst ergens op bezoek en er werd me toen verteld dat als je een vogel houd (kanarie/papegaai/valk) dat je deze minimaal op  3 meter afstand moet plaatsen van een tv/pc dit ivm de stralingen.
Wat is jullie reactie hierop...en komt dez uitspraak bekend voor???
Groetjes, Patrick

Romy

Hoi

Het enige dat ik hiervan weet, is dat het voor valkjes storend is om dicht bij een tv/pc te staan omwille van de geluidshinder (geluidsgolven), maar omgekeerd ook : omdat je tv/pc teveel stof te verduren krijgt van het valkje en dat niet gezond is voor de apparatuur.

Meer weet ik er ook niet van...

Groetjes
Romy

Riny

Hoy Patrick
Mij is ook altijd verteld dat dicht bij de TV staan niet goed was, IVM de geluidsgolven.
Groetjes Riny :D

disney

Mij is daarnaast ook wel eens verteld dat vogels het vervelend vinden het beeldscherm op zich gericht te hebben vanwege het licht.

Ik heb nu in 3 huizen vogels gehad, hou erg van de boel eens omzetten heb nooit iets gemerkt aan de vogels dat ze het geluid of het licht vervelend vonden. Ze hebben allemaal wel eens vlak naast of tegenover de tv gestaan. Dus wat nou waarheid is? Maar het is wel zo dat ik niet zo erg van luide tv hou, ik denk dat als je dat wel doet, dat het wat meer zou kunnen spelen?

Groetjes Karin

HELPAT

Onze jacco staat 1 meter naast de tv. Het geluid van de tv staat zelden aan omdat we het geluid via de cinemaset afspelen. Er word weleens de muziek wat hardeer gezet (vind hij leuk wat dan probeert hij mee te fluiten), maar dat is ook niet zo vaak.

Rianne

Kan me voorstellen dat het beeld van een pc of tv hinderlijk is. Het beeld op je tv veranderd natuurlijk constant en kan erg druk zijn in een te donkere kamer. Qua geluid moet je natuurlijk rekening houden dat je het niet te hard zet.
Wat straling betreft, die uitspraak heb ik nog niet eerder gehoord. Was dat niet bij oude toestellen zo?

chica

ik heb ook gehoord dat de beelden te snel gaan en daar kan een valkparkiet niet goed tegen maar mijn twee valkparkietjes zitten regelmetig op de t.v. en ze hebben daar geen last van.
groetjes ilse